mamma-stina

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av stina andersson - 18 januari 2011 20:58

alla barnen sover så jag tänkte titta på ncis...

så självklart har det slutat för säsongen    

Typiskt mej att ha sån koll på vad som går på tv *he he*

Igår skulle jag titta på familjen annorlunda... men

då var det ju såklart handboll    istället...

Hatar att 4an sänder sport när de har en alldeles egen

kanal för sport!!!!


Idag var Julia och Moa super duktiga och

städade sitt rum... Lilly var däremot inte så duktig...

hon stökade till när de städade... tog lite extra tid

att städa för dem då!!

Men Lilly var nöjd   


Imorgon är det ÄNTLIGEN sovmorgon...

Och jag hoppas att jag verkligen får det och att Lilly inte vaknar

för tidigt...

Go natt och tjohej leverpastej

Av stina andersson - 18 januari 2011 16:48

Hur får man ekonomin att fungera när man har delad ekonomi??

Jag menar... De flesta har inte samma summa när lönen kommer...

En har ju alltid mindre än den andra...

Hur klarar man då av att dela på allting, fast ändå inte??

Är det inte bara lättare om man har en delad ekonomi eller iaf ett konto där båda sätter in pengar på? (för gemensamma räkningar)

jag hör bara fler och fler som har delad ekonomi...

Är det så att alla är oroliga över att de ska separera och att de vid ett sånt tillfälle redan har löst "ditt och mitt" frågan?!

Vi har gemensam ekonomi. Vi kommer åt varandras konton och vet båda hur mycket räkningar det är och hur mycket pengar vi har...

Vi bråkar aldrig om ekonomin...

och då kan jag tillägga att våran ekonomi är inte direkt den bästa   

Så nu kan man ta sig en funderare....

Vad är bäst: Delad eller gemensam ekonomi??

Av stina andersson - 18 januari 2011 13:32

Så där ja...

Nu har jag legat och bara haft det mysigt med lilltjejen..

Kan tillägga att hon somnade och sover fortfarande.

Men nu ska vi åka och hämta Julia och Moa på dagis...

Sen bär det av med stoj och tjohej...

Hoppas bara att de inte är så trötta   

och faktiskt kan leka lite med mig...

tack å hej

Av stina andersson - 18 januari 2011 12:06

Ja... ny dag, nya utmaningar...

Och jag ska nog inte göra ett skvatt

   

*he he*

jo.. det såklart, jag ska göra det vanliga, tråkiga som de

flesta gör... städa, diska och hänga tvätt...

Men inte än...

För nu ska jag bara slappa framför tvn och mysa med Lilly...

Jag har sån tur som får tid att mysa med henne...

för sen när jag har hämtat Julia och Moa på dagis

så är det full fart igen...

De är så livliga mina små busungar...



Tidigare månad - Senare månad

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards