mamma-stina

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

lite bilder och lite text :P

Av stina andersson - 31 januari 2012 22:50

Vad har igentligen hänt de senaste dagarna...

Jo... Lilly kissar i princip aldrig på sig. Har blivit jätte duktig!! (väntar nästan på ett bakslag nu)...

Vi for till stan och handlade presenter till Moa (som fyller år 12 februari) och till Lilly som fyller år på fredag!

Lilly kissade inte på sig en enda gång under besöket till stan! Stolt mamma,ja!

Det var i söndags..


I lördags höll per-arne på med slungan HELA dagen så man kunde röja vägen.

Vi missade då alltså mora träsk p.g.a den här hemska snön.

Kan det inte få bli vår nu istället??

Jag och barnen gjorde inte så mycket... spelade tv-spel och slappade bara


Igår, måndag gjorde jag och barnen många knop.. vi städade.

Min mamma hälsade på också. Det gillar vi!

Alltid lika trevligt att träffa min kära mamma!

Sen, som sagt... städade vi mest hela dagen.


Jag har dessutom varit duktig och ätit bra och motionerat varje dag.

Har däremot bestämt att på lördagarna får jag slippa träningen och jag får dessutom äta "vad jag vill", men med måtta! lördagar är bra och behövligt! Men onyttigt :P

Har gått ner 1,7kg! Väger nu alltså 74,1kg.


Idag har mina kära busungar varit på dagis. Gick som vanligt hur bra som helst! Tur att mina älskade trollungar älskar dagis!

Själv var jag på verkstan och rensade lite mera i förrådet. Plus att jag städade lite ute i verkstan också.

Men efter lunchen blev jag ordentligt trött  (och förkyld) och har varit det sen dess.

Verkar som att jag håller på och blir sjuk! Det gillas inte!

Så, imorgon blir det förhoppningsvis VILA mest hela dagen!


Till bilderna:

   

Såhär blev det i moas och julias rum efter att vi möblerat om. (med en koja i hörnet dessutom)..


       

Tv-spelande... Inte ofta som alla barnen vill vara med... men den här dagen ville dem det!


     

Mina tre trollungar!


 

Mina fina hjärtan!


        

Lilly lärde sig att man kan bubbla i glaset med ett sugrör. Första gången :D

Hon drog igång världens bubbel kalas med sina syskon!


     

Sover Lilly på mage eller på rygg? Hon hade tagit på sig t-shirten själv och då blev det bak och fram... Det såg väldigt lustigt ut när hon låg där på mage, fast det såg ut som att hon låg på rygg :D


     

Moa bjöd på te. Hon ställer så gärna upp allting fint innan man får smaka.. :)


Trollungen Lilly med 3 hårsnoddar i håret.


också sista bilden... på mig:

 


God natt nu allihopa! Nu ska iaf JAG sova!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stina andersson - 8 april 2015 14:36


Nu är det slut på påsken, men självklart finns det en massa godis kvar. Idag tog jag tag i det och vi gjorde små godispåsar av det. det blev 5st i var... Då slipper vi köpa godis i fem lördagar framåt :) ...

Av stina andersson - 6 april 2015 13:25


Det är inte lätt att vara sjuk när man är mamma. Oftast ska man ta hand om hus och hem iaf, men inte idag.Idag har jag fått sova! Idag har jag ätit frukost ifred. Idag har jag fått glass och te när jag ligger i sängen.Lyxen att få bli omhändertagen a...

Av stina andersson - 6 april 2015 12:58

Kan inte annat än hålla med #minionquotes på Facebook. Man gör egentligen inget annat än städar hela tiden, ändå är det alltid en röra.Av någon anledning hinner man inte med.Att vara småbarns förälder och sköta ett hem är ett heltids jobb, eller egen...

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.Vi påbörjade t...

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken? Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D Att måla påskägg. Att klä ut sig till påsk kärring. Att "köra" skoter. Att bara få vara och ta det lungt! ...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards