mamma-stina

Alla inlägg under februari 2012

Av stina andersson - 25 februari 2012 11:18

nu har jag buzzat for dove balsam och provat det också!

det är definitivt det bästa balsamet som jag har provat!

det kommer också vara det enda som jag kommer använda!

mitt betyg är garanterat 5/5

 

Av stina andersson - 25 februari 2012 10:55

Här har vi tyvär gått och blivit sjuka hela bunten. Hostan är det allra värsta!

Men idag mår jag faktiskt lite bättre :) För idag har jag inte lika mycket astma som tidigare! Sköönt!


Det märks så himla väl att lilly har varit den busigaste den här veckan som gått... för det är mest bilder på henne :D

Lite bilder från tidigare dagar:

     

Lilly var duktig och klädde på sig helt själv. Stor tjejen!

I.o.f blev de flesta kläderna bak och fram...


 

lurvunge!


    

Sen när vi skulle gå ut med Ice klädde hon på sig igen... Med Julias jacka och Julias skor. Det enda jag hjälpte henne med var att dra upp kedjan på jackan... Stiligt va :P Jag gillar mössan :D


      

Lilly fånar sig som vanligt. sötnosen min!


   

Hund rackaren! Till höger är hans favoritplats. På fönsterbrädet...



    

Dagen då prinsessan viktoria födde våran nya prinsessa klädde julia och moa också ut sig till prinsessor.

De blev väl inspirerade ;)


 

Isvägen påväg till stan i torsdags.

Vi skulle på apoteket, affärn och hälsa på Anna.



 

Lite ute bus med Moa och lilly...


       

eltel har varit här och fixat våran hemtelefon nu äntligen. vi var tvungen att felanmäla igen...

Om ni inte förstår vad det är på bilden så är mitt tips:

Titta på stolpen


Idag mår både jag och barnen lite bättre. Tyvär så är per-arne sämre då :(

Men vi lär nog vara pigga allihop på måndag :D

Av stina andersson - 16 februari 2012 22:29

Nu var det (som vanligt) länge sen man bloggade sist!

Mycket har hänt, men tyvär så var det väldigt lite kort med...

De flesta korten är tagna på Julias telefon så jag inte kan föra över dem just nu..



11 Februari

 

   

Bråk och bus Lilly :D På bilden till höger somnade hon när jag lagade mat. Hon ville bli buren hela tiden och somnade såklart när hon fick bli det :D Sömn tutan min!


12 Februari

Stortjejen Moa fyllde 4år och hade kalajs!

Det var massor av folk här som jag vill passa på och tacka! Moa hade en toppen dag!


 

Moa öppnade massor av paket och hade mycket folk som kom! Om jag har räknat rätt nu så kom det 5 barn, 2 hundar och 11 vuxna. (plus vi i våran lilla familj då).


  

Självklart fick de smaska lite efter att de hade varit duktiga och gjort en så fin tårta. (finns kort på julias kamera) :P


   

Fest prissarna mina!


  

Moa så vacker och FYRA ÅR! Min stor tjej!


 

Öppna paket...


Eftersom Lilly hade fyllt år alldeles innan så fick även hon en del paket. Bl.a fick hon badkritor som de hade riktigt skoj med!


  

Kul att kunna rita och sen sudda precis som man vill!
Jag har helt missat att det ens finns badkritor, men rekomenderar dem nu starkt. Lättsamt att ta bort och barnen har super kul med dem!


     

Några tjusiga bilder som barnen fick till på badkaret...


13 Februari

Jag, Julia och Moa for till stan, medan Lilly var på dagis.

Vi lämnade av Moa hos Anna och John där hon skulle sova över. Och hon var super duper glad över det och ville bara att jag och Julia skulle åka så fort som möjligt!

Jag och Julia for iaf till stan och tog oss en fika och Julia fick handla lite kläder.

Jag minns inte ens senast jag hade sån här egen tid med Julia. Det var riktigt mysigt!

En "fusk dag" som Julia kallade det för!


   

Isvägen (där för övrigt Moa föddes!) påväg in till stan.


Julia fick en super fin klänning i stan! Min vackra ballerina!


14 Februari

Julia, Moa och Lilly hade disko på dagis. De tyckte att det var jätte jätte kul! De fick popkorn, saft, salta pinnar och chips!

Himla lyxigt! Det hade man gärna varit med på! :)

Medan barnen var på dagis for jag på verkstan och städade lite. Rensa bänkar, sopa golv, rensa verktyg m.m

inte allt för skoj, men det ser iaf betydligt bättre ut när man har städat :D


     

Moa och Julia hade tjusiga klänningar på sig på diskot :)


15 Februari

Började dagen med att diska och tvätta.

Sen klädde vi på oss för att gå ut och leka i snön.

Åkte lite pulka och busade ute.

Sen gick vi in och drack varm oboy och åt muffins.

 

Jag sa till flickorna att de skulle kramas. Titta på Lilly :D Hon kramas med sig själv. Go tjejen min!


Idag har det inte hänt något speciellt alls (vad jag minns nu)

Barnen var på dagis, jag städade på verkstan...

Jo förresten... Jag såg korten på Anna-marias bebis :)

Det blir nog en lite pojk va?! ;) Jag gissar iaf på det!


nej, nu ska jag försöka få i mig lite sömn innan det är dax för fredagens storstädning!

God natt allihop som inte sover än!

Av stina andersson - 9 februari 2012 23:52

Länge sen man bloggade nu! Och har det hänt något nytt?? Jo... en del då iaf!

      

Moa hittade min träningsbok och "tränade" lite. Hon hade riktigt kul!


 

Stortjejen går på toa nu. Däremot kan jag inte få henne att säg till själv när hon är kissnödig.

Någon som har ett bra tips?? Nu går hon bara när jag säger till...



 

Lilly i min huvtröja


Stortjejen Lilly fyllde 2år och hade kalajs!


  

Gjorde en tårta och slickade såklart det sista från skålarna! Fin tårta va :P



Lite ritande under dagen...


                 

Lilly tjejen fick öppna många paket och var jätte glad varje gång!


    

Fest hela dagen!!


       

Fler paket och massa kul hela dagen! Lilly hade världens bästa födelsedag och vill helst ha födelsedag varje dag!

Hon blev riktigt besviken när vi berättade att Moa hade det nästa gång (nu på söndag). Hon var helt säker på att det var hennes igen :D


       

Här ritade vi lite nalle puh teckningar! Julia har bliit riktigt duktig på det! Och Moa börjar få kläm på det där att rita innanför linjerna! Mina fina flickor börjar bli så himla stora!


Inatt sover Julia över hos farmor! Hon är så himla glad över det och har tjatat hela kvällen, "ska vi åka snart mamma??"

Hon fick dessutom ta med sig "fusk"... cola och popkorn. Fusk på en torsdag! Överlycklig tjej!


Nej, nu måste jag försöka sova lite för imorgon ska jag, moa och lilly till doktorn.

Moa ska på 4-års kontroll.

Det lär nog gå bra det med!

God natt

Av stina andersson - 9 februari 2012 23:48

Jag fåt buzza för doves balsam.

Har dock inte provat det än, men tänkte göra det imorgon..

Alla de små ska delas ut (har delat ut 3 än så länge) så fler får prova doves balsam!

 

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards