mamma-stina

Alla inlägg under januari 2011

Av stina andersson - 31 januari 2011 21:55

Nu är det dax att börja igen...

Har haft uppehåll i ca 2 månader och har då gått upp ca 2kg!

Vilket känns som att det är typ ingenting... Men jag tittade

mig i spegeln idag... ursch säger jag bara!

Magen har vuxit desto mer än vad som syns på vågen!

Är less på att vara trött hela tiden, vilket man blir av all äcklig skräp mat!!

Nu ska jag börja om igen...


Jag kommer försöka skriva här om hur det går.

Både med och mot gångar...

Nu när jag börjar så väger jag 76kg!!!!


Typiskt mig att börja med de här några dagar innan 4st fyller år...

Födelsedagar 2a, 3e, 5e och 12e!!!

Ingen tårta för min del då!

Så nu klappar jag mig själv på ryggen och börjar imorgon igen!!!

Hoppas verkligen jag klarar av det!

Av stina andersson - 31 januari 2011 19:26

De här är livet de!

Mina mysiga små gos troll är nybadade och ska alldeles strax sova...

          


MEN... är det bara jag som tycker att de behövs städas på deras rum??

De tycker att de ser helt okej ut nu *ha ha*

      


Nu ska jag lägga barnen och ta lite kvalitetstid

 med mig själv en stund. För snart börjar "familjen annorlunda"..

Go natt alla gladisar

Av stina andersson - 31 januari 2011 14:59

Moa hoppar i min säng medan Lilly och Julia leker på deras rum!

Tror alla njuter av att Julia äntligen är hemma...


När hon kom hem igår så blev Ice hur glad som helst!

Efter ett tag så la han sig på hennes ryggsäck

som för att säga att hon inte fick åka igen!

  


Idag har jag och Perran suttit med lite pappersarbete

inför att han ska låna pengar av banken...

Känns riktigt konstigt att låna så mycket pengar

  

Men det är ju bara att hoppas

att företaget klarar sig och att det kommer igång snart!


Nu ska jag fundera ut vad man ska äta till middag...

Tror det blir nånting tråkigt som

typ köttbullar och spagetti kanske?!

Man får väl se....



Av stina andersson - 30 januari 2011 21:33

"VILKA SKÖNA LAKAN!" *ha ha*



Skadeglädje till er alla som fastnar på den nu!!! *moahahaha*

den är verkligen AS DÅLIG!

Av stina andersson - 30 januari 2011 20:51

Hela helgen har vi varit uppe i verkstan och sorterat

saker och rivit en del också...

Vi har helt enkelt kommit en bit på vägen...

Men än är det en bit kvar...


Både idag och igår var Lilly och Moa hos farmor Berit

och hade kul! (och säkert en massa bus)!

Tack så mycket för hjälpen Berit!!!


Alldeles strax kommer min Julia hem från Stockholm!

Har saknat henne super mycke de här 5 dagarna!!!

Pratade med henne nyss och de satt och sjöng i bilen...

Ska alldeles strax fara (jag eller perran) och möta upp henne..


När jag läser igenom vad jag har skrivit så låter det verkligen

som att vi inte har gjort nånting...

Men själv är jag halv död nu efter helgen

och längtar verkligen efter lite vardag så jag får sova lite...

*hi hi*

Alla andra längtar till helgen, men jag längtar till vardagen!!!

Skönt att få ligga i sängen en stund nu för nån vila har man

knappast hunnit med den här helgen!


Tack å adjö korv me brö


Av stina andersson - 29 januari 2011 12:02

Jag har betalat räkningarna... Tog tillochmed och gjorde

dem innan jag åt frukost (vilket jag inte har gjort än).

Känns ändå skönt att ha betalat dem och veta att pengarna

räcker... Även fast man inte har så mycket pengar kvar...

Men det är en annan sak..

  

Efter att jag har ätit frukost så ska jag

fara till perran i garaget

och hjälpa honom plocka ur och rensa grejor.

Skulle vara skönt att få kunna bygga en kundmottagning snart

och starta en verkstad!


Nu blir det frukost

*mums*

Av stina andersson - 29 januari 2011 00:37

Jajamensan... Här är man uppe med tuppen *ha ha*

Eller rättare sagt innan tuppen... klockan är 00.34 och jag

tittar på en film på 6an som heter the Island...

Den vägrar ju sluta... så jag får sitta kvar här och vänta...

Tänkte sitta vid datorn en stund för det va en riktigt seg film.

Men man är ju så knäpp att man inte vill missa slutet!

God natt alla

Av stina andersson - 28 januari 2011 12:41

ja... inte blåste det lite inatt...

Först trodde man huset skulle blåsa bort och sen kommer världens smäll!

Jo då for den sista snön från taket ner i backen!

Det var inte särskilt kul att vakna av det!


Har precis röjt undan på golvet i vårat sovrum och

sopat golven...

Sen ska jag gå ner och diska och röja golvet där också...

Så himla härligt att man hinner med så mycket

när Lilly sover!


Har funderat ett tag på att färga håret rött...

Som det är nu så är det inte särskilt fagert för ögat!

Men vi får väl se när tid och pengar finns till det...


Är iaf MYCKET less på att inte ha en tvättmaskin..

Det börjar ta slut på kläder i garderoben nu

Och jag vill absolut INTE handtvätta!!

Men turen borde ju vända snart så vi får tag i en!


Nu tror jag att jag tar min 5 minuters pause

för den här timmen...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards