mamma-stina

Alla inlägg under januari 2011

Av stina andersson - 20 januari 2011 18:54

Bad i badbalja alltså     

För något badkar har vi ju inte eftersom badrummet

ska renoveras först...


När jag stod och diskade idag så kom jag på mig själv med att göra

många saker samtidigt. Jag diskade, badade Lilly, försökte sära på Julia

och Moa som bråkade och pratade i telefon...

Det är tur att man är mamma

  


Av stina andersson - 20 januari 2011 12:28

de dagar som julia och moa är på dagis

så känns det som att man gör samma saker varje dag...

Som idag...

kl 9 kliver vi upp och försöker få barnen

att klä på sig, äta frukost och vara lite glada inför dagen

Sen runt halv 10 börjar gnället komma...

De är inte direkt morgon människor nån av dem

så på morgon vill de INTE åka på dagis...

Kl kvart i 10 åker vi på dagis

Väl där går det oftast super bra...

Speciellt om de får syn på någon kompis som de har saknat

eller om de får vara INNE

  

Sen åker vi hem och jag och lilly försöker ta rätt på

disken och tvätten...

Om jag inte har fått sova så mycket på natten så försöker jag få

sova lite när Lilly ska sova. alltså ca mellan 12 och halv 2.

Kan också tillägga att jag brukar vila  ca en kvart och lilly vilar till halv 2...

Jag brukar städa medans...

klockan halv 2 ska vi vakna och hämta julia och moa...

Sen leker vi lite tillsammans innan det är dax att laga middag.

middag, läggning och sen sova (förhoppningsvis)

...

Nästa dag... samma sak

  

MEN sen så kommer helgen och då gör man hur mycket annat

som helst och slipper vardagen en stund

Tack och adjö korv med brö

Av stina andersson - 19 januari 2011 23:05

Det blev en majskolv...

Och vi tittar nu på Chuck and Larry och äter popkorn...

Jag cyklade bara i ca 10min för att Lilly vaknade...

Nu har hon somnat om och sover som en stock!

Ibland är man riktigt duktig och ibland så slarvar man

med maten... Mina systrar har varit min inspirations källa

länge vad gäller att lyckas gå ner i vikt...

Innan jul hade jag gått ner över 15kg... men jag lär ha gått upp

en hel del under julhelgen...

Men förhoppningsvis kommer jag snart orka börja

igen med att äta nyttig ma och motionera som

man ska göra!!!

Nu väntar sängen...

ZZZZ   God natt alla sömniga  ZZZZ

    

Av stina andersson - 19 januari 2011 19:50

Alla åt middan och verkade nöjda..

Och själv kan jag påstå att det va SUPER gott

  

Funderar iaf på att gå ner och cykla lite

och titta på en film samtidigt...

Snacka om att förena nytta med nöje!!

Är super sugen på choklad så jag ska nog gå ner och äta en...

*hmm* morot   

Det lät väl gott va?!

Tack och hej leverpastej

Av stina andersson - 19 januari 2011 19:42

Julia har många funderingar..


"När man är död kommer man till himlen

Då är moffen i himlen...

*vinke vink*

Moffen får ta hand om våra döda fiskar när de kommer till himlen!"



Av stina andersson - 19 januari 2011 16:05

Dax att laga middag... idag får det bli

kött, pommes, bea sås och grönsaker...

Hoppas bara de blir lika gott som de låter

    

En saga av Julia Ottosson 4år. (översättning sökes )  

Det var en gång en liten prinsessa som vågade göra sönder allt. Men sen så hittade hon ledtrådar.  Det var prinsessan som la dit spegeln. Spegeln på tingeling. Och sen så hittade ledtrådarna spegeln genom att sjunga sången ”finn ett varv av sten”…

Av stina andersson - 19 januari 2011 14:25

          

5 svampar av fem... för OJ OJ OJ vilket sjukt bra spel det här är...

Man kommer fort in i spelet och det är precis som när man spelade donkey kong

(till super nintendo) när man var liten.

Definitivt det bästa tv-spel vi har för tillfället...


Av stina andersson - 19 januari 2011 14:21

Vad rolig jag är

  

Lilly vaknade självklart tidigare än vanligt...

Så idag fick jag "tvärtom sovmorgon" *HE HE*

Men dagen har ändå varit väldigt skön...

Bara myst i sängen och mått gott...

Julia och Moa behövde det (och definitiv jag me)

  



Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards