mamma-stina

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av stina andersson - 19 januari 2012 21:56

Oj oj oj vad länge sen det var jag bloggade sist!

Så nu blir det massor av bilder!


Jag har skolat in Lilly på dagis och det har gått lite sisådär!

Under första veckan och halva andra veckan gick allting riktigt bra!

Men på torsdagen och fredagen gick det inte alls istället!

Men på måndagen gjorde vi lite ändringar och nu fungerar allting som vi vill :)

Skönt att hon stortrivs på dagis lill tjejen min!


11 Januari (onsdag)

 

julia byggde en koja i soffan (bakom filten) där barnen sen lekte jätte bra super länge!

 



  

Eftersom Lilly var själv på dagis, hade jag egen tid med mina äldsta finingar! Vi passade på att spela spel och lägga pussel!


 

Julia, Moa och jag la ett pussel! Himla kul hade de också!


 

Vi åt riktigt god middag! Fläskfile och potatisgratäng! MUMS!

       

Sen lyxade vi till det med prinsessbakelser till efterätt! (fast jag åt ingen)



13 Januari (fredagen den 13:e)

 

     

Vi hade super skoj och körde fast med bilen... Det var tydligen jätte jobbigt eftersom alla barnen somnade!



           

Men vi hade ändå tur eftersom Per-arne kom och hjälpte oss loss!  Han slungade bort all snön och drog loss oss!



15 Januari (söndag)

 

    

UT MED JULEN! Först samlade vi alla tomtarna på bordet, sen åkte de ner i kartongerna och ut tills nästa jul!

lilly tyckte att det var riktigt konstigt att man tog bort alla tomtarna!


     

Sen lekte vi lite i snön!


   

Åkte lite pulka! :)


18 Januari (igår)

 

   

Mina fina flickor gav mig frukost på sängen! Så himla gulligt av dem!

De räknade hur många vi var och gjorde super goda mackor till alla! (4st!)

Sen hjälpte jag dem att göra oboy (som de valde till mackan) eftersom jag inte vågade låta dem göra det själva ;)



       

Sen gjorde vi muffins igår! Mums vad goda de var!

Tyvär tog de slut mest på en gång, så idag fick vi göra nya igen :D


IDAG! (torsdag)

    

Jag säger ju att barnen (speciellt Lilly) klättrar överallt :P


Idag har alla mina fina flickor varit på dagis och det har gått hur bra som helst! Lilly älskar dagis, men tycker inte lika mycket om att blir lämnad! Fast gråten tar oftast slut innan jag har gått utanför dörren :D

Medan barnen var på dagis for jag på verkstan för att rensa bultar, skruvar och ett förråd!

Mycket blev det gjort, men mycket är det kvar! MEN bra blir det!

Efter jag hämtat barnen på dagis for vi ner till Kläppe och hälsade på lite...

Sen hem och laga middag!

Idag blev det hamburgare... Gott :)


Efter maten sprang Lilly omkring utan blöjan (som hon alltid drar av sig) och helt plötsligt satt hon på pottan och bajsade! Så himla duktig hon är stortjejen min!   

Jag tvivlar på att hon är redo för potträning, men hon vill gärna prova pottan lite då och då...

I helgen ska jag nog prova lite utan blöja och se hur det går!


Iaf..

efter maten busade vi lite med barnen och la dem sen för natten!

Nu sover alla (vad jag vet då) och jag och per-arne tittar på tv!

God natt alla!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards