mamma-stina

Alla inlägg under december 2011

Av stina andersson - 13 december 2011 13:00

I förrgår minns jag såklart inte vad jag gjorde... bara det "viktigaste"... jag körde fast med bilen....

       

Inte det lättaste att ta sig ut... men det gick med mycket handkraft och lite maskinkraft!


 

Igår blev det att vi for in till stan eftersom per-arne behövde ha bildelar som annars skulle ha kommit klockan 2 idag...

Det första vi möttes av var en olycka i en korsning där polisen vinkade förbi alla bilarna.

Sen var det såklart bilköer vart man än skulle åka...

Men det gick så bra ändå!


 

I stan köpte vi lite andra fina saker... Lilly har en nalle puh tomte mössa...

  


 

Vi köpte en snöglob... Fast Lilly säger att det är hennes "fant"... (elefant)


Moa fick en fin musse pigg mössa..  


     

Här har vi en mössa med nalle puh och en med ior...


Klockan 4 är det dax för lucia och barnen lägtar så. Det har de gjort i ungefär en veckas tid nu!

Julia och Moa är på dagis medan Lilly och jag städar hemma.

För jag vill ta in julsakerna inom de närmsta dagarna...

Och tyvär är det rätt mycket städning kvar!


Nu ska jag lägga Lilly så att hon får sova middag lite!

Av stina andersson - 11 december 2011 00:02

Jag tror att bilderna får säga det mesta om vad vi har gjort idag...


   

 

När vi vaknade var det super mycket snö ute! Tur det är helg så att per-arne kunde snöröja i lugn och ro!



      

 

Dagens julkalender paket var väggposters (heter det va?!). Alla älskade dem och sprang till rummen för att sätta upp dem... "mig först! Nej, mig först"



     

Moas städade rum som vi städade igår...



 

Julkalender presenten igår... rosa matta (2st eftersom det skulle vara en i varje rum såklart!)



   

Julias städade rum. Fast nu när vi tog kortet var det såklart lekt i det ;)



    

 

Efter frukosten (och rensning av en garderob) bar det av ut i snön en stund!

Vi gjorde ett "hus" i snön och en snölykta som rasade rätt fort... men vi byggde upp den sen så vi kunde tända den på kvällen...


När vi kom in efter att ha lekt i snön en stund satte vi oss framför tv:n.

Vi tittade på ensam hemma 2 och hade det mysigt...




          

Sen var det dax att göra lite julpyssel... Barnen gjorde "tomtar" (som inte liknar tomtar) och smällkarameller!

Super duktiga var dem!



 

Barnen tittade på ett program som hette någonting om ett monster.... Vad tycker ni att näsan ser ut som på det här monstret??? På ett barnprogram ;) *HA HA*



     

Efter middagen (som för övrigt var hamburgare) satte vi oss med popkorn, godis och saft framför tv:n.

Då tittade vi på bilar 2.

Bra film måste jag få tillägga!



Också tände vi lyktan ute såklart!


Nu sover alla barnen och per-arne också för den delen...

Utöver att ha lekt med barnen så har jag dessutom hunnit med disken och tvätten.

Så jag är riktigt nöjd idag!

Imorgon är det en ny dag och nya möjligheter så god natt på er allihopa!

Av stina andersson - 9 december 2011 23:23

Idag blev det (som vanligt) storstädning på listan!

Har inte gjort mycket annat!

Julia, Moa och Lilly har en adventskalender med julklappar.... idag var det en varsin rosa matta till deras rum.

D.v.s en matta till julias rum och en matta till moas och lillys rum.

De blev super glada när de öppnade paketet och började städa rummen på en gång.

För det gick ju inte in en matta förrän det var städat!

Så idag blev det en ordentlig städning av deras rum och det ar riktigt skönt!

Har däremot inte tagit några bilder eftersom min telefon har varit utan ström idag...

Nu ska jag fortsätta titta på harry potter

Av stina andersson - 9 december 2011 00:02

Här kommer en del bilder... men det är inte alla p.g.a att en del av dem är i per-arnes telefon...



    

Mysigt när man kliver upp och får en sån här syn på morgonen! Fint, men kallt!


 

Isen ligger på lillsjön va?! Det ser så ut iaf...


 

Påväg hem från stan igår efter att ha grattat min syster Anna och min bror Erik. Ja de fyller år på samma dag, med 4års mellanrum ;)

Det snöade rejält så man fick köra riktigt sakta!




        

Idag var jag och Lilly ute och lekte lite i snön! Lilly bara älskar snön!


 

Nöjd flicka och nöjd hund!


Själv fick jag mig en liten dejt med den här... Drog av lite snö från planen...



     

Kvällsfika idag blev yoghurt... Mina knasiga flickor hade klätt ut sig/av sig vid det laget... Lilly hade inga kläder, Julia hade klänning och moa var... ja, det vet jag inte riktigt! ;)


Idag har jag alltså varit ute, städat, hälsat på per-arne och varit på dagis några gånger... jo, jag var på affärn också en sväng...

En helt vanlig dag alltså?!


Nu ropar sängen på mig!

God natt

Av stina andersson - 6 december 2011 23:50

Städat som vanligt (finns inget att tillägga)...


Sen på kvällen for vi allihop upp på verkstan och bytte däck på bilen min.

Ska bli skönt att faktiskt kunna ta sig iväg istället för att slira fram :D

Tack min älskade sambo för hjälpen!!!


Lite tokiga bilder kommer sen... men nu är min telefon död (på laddning) och jag ska sova

god natt

Av stina andersson - 5 december 2011 23:33

Här kommer bilderna som jag har tagit för några dagar tillbaka...

för nu har jag lite tid att göra det :D

  

Från ena dagen till den andra... Snö och sen ingen snö... Men nu är det snö igen..

Vad ska man säga??? Kan inte vädret bestämma sig snart ;)



   

Lite storstädning... Här var det av hallen... Blev vitt och fint efteråt!



 

Lilly gick omkring med en boll innanför tröjan... STOR MAGE blev det verkligen!



    

Mys med pappa till adventskalendern!



 

Så här blev min dator nyss... Varför ska de krångla så mycket???


Idag har jag städat och fixat lite... Sov 2 1/2 timme på dagen så jag är helt övertygad om att jag börjar bli sjuk...

Riktigt trist för jag har definitivt inte tid med det just nu....

Nu vill jag bara vara frisk och städa färdigt så jag slipper göra mer storstädning inför julen...


MEN nu ska jag sova för det är mitt i natten och det är dagis imorgon..

God natt

Av stina andersson - 4 december 2011 18:23

Visst känns det konstigt!

3 veckor kvar, men ändå 2:a advent...

Idag har vi iaf tänt det andra ljuset och öppnat den 4e luckan på kalendrarna...

MEN det är nog också det enda roliga vi har gjort idag.... Eller inte...

Idag har jag städat huset (en vanlig städning) och sen har jag varit så trött så jag har tittat på film mest hela kvällen...

Först såg vi nasses stora film och sen blev det ensam hemma...

Bra filmer båda två...


Igår var vi till stan och storhandlade... det var inte alls kul!

Julia och Lilly var i kläppe hos svärmor...

Tack så mycket för hjälpen berit!!!

Moa, jag och per-arne for till stan... För det första blev det sent som vi for in och dessutom var det mycket folk inne i stan..

MEN det jobbigaste var att jag knappt hade sovit natten innan p.g.a Lilly...

Hon var vaken till 4 på morgonen!

Så jag fick bara sova ca 5 timmar den natten... Inte allt för underbart måste jag säga...

Men nu har vi iaf handlat färdigt allting inför julen och det känns så himla bra!

Dessutom har vi handlat färg till badrummet som vi nu faktiskt ska börja göra iordning...

Nu bråkar barnen så jag ska sluta skriva...

De är riktigt riktigt trötta!!!


Av stina andersson - 2 december 2011 21:43

Nej... jag vågar inte påstå något annat.. för idag har jag städat!

Det är verkligen ovanligt va?!

Städat lite här och städat lite där...

Och nu börjar det se riktigt fint ut här i huset!

Så gott som färdig i hallen och i källaren...

Känns fint det!


Idag bestämde Julia att hon skulle köpa pan pizza och bjuda hela familjen på det!

Min lilla gullunge! Hon tog fram spargrisen och handlade pan pizza!

Så idag blev det pan pizza och cola till middag..

Sen julkalendern.. den verkar vara riktigt bra faktiskt!

Vad är det den heter nu igen... Någonting om tjuvar iaf...

Kul kul!


Ikväll var det dax för idol också... Vet verkligen inte vilken som kommer åka ut idag... alla tre är ju så bra!

Vilket inte är så bra... hur ska man då välja?! (som om jag skulle rösta va?!)   


Orkar inte lägga in/upp några bilder... men jag har några på telefonen som väntar...

Nu ska jag vila lite och njuta av tystnaden här i huset...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards