mamma-stina

Alla inlägg den 5 april 2015

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.
Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.
Vi påbörjade tillsammans en "vi finns" rörelse där vi genomförde en traktor demonstration, skickade många insändare till tidningen (det blev sammanlagt över 100 sidor), skickade skrivelser till kommunen, förberedde ett förhandlings arbete och mycket mycket mer....
Efter några månaders kämpande fick vi äntligen ett besked om att skolan skulle få bli kvar.
Både jul och nyår blev totalt förstörda för många, jag har haft barn som vaknat i panik på natten och pratat om skolan, jag själv hade inte många bra nätter under dom månaderna.
Sjukdomarna hopade sig och vi har faktiskt inte blivit friska än.
Är inne på sjukmånad nummer 5 nu.
Trött och slut till både kropp och själ, men oerhört lättad över att vi nu kan fokusera på att utveckla våran bygd och inte tänka på att dem ska avveckla den!

En av många tidningar som vi varit med i.

En av våra skyltar under demonstrationen.

Skolan blev kvar!!!



Våran "vi finns" knapp och min centerpartiet knapp. 

För nu har jag börjat engagera mig partipolitiskt. 

Jag har definitivt valt rätt parti med underbara människor som verkligen stöttar och bryr sig om varandra ♥

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken?

Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D

Att måla påskägg.

Att klä ut sig till påsk kärring.

Att "köra" skoter.

Att bara få vara och ta det lungt!

Av stina andersson - 5 april 2015 11:27

Busiga Axel myser till en film idag...
Lilly har hög feber så hon sover mest.
Julia och Moa har sovit hos farmor inatt så de är inte hemma än.

Av stina andersson - 5 april 2015 10:45

Jag vet egentligen inte varför, men idag hittade jag igen min blogg.
Anledningen till att jag slutade blogga var att det inte gick att ladda upp bilder från min telefon, men nu går det.
Här hemma har vi sjukstuga och har haft i en vecka nu.
Men det är trots allt Påsk och vi har målat ägg, klätt ut oss till påsk kärringar m.m

Kanske ska tillägga att vi nu har fyra barn :)
Julia 8år, Moa 7år, Lilly 5år och Axel 2år.

Tidigare månad - Senare månad

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards