mamma-stina

Alla inlägg under augusti 2011

Av stina andersson - 31 augusti 2011 23:32

När jag har berättat att vi ska ha barn så har de flesta sagt: "nu hoppas ni på en pojke va?!"...

För min del spelar det verkligen ingen roll. Jag är precis lika glad om det är en flicka som om det är en pojke!

Det jag hoppas allra mest på är att det ska vara ett friskt barn!


Jag har funderat lite hur stor procent det är för att få fyra flickor. Så jag kollade upp det...

Det är 11% chans att få 3 flickor. Att få 4 flickor är 6% chans.

Så vi var inom de där 11procenten   , men klarar vi av att vara inom de där  6 procenten   

Ja, man kan inte göra annat än att vänta och se...


Av stina andersson - 31 augusti 2011 22:46

Nu är onsdagen över... också.

Dagarna går så himla fort och man hinner nästan ingenting.

Men idag har jag iaf sluppit hämta/lämna på dagis och det spar man ju in lite tid på... De var alltså lediga..

Idag har jag målat en sida till på skjulet, hälsat på i Kläppe, hälsat på i verkstan, diskat och tvättat.

Hann inte ens med att städa idag ;)

jo.. förresten... vi grillade idag också! Super duper gott var det.

Önskar man kunde grilla varje dag, men det finns varken pengar eller väder till det    

Här ligger alla och sover... utom jag då.

Jag tittar färdigt på filmen på tv11. riktigt bra film faktiskt.

Men snart är den slut så jag ska sova   

Av stina andersson - 30 augusti 2011 22:11

Idag har jag lämnat på dagis, varit på kyrkis, sovit, hämtat på dagis, målat färdigt en sida av skjulet, tvättat, diskat och lagat potatisbullar till middag.

Nu, efter maten har vi också badat/duschat, bakat kladdkaka (och ätit den), städat julias och moas rum och lagt barnen.

Så nu ligger alla barnen i sängen. Däremot har de svårt att somna eftersom de sov på dagen.

Julia ser fortfarande på kvällsfilm, Lilly sover och Moa ligger bredvid mig här i sängen.

Per-arne är på verkstan medan jag själv tittar på en sjuk film på tv11. Konstig och sjuk film. Men förhoppningsvis kommer den sluta bra.. snart!


Av stina andersson - 29 augusti 2011 22:32

Idag låtsades vi att det var kalas här hemma.

Vi hittade en fryst tårta i frysen (som Julia valde på hennes födelsedag), vi hittade partyhattar i skafferiet och Julia fick bestämma vilka/vilken som skulle fylla år.

Det blev Pappa och Moa   

Moa hade jätte jätte roligt och njöt hela kvällen.

Vi gjorde teckningar som de fick i present och byggde ett "hus" i papp till Moa.

Pappa fick en leksak av dem. (en liten dinosaurie i ett dinosaurie ägg)..


  

Låtsas party. Vi satt och väntade på att pappa skulle komma hem en sväng för att fira sin och Moas låtsas födelsedag.

När han kom in sjöng vi "små potatis" från barnkanalen och "en sockerbagare".   


     

Julia, Moa och Lilly var färdiga för partyt!


Idag har Lilly gått på pottan för första gången också.

Hon har länge, länge tagit av sig blöjan överallt och hela tiden. Igår tog vi in pottan.

Så imorse när jag kissade satt hon mittemot mig och kissade hon med. (och dockan bredvid henne)

Senare på dagen satt Moa och kissade. Då ville Lilly också kissa så hon kissade på pottan mittemot Moa...


 

Så stolt över min stor tjej!

Fast hon kommer definitivt inte börja gå utan blöja än!


Idag har jag även oljat färdigt skjulet och börjat måla det dessutom.

Började måla vita knutar, men barnen blev för bråkiga så jag gav upp.

Senare började jag måla på det röda. Men då började det såklart regna.

Det är nog inte riktigt meningen att jag ska måla skjulet rött med vita knutar?!


Julia hade sin första dag på dagis idag efter semestern och Moa hade sin första dag efter att hon haft svinkoppor (som varit borta ett bra tag nu).

De tyckte att det varit roligt och jag frågade vem de hade lekt med.

Moa hade lekt med Julia och Julia hade lekt med Moa... otippat va?!


Har betalat räkningarna idag också. Känns skönt faktiskt. Så att man vet hur många kronor som man har kvar till resten av månaden. Ja... just det... jag menar hela månaden   


Här sover typ ingen (jo Lilly då). Vet inte vad det är för fel. men jag är rädd att det kan vara att de saknar pappa lite. Han var nog hemma lite för mycket idag ;)

Han är för övrigt uppe på verkstan nu och har betalat räkningarna och skruvat lite.

Själv små tittar jag på filmen på tv11. Men den är så fruktansvärt sjuk att jag helst slipper titta. jag vill bara veta slutet just nu!

Go natt   

Av stina andersson - 28 augusti 2011 21:51

Idag har jag målat färdigt "grillboden"...

 

Så fint det blev då... Rött med vita knutar. Precis som huset...


Idag hittade jag en femklöver.... igen.

Det är inte direkt så att jag letar efter dem utan jag tittar bara vart jag sätter fötterna och plötsligt är dem bara där...

 

Fem klöver... Betyder det tur eller otur?


Idag har jag också ritat ett hus till barnen och gubbar som de kan leka med där i.

   


 

Julia gjorde en så fin julgran där bakom också. De lekte så fint med "gubbarna" och de dansade "runt" julgranen...


Apropå julgran så har barnen börjat tjata och längta till julafton redan nu.

De vill hemskt gärna att det blir snö, julgran inne, julklappar under granen och julpyssel/julbak varje dag.

MEN jag är inte riktigt redo för det än   

De får vänta iaf några månader till!


Jag har också oljat halva skjulet ute och spacklat lite i hallen idag.

Känns skönt att man kommer igång med såna här små projekt som bara finns kvar och växer allt mer för varje dag. För de läggs ju oftast bara på hög och högen växer ju hela tiden..


Barnen har idag också fått åka lite moped med pappa igen...

De älskar det och skulle lätt kunna åka i flera flera timmar...

Lilly blir så ledsen när hon inte får åka mera... för man kan inte direkt sitta och åka hela tiden..

 


Just nu sover Lilly, Ice och Moa.

Julia tittar på kvällsfilm, Per-arne är på verkstan medan jag själv sitter vid datorn och ser samtidigt på filmen på 3an "get smart".

Så nu ska jag se klart på filmen och sen sova...

Av stina andersson - 27 augusti 2011 22:22

just nu sitter jag och per-arne och tittar på arn (på 4an).

Har inte sett den förut och den är ju faktiskt riktigt bra!

Äter chips, dricker dricka och mumsar lite godis.

Lilly sover medan julia och moa tittar på film på deras rum. tummelisa var det tydligen..

vad livet är underbart idag   


Idag har jag hjälp per-arne i verkstan att städa medan svärmor var barnvakt till små busarna i några timmar.

Tack för hjälpen Berit!


Sen for vi till mamma och Anders för att lämna tillbaka husvagnen efter semestern.

Där var vi även bjuden på god mat. Gott gott var det!

Tack för maten!


Nu ska jag fortsätta titta på filmen och mysa!

God natt alla goa och glada  

Av stina andersson - 26 augusti 2011 21:50

Fast det är så himla många som nu vet om min hemlighet att det knappast kan kallas för hemlighet nu...   


En bild säger mer än tusen ord. Fast den här bilden säger nog bara ett ord!


 

Välldigt suddig bild och ett välldigt svagt streck, men VÄLLDIGT gravid!  


Så vi ska ha barn kring den 12 April. Fast datumet lär nog ändras på ultraljudet...

Så nästa år har vi fyra underbara bus ungar. (om det inte går ont då...)

Är nu i vecka 7.


Av stina andersson - 26 augusti 2011 20:05

Idag har jag målat på grillboden igen. Vilket ser super bra ut. MEN jag måste måla lite mera på det röda innan jag är färdig.

Vi har också ätit kräftor idag. Det var Julia som bestämde det. Hon bara ÄLSKAR kräftor!


   


   

Kräftkalas, kräftkalas. Här är det kräftkalas! Moa gillar inte kräftor så mycket, Lilly åt en hel del och Julia åt massor!



Idag hittade jag några fyrklöver. För visst är det fyrklöver/femklöver va?!

Eller är det något väldigt liknande?

 



Så här fin var Julia idag (en stund iaf):

   

Vilket årtionde kommer hon ifrån?


Nu ska jag lägga barnen som tittar på rattatoie (eller hur det nu stavas) på 4an.


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards