mamma-stina

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Nu ska det börjas igen...

Av stina andersson - 26 april 2011 15:35

Man är ju som en Jo Jo... ;)

Men nu ska jag faktikst göra ett ärligt försök att gå ner i vikt.

Man får se hur länge det håller. Men jag har helt enkelt bestämt mig. Nu är jag less på att inte kunna använda alla kläder i garderoben :D

Idag har jag rensat bort allt onyttigt i skåpet och slängt massor. Sen har jag givetvis sparat en hel del också, men ställt de längst in i skåpet (som ex. lördagsgodiset till barnen)...

Önska mig lycka till!

 
 
Linda

Linda

26 april 2011 19:33

Men välkommen in i klubben! ;)
Jag är också som en jojo, bara det att det är sjukt svårt att gå NER men upp det säger bara "pang" :(((
Hur ska du göra? Jag behöver lite inspiration ;) det kanske funkar med nåt som är nytt för mig :)
Ska iaf försöka ut mer nu när det äntligen är varmt igen :) Det va ju inga problem i lägenheten, då gick jag varje dag, men nu tycker jag att det är så svårt. Men jag får helt enkelt ut å gå när barna är på skola och dagis och dom andra dagarna gå runt runt på gårn ;)

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

26 april 2011 19:53

Jag ska göra lika som förra gången när jag och mina systrar gick ner tillsammans. Då höll vi på i 3 månader och jag gick ner 15kg! *gilla*. Men nu har jag ju gått upp ca 5 kilo sen dess (gissar jag på eftersom jag inte har en våg) ;)
Jag kommer sluta med allt sött (nästan då iaf). Jag kommer dricka te med socker i någon gång i bland och jag kommer dricka saft eftersom vi inte har något gott vatten.
Jag kommer försöka cykla (i vardagsrummet) varje dag. jag hoppas iaf att det kommer bli varje dag. Sen ska jag försöka använda min stegräknare igen (när jag bytt batterier) och försöka komma upp i ca 10 000 steg om dagen. Vilket är det rekomendeade, tydligen.
Jag går knappt 3000 som det är nu :D

Jag kommer ckså försöka gå ut och gå. Men det lär nog vara när alla barnen är hemma och så går vi på "våran väg" :D
För när de två äldre är på dagis sover alltid Lilly i sängen/bilen.
Men absolut, jag kommer nog ta några varv runt på gården också :D

 
Linda

Linda

27 april 2011 06:45

Okej.. ja sockret det blir ju uteslutet som vanligt.. :) Men kör du de där LCHF (eller vad de nu heter) eller äter du "vanlig" kost?

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

27 april 2011 11:20

Jag har aldrig brytt mig om olika dieter. Jag äter det kroppen säger ;) *he he*
Och undviker det hjärnan säger :D
Vad går le chef ut på igentligen?
Jag försöker äta lite och ofta med sunt förnuft

 
Linda

Linda

27 april 2011 15:42

Jag har heller inte hållt mig till nån speciell diet, jag har bytt ut frukosten och ibland lunchen mot en "modifast shake" och då när jag drack dom så åt jag så lite kolhydrater som möjligt till middagen, om vi åt pasta å köttfärssås så åt, jag keso och rivna morrötter till köttfärsåsen istället å de gjorde jag till alla middagar och det funkade skit bra! :)
Jag minskadenästan 10 cm runt midjan på ca 1 månad :))) Så jag tror faktiskt jag ska lägga in en beställning på modisfast igen ;)
Men du.. jag hade för mig att du gjorde LCHF metoden förut därför jag frågade ;P
Den går väl ut på att inte äta några kolhydrater alls och det andra man äter spelar ingenroll alls även om fettet rinner.. (usch vad äckligt de där lät) men du fattar?
Näe som sagt nu JÄKLAR, jag ska be J-O fixa träningsmaskinen å sen blir de åka av ;)

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

28 april 2011 15:33

De där låter bra de!
Kul att det är fler som "tar sig i kragen"... För då känner man sig inte lika ensam när man tackar nej till alla sötsaker ;)
Nej, jag har aldrig kört någon diet alls, funkar lika bra utan :D

 
Linda

Linda

28 april 2011 19:39

Grejen är den att jag är inte benhård på vad jag stoppar i mig.. ;)
Vill jag äta en bulle då gör jag de, eller idag åt vi tacos till middag så kan de lätt bli att man äter lite för mycket å DE är inte bra.. men jag har inga som helst problem att säga nej till, bullar, godis, kakor, chips osv MEN jag är väldigt svag för kvälls fika ;P det får jag verkligen jobba med!

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

28 april 2011 21:51

Normalt sett så har jag problem med ALLTING som du nyss räknade upp! Men så fort viljan finns (vilket den gör nu) så är det inga problem... Oboyen är nog det enda jag saknar :D
Vi åt också tacos idag... super gott! Efter maten kände jag att jag hade ätit för mycket så då körde jag iväg massor av löv i skottkärran. :)
Nu är jag super trött och vet att jag har bränt hela tacos middagen och det känns bra!

 
Linda

Linda

28 april 2011 22:19

Jag saknar faktiskt oboy OCH cola på burk ;P vart lite lätt beroende av de när J-O köpte en hel platta för några veckor sen.. men det går bra! :)
Jag fick också ångest efter maten så jag sprang lite i cross trainer´n och va ner i källarn å fixa lite tvätt å "glömde" saker hela tiden så jag fick gå lite extra i trappen! :)
Men eftersom man har en jäkla förkylning i kroppen som mest troligt bryter ut ordentligt snart(eller vänder) så orkar man ju verkligen INGET! :(

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

29 april 2011 09:26

absolut! Både cola på burk och oboy! Det måste jag erkänna!
Men när jag är sjuk/ håller på att bli sjuk så gör jag bara det absolut mest nödvändiga!!!
Ingenting sånt för min del då! Nej urscha, är man sjuk så ligger man :D
Du får krya på dig ist

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stina andersson - 8 april 2015 14:36


Nu är det slut på påsken, men självklart finns det en massa godis kvar. Idag tog jag tag i det och vi gjorde små godispåsar av det. det blev 5st i var... Då slipper vi köpa godis i fem lördagar framåt :) ...

Av stina andersson - 6 april 2015 13:25


Det är inte lätt att vara sjuk när man är mamma. Oftast ska man ta hand om hus och hem iaf, men inte idag.Idag har jag fått sova! Idag har jag ätit frukost ifred. Idag har jag fått glass och te när jag ligger i sängen.Lyxen att få bli omhändertagen a...

Av stina andersson - 6 april 2015 12:58

Kan inte annat än hålla med #minionquotes på Facebook. Man gör egentligen inget annat än städar hela tiden, ändå är det alltid en röra.Av någon anledning hinner man inte med.Att vara småbarns förälder och sköta ett hem är ett heltids jobb, eller egen...

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.Vi påbörjade t...

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken? Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D Att måla påskägg. Att klä ut sig till påsk kärring. Att "köra" skoter. Att bara få vara och ta det lungt! ...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards