mamma-stina

Alla inlägg under augusti 2012

Av stina andersson - 31 augusti 2012 18:06

idag fick jag hjälp att laga mat... Julia smög sig fram och fixade lite med maten..
gott blev det också!

alla tre flickorna grus hjälper gärna till att både baka och laga mat!
däremot så får de inte alltid hjälpa till pga att det blir lite väl trångt då..
och jag erkänner... jag längtar BARA LITE tills de kan laga mat och baka själva ;)
men då lär ju intresset ha försvunnit på vägen, tyvärr!

Av stina andersson - 31 augusti 2012 11:50

idag berättade jag för moa och lilly att vi ska städa på deras rum... de blev sura och gick och gömde sig... (moa gömde sig och lilly följde efter)...
men sen berättade jag att det är fredag idag.
då satte de igång med full fart och hade plockat ihop på några minuter...
himla skönt att man har lärt dem att det inte blir något fredagsmys om man inte städar ;)
redan innan frukosten hade vi plockat bort allt från golven på övervåningen...
nu ska de få dammsuga medan jag diskar.
men det går ju fort när man har kul ;)

Av stina andersson - 31 augusti 2012 10:44

idag har jag en del saker som jag borde göra...
men vadå?! måste man göra det då ;)
jo visst får det nog lov att bli lite städning här hemma..

idag är Julia på skolan medan moa och lilly är hemma med mig!
så man vill ju gärna göra lite bus med barnen idag också...
måste bara komma på vilket bus vi ska välja ;)
jag får nog ta och fråga lilly för hon har alltid något bus på gång!!

Av stina andersson - 30 augusti 2012 12:28

idag är en riktig "jag vill inte" dag!
det enda som jag ska göra idag är att hämta mina tre prinsessor.
sen gör jag inte mycket mer!
har så ont i fogarna idag plus att sammandragningarna inte riktigt vill mig väl idag!
nej, huvva! idag vill jag inte göra något!

Av stina andersson - 29 augusti 2012 16:04

nu är det dax för mig att prova det nya monkey island...
monkey island spel har vi spelat ända sen vi var små så man måste ju fortsätta med sina traditioner ;)

Av stina andersson - 29 augusti 2012 13:31

vad konstigt det känns att kunna gå ut utan att frysa ihjäl!!
jag sitter nu i solen och njuter medan moa och lilly leker här bakom...

alldeles strax kommer Julia hem med taxin så att man får höra hur hennes dag har varit!
igår glömde hon väskan på bussen, vilket hon tyckte va riktigt jobbigt!
men buss chauffören gav Julia hennes väska direkt nu i morse... himla glad hon blev då :)

här hemma har vi bakat snoddas idag och inväntar lite besök..
ev. kommer mamma, mormor och moster agge på besök idag..
men det återstår att se :)

nu ska jag njuta lite till av solen :)

Av stina andersson - 28 augusti 2012 08:07

har lämnat Julia på bussen till skolan.
hon såg fram emot skolan jätte mycket!
nu är det dax att göra i ordning moa och lilly för dagis...
sen när jag kommer hem så tror jag nästan att jag ska prova sova lite...
sjukt trött hela tiden!!

sen kommer man till "det roliga" idag... för idag står det fortsatt städning på schemat!
igår kväll städade jag både lillys rum och moa och julias rum...
skönt att kunna gå där inne igen :D
som sagt... idag fortsätter det roliga ;)

Av stina andersson - 27 augusti 2012 15:46

nu är alla mina flickor hemma efter skola och dagis..
Julia har nu sovit i 30min och är pigg igen...
men när hon precis hade kommit hem var hon riktigt trött!
idag har det varit både positivt och negativt på skolan...
tyvärr är det rätt svårt att få ur henne vad som är fel... Men jag tror ändå att jag förstår...
vi får helt enkelt se hur det blir...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards