mamma-stina

Alla inlägg under april 2011

Av stina andersson - 30 april 2011 22:43

Men icke. Vi, båda är så himla nöjda över att hoppa över det i år.

Slippa ha Ice bland raketer och majbrasa.

Nej, det kändes helt enkelt inte rätt i år så vi stannade hemma.

Jag har haft raketerna som small utanför fönstret (fast några kilometer bort) så jag har inte direkt missat något :D


Idag krattade jag färdigt runt huset och var över till farfar.

Där grillade vi korv med Anna och John :)

Vi var också ner en sväng till sjön och prov kastade med fiskespö.

Självklart letade vi drag också ;)

Och vi hittade ett!


Ice sov så fint när raketerna small. Han reagerade inte alls!


Idag fick Lilly "köra" gräsklippare för första gången.

Hon tyckte att det var riktigt kul!


 

Vi åkte lite bubbla idag istället för att åka till majbrasan.

Det tyckte barnen var super kul!


     

Här har vi alla bubbla åkarna. (utom Ice som satt i mitt knä och jag då såklart)


 

Lilly gjorde världens fulaste grimaser bak i bubblan.


    

Underbara väder idag!   


DAGENS BILD:

    Lillsjön och fjällen sett från bron.


Nu ska jag titta färdigt på supersugen och sen ska jag sova.

Hoppas alla där ute har haft en lika bra valborg som jag har!

  

Av stina andersson - 29 april 2011 21:14

Jag har nu suttit hur länge som helst och laddat upp bilder.

Så nu orkar jag knappt skriva någonting ;)


Idag har jag varit duktig och krattat färdigt på gården och tagit bort alla lövhögar.

Jag har också lekt massor med barnen. Klättrat på stenar, lekt i sandlådan och lärt dem spela kubb.

På kvällskvisten (när det var lite kallare ute) har jag ploclat bort alla sakerna från både övervåningen och nedervåningen, sopat överallt (nästan), hängt tvätt, kört igång 2 tvättmaskiner, plockat i och ur diskmaskinen och bäddat rent i sängen.

Det är helt sjukt vad mycket man igentligen hinner med på en dag!


       

I morse var ungarna dryga och lekte i lådan.

Jag hade precis tagit fram deras sommarjackor.

De var super nöjda med att få ha dem!


Barnen hittade en nyckelpiga


       

Idag gick vi ner till Ice (halvvägs nerför vägen) för han såg så himla nöjd ut.

Han hade såklart tagit en mus :D


      

  

Mysiga utebilder.


       

Vi gick bort till stenröset och klättrade upp.

Både där och i granen bredvid lekte jag ofta när jag var liten!



         

Nu är det ju så att det är fredagsmys!

Så självklart har vi fixat det också.

Igentligen skulle vi alla se megamind tillsammans, men det blev alldeles för sent.

Vi får ta det imorgon!

Av stina andersson - 28 april 2011 21:51

Oj oj oj vad gott det var med tacos.

Vi satt och åt ute och tog det bara lungt.

Sen när man hade ätit (såklart för mycket) så var det bara till att sätta igång att bli av med det också ;)

Så jag satte igång med skottkärran och tog bort lövhögarna.

Så nu är 11 av 17 högar borta.

Per-Arne eldade lite medan Lilly hjälpte mig med löven ;)

fast man kan väl inte riktigt säga att hon hjälpte mig när jag fick skjutsa henne överallt :D

Först la jag i löven i skottkärran, sen i med Lilly. Dra skottkärran till "maskodlingen", ta ur Lilly, tömma löven, i med Lilly igen och sen ner tll nästa lövhög.

Man kan som säga att det tog lite extra energi att ha med henne :D

Men kul hade hon iaf...

     


Nu ska jag titta på big brother och dricka en kopp te.

Go natt    

Av stina andersson - 28 april 2011 16:40

   

   

 Igår åt vi härligt smaskiga jordgubbar och honungsmelon.

Barnen bara älskade det och Lilly fick sin Jordgubbs-debut!

Hon älskade det!


Igår hittade Moa 2 stora baggar ute på gården. De var ca 3cm.

Inte direkt världens vackraste, men barnen blir så himla glad när de hittar kryp.


   


        


   


       


   

Många härliga sol bilder från både igår och idag.

Vi hade det bara mysigt här på gården och jag krattade och städade.

Barnen hade det super kul när de fick vara med och hjälpa till :D


     


   

Här är lite bilder från gården.

Mina fina lövhögar som ligger så fint på gården.

Hoppas jag snart har tid att ta bort dem ;)


Nu ska jag gå ner och fortsätta med tacosen.

*MUMS FILLIBABBA!*

Av stina andersson - 28 april 2011 15:42

Jag har precis suttit och skrivit i långt inlägg, men datorn ville såklart haka upp sig så jag får skriva om. Just därför blir det kortfattat.


Jag kommer snart lägga upp typ en miljard bilder ;)

Det känns så iaf för det går super sakta!

Det är soliga bilder från både igår och idag.

Igår krattade jag, plockade sten och massor av skräp.

det ´som blev gjort blev bra, men det är mycket kvar.

Någon som vill hjälpa mig att kratta/måla/olja altan eller något annat skoj? ;)


Idag fortsatte krattningen och jag har faktiskt gjort "klart" den största gräsmattan.

Fast igentligen kan man inte säga att det är klart eftersom jag inte har tagit bort alla högar (tror det blev 17st) med löv/grenar/sten/gräs.


Lilly ligger precis och sover medan Julia och Moa är ute på altan och myser.

jag funderar på att gå ner och göra tacos, men vi kanske tar det imorgon.

Har inte bestämt mig än...

Bilderna kommer när datorn är klar och jag har lite tid över igen :D

Ha en underbar dag, lika som jag!

Av stina andersson - 27 april 2011 11:21

Idag började dagen klockan 6!! Lilly vaknade då och väckte Moa, Mig, Ice och Per-Arne.

jag kan inte direkt påstå att jag var så där super glad just då :D

Vi gick ner och åt frukost och sen for Perran.

Efter det gick jag och la mig igen och gäspade STORT!

Både Lilly och jag somnade ca halv 9. Då var Julia också vaken, så Julia och Moa tittade på barntv. Nu klockan 11 (ca) väckte julia och moa mig. Lilly hon sover fortfarande.

Men nu är jag super utsövd och mår toppen bra!

Tack mina älskade barn för att jag fick sova!  

Av stina andersson - 26 april 2011 19:13

Han var verkligen bara hem och vände igen. Per-Arne kom hem runt 6 och for nu vid 7.

Han var tvungen att fortsätta meka nu på kvällen också, men det är positivt på ett sätt för då har han jobb! :)

Jag förstår verkligen inte hur han orkar. Han är stark min sambo!   

Skickar massor av ork till honom så att han blir färdig med bilen ikväll!


  

Av stina andersson - 26 april 2011 15:35

Man är ju som en Jo Jo... ;)

Men nu ska jag faktikst göra ett ärligt försök att gå ner i vikt.

Man får se hur länge det håller. Men jag har helt enkelt bestämt mig. Nu är jag less på att inte kunna använda alla kläder i garderoben :D

Idag har jag rensat bort allt onyttigt i skåpet och slängt massor. Sen har jag givetvis sparat en hel del också, men ställt de längst in i skåpet (som ex. lördagsgodiset till barnen)...

Önska mig lycka till!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards