mamma-stina

Alla inlägg under november 2011

Av stina andersson - 30 november 2011 22:39

Idag blev det mest städning här... och jag har inte gjort någonting skojigt heller!

städat, städat, städat.. men bra och fint blir det!

Nu ska jag sätta mig och skriva cv så jag kan söka jobb! Ett jobb som jag VERKLIGEN vill ha!! Hoppas att jag får det också sen!

Av stina andersson - 29 november 2011 20:04

Igår kväll var julia och moa hängiga och sov riktigt konstigt i natt.. Det var väldigt mycket av och till med sömnen...

Så idag fick de vara hemma...

Idag var de såklart super pigga och allerta!

Då blev det storstädning... Har dammsugit tak i sovrummet, trappen, hallen, nedanför trappen och ovanför hallen...



och nu klänger lilly på mig så jag ger upp bloggandet för nu...

Av stina andersson - 28 november 2011 16:00

Inte allt för kul att vara ute idag direkt!

Så idag har jag och Lilly fortsatt med storstädningen... vi har dammsugit taket i köket och torkat nöstan alla lister på övervåningen....

Igår natt fick jag något ryck och städade nästan hela huset... jo... jag dammsög inte direkt... men plockade upp allting från golvet, diskade och sorterade tvätten (bl.a.)...

Då kändes det lite bättre när man klev upp på morgonen och att sen kunna börja med storstädningen på en gång kändes bättre!

Nu är det alldeles strax dax att laga mat... idag blir det ugnspankaka....

Av stina andersson - 27 november 2011 20:35

Idag har det hänt en hel del saker för våra små barn...


       

Idag har det kommit en hel del snö! Lilly var den som var allra gladast! Det var ju nästintill första snön för henne eftersom hon inte ens var 1 år förra året den här tiden...


 

Klockan 11 var vi till kyrkan då Julia skulle få sin barnbibel...

Barnen var riktigt duktiga och satt relativt stilla! Julia var den som var duktigast! Hon gick fram och tog emot sin bibel alldeles själv! (och mycket folk var det!)



Julia tog lite egna bilder:

     

Så fina bilder som julia har tagit på rosa musen och adventsstaken..


Strax innan 4 åkte vi till hallen för julskyltningen...

Var på allshopen, ica och på allhuset (där tomten kom)!



 

    

Då tomten kom... Barnen blev bara lite blyga. mest blyg blev Lilly!



   

Precis då tomten kom... Moa och Julia ville helst springa fram innan tomten kom. Men när han kom blev de lite blyga..



Lite bilder efter julskyltningen...


   

Myser med godis från tomten..


               

Barnen fick godispåsar från tomten. De blev jätte glada över clementinen och cola godiset. som de älskar!


Nu ska vi lägga barnen och sen se lite på tv.. undrar om det är någon film ikväll?!

Av stina andersson - 26 november 2011 23:15

Idag har jag, julia, moa, lilly, anna och john haft det skoj...    

Vi har hälsat på farfar och gjort marsipanfigurer!


Hos farfar var allt bare bullan! Vi fikade bullar och dricka *mums* och snackade lite!

Sen for vi hem hit och gjorde marsipanfigurerna...


 

Marsipanfigurisar ska det bli!


       

Massor av olika figurer blev det! Den till höger är moas rosa mus t.ex


 

Gissa vem det här är!


       

Lite suddiga bilder men här har vi nasse, svamp bob, julias fina blommor och en fin krans!


     

Olika marsipanfigurer som sagt!


Klockan 7 var det dax för grinchen på tv så vi bänkade oss i våran säng...

Mycket mys blev de!


 

Julia, moa och lilly!  


Nu sover alla och drömmer säkert om tomten som de ska träffa imorgon!

God natt

Av stina andersson - 25 november 2011 22:32

först kommer lite gamla bilder... (från dagarna som varit)

     

Det var lite dimmigt häromdagen... Bilden till vänster är en lång raksträcka och mittenbilden är våran väg/vårat hus.


 

Julgodis... Mums blev det! (choklad)


   

Lilly hjälpte mig stryka gardiner men sprutade mest med vattnet (såklart)


       

Några av julgardinerna..


Lilly busan...


Och till sist... pepparkakshuset som vi har gjort SÅ fint!

 

oj oj oj vad vackert det blev    Men barnen hade kul!

Med hund och pepparkaksgubben (från shrek??!!) på framsidan också tomten såklart...

Bubblan, snögubben och julgranen på sidan... Så tjusigt så!

 


 

Idag har vi storstädat ungefär halva källaren. Skönt att en våning är färdig inför julen!!

Sen blev det såklart städa kök, hall och julias rum... diska... tvätta och... pepparkakshus!


Har precis tittat på idol... men nu är det slut för ikväll! Molly som åkte ut, skönt!

Nu är det dax att lata sig lite innan sängen ropar högt på mig!

God natt

Av stina andersson - 23 november 2011 23:27

Idag har jag satt upp julgardinerna... för tidigt??? nej... för då får barnen (och jag såklart) mer jul.. längre jul!   

Det kommer bilder sen.. men jag orkar inte lägga ut dem nu... halv 12 på natten *he he*


jag har städat idag också...fast inte så mycket.... I natt var lill tösen (Lilly) sjuk och uppe lääänge!

Mellan 12 och 2 skrek hon. klockan 2 lessnade jag och satte på dora till henne. så jag fick somna till lite. men hon var så nöjd med det att hon satt och tittade på det till halv 4. Sen somnade hon äntligen... Tur att man kan slå på tv:n på rummet och få lite sömn iaf! (hon satt bredvid mig medan jag sov...)

Iaf... tillbaka till städandet... det har inte blivit så mycket städat... MEN efter middagen fick jag massor av energi och städade i källaren medan barnen badade bredvid... Så då badade jag barnen och städade samtidigt!

Så helt plötsligt blev det massor gjort på en dag istället för ingenting som dagen började med...


förresten... jag hatar att stryka gardiner ;)


Nej nu kallar sängen på mig... god natt... 

Av stina andersson - 21 november 2011 19:18

Idag torkade jag och lilly fönstren (och listerna runt om dem) i hela huset... eller förresten. inte de i köket för de gjorde jag för någon dag sen...

   

Lilly tvättar fönster! Hon har verkligen sin egen stil!


Sen satte vi upp adventstakarna och adventstjärnorna...


             

Lite olika sorter har vi här i huset :)


Här kommer bilder från igår när mommen var här...

         

Alla barnen fick så fina saker   


Nu ska jag lägga barnen och sen se på tv... hoppas bara att det är något som man vill se ;)

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards