mamma-stina

Alla inlägg under april 2011

Av stina andersson - 26 april 2011 15:24

less, irriterad och ARG!

Beställde fälg på skroten till saaben och då sa de att det var hyfsade däck på som följde med. Det lät ju super bra, men när de nu sitter på bilen så flyger bilen som en vante på vägen och däcken är super sned-slitna! riktigt sur nu!

Har ringt och pratat med dem men de skulle "ringa upp"... Jo, tjena att de kommer göra det!

Alltså har jag fälg utan däck nu ändå. Ska man fortsätta köra med vinterdäck då eller?


Nej... nu ska jag försöka glömma bort det..!!

Idag har jag städat nästan hela huset.

Diskat, tvättat, plockat och sopat.

har också rensat ut ett hörnskåp i köket för att få in vårat nya fin porslin som vi fått av syster min! Sjukt fint porslin!

Barnen leker så lungt på rummet just nu med dockor.

Lugn och ro en stund alltså!

Av stina andersson - 25 april 2011 20:33

Solsken och glada barn, vad mer kan man önska sig?

Idag har vi varit lite överallt. Ner till kläppe 2 gånger varav vi åt middag den andra gången. Tack för maten Berit, den var super god!

Sen var vi också till verkstan (där per-arne var HELA dagen!!) och ner till sjön..

Jag, barnen och Ice hade det super mysigt!

     

Här är lite bilder från när vi var nere vid sjön. Julia sov i bilen medan Ice, jag, Moa och Lilly gick till vattnet. Där hittade vi världens finaste hjärt-sten! *GILLA*!



         

Lite mysiga bilder från här hemma. Vi lekte lite och hade det bara mysigt!

Och idag kissade Moa ute för första gången för i år. Hon tyckte att det var SUPER KONSTIGT 

 

Idag såg jag den första (ja, vad heter den nu igen) blomman här på gården. :) 

          

Gungade och lekte lite hos "farmor och farfar" i Kläppe.

  

Julia leker på grushögen. Hon höll i ett "trollspö" som hon vevade med ;)


I Kläppe var vi också ute och gick en sväng med barnvagnen. De turades alla om att åka barnvagn :D

Vi gick längst med dikeskanten och plockade en hel del skräp :)

Barnen tyckte att det var super kul!

 

Lilly var ute och gick med Ice... Lilly bara älskar det och Ice är så himla snäll och låter henne göra det. han håller sig bara någon meter framför henne och låter henne "hållas" ;)


Just nu håller barnen på och borstar tänderna.

Julia, Moa och Max (Julias kompis) ska alldeles strax gå och titta på kvällsfilm.

Lilly hon sover bara :)

Go natt alla!

Av stina andersson - 24 april 2011 20:22

19 grader i skuggan och underbar sol hela dagen!

Man kan LÄTT säga att vi har njutit av dagen.

Har varit en stund till kläppe där vi gjorde kycklingsallad till lunch, sen har vi varit hemma.

Jag har krattat löv och massor av sten som fortfarande är kvar efter dräneringen.

Sen nu på kvällen tog vi och luftade bubblan lite. Körde till bron där vi gick vid stranden och bara hade det mysigt. Ice tog sitt första prov dopp i sjön, vilket var kallt men uppskattat!

Det kommer verkligen bli skönt till sommaren när man kan kasta pinnar till honom i vattnet.

Barnen kastade sten i vattnet och det blev en del mackor också.

Vi hittade en skatt också... alltså ett drag!

    

Både barn och hund gillade att få åka lite bubbla.

Bubblan

 

Våran altan.


Barnen har precis badat och ligger nu i sina sängar.

Lilly sover medan Julia och Moa tittar på kvällsfilm.

Själv sitter jag och väntar på att big brother ska börja klockan 10.

snart så... snart så... ;)


Av stina andersson - 23 april 2011 22:37

Idag har varit en mycket påskig dag!

Vi har umgåtts med familj och släkt och har ätit mycket god mat! (och mycke mat också för den delen!)

Har varit i Kläppe och ätit middag med hela familjen. De har verkligen en stor familj!

Om jag har räknat rätt var vi 8 barn, 10 vuxna och tre hundar. Och det är bara den närmaste famljen!

Här är några av dem:

   


Idag hade vi också besök av min kära syster! Hon kikade lite på huset och vad vi hade gjort om sen de var här sist (vilket inte var mycke)!

Efter det for vi ner och sa hej till släkten på min pappas sida.

men tyvär blev det en väldigt kort visit p.g.a att vi skulle åka och äta middag.

men man sa iaf Glader påsker ;)


Klockan 21.30 kom julia in till mig och frågade om jag kunde hjälpa henne att städa rummet. Så då satte jag och Julia igång med det.

Så nu är det tjustigt där :D

     


Julia tittar på kvällsfilm (nu efter städningen), Moa sover, Lilly sover, Ice sover medan jag och per-arne tittar på tv.

Men snart är det dax att sova lite!

Go natt alla glada (och ni andra också)   

Av stina andersson - 23 april 2011 11:43

umgås med massor av folk!

Sen får man såklart se vilka man umgås med då ;)

vi ska vara i Kläppe, på trappnäs och få besök hemma.

Så idag blir ungefär som igår med massor av folk och god mat!

GILLA GILLA GILLA!


Just nu så håller Per-Arne på och skiftar däck till Audin medan Barnen sitter bakom mig och ritar. Lilly sover i bilen utanför.

Vi är uppe i verkstan alltså...


Efter det här vet jag inte riktigt vad vi ska göra för skoj...

Man får se vad dagen har att erbjuda!

Hoppas alla har en lika bra påsk som jag har!


      Glad påsk!      


Av stina andersson - 22 april 2011 21:05

Jag tror faktiskt att jag börjar med att skriva hur natten var.

Inatt har Lilly varit vaken ca en miljard gånger (känns det som iaf!).

Så jag har inte sovit så mycket alls och har heller inte gjort många knop idag.


Idag har vi varit hos min farfar och träffat stora, tjocka släkten! :D

Där var vi (om jag har räknat rätt) 6barn och 11 vuxna... plus två hundar då såklart!

Det var mycket trevligt och kul att träffa allihop!

Det *gillar* vi!!!


Efter att vi varit där och ätit påsk-lunch och umgåtts så for vi ner till mina svärföräldrar.

Där var barnen ute och lekte mest hela tiden tills vi skulle äta middag.

Vi åt grillat där idag!

Medan de lagade middag så var perran helt underbar och tog hand om barnen ute medan jag sov. Jag sov faktiskt över en timme där på soffan!

Kändes hur underbart som helst!


Tack så mycket för både mat och lunch alla som har varit inblandade idag!


Efter maten fick barnen leka lite igen innan vi skulle åka hem.

Vi kom hem ca halv 8-8.

Och då var det dax att lägga alla mina underbara barn.

Så nu sover Lilly medan Julia och Moa tittar på kvällsfilmen.

Efter att vi kom hem har jag även hunnit med att städa lite på nedervåningen (och ytterst lite på övervåningen) sen har jag ju såklart gömt barnens påskägg tills imorgon! :)

Nu ska jag städa färdigt det sista innan det är dax för big brother.

Sov gott nu alla.


Här kommer lite bilder:

  

Så här gulligt somnade Lilly igår. Knas fian min!

                  

Mina underbara barn Julia, Moa och Lilly idag på påsk-lunch.  

Julia igår natt. Hon var super trött men sa något i stil med:

mamma ta ett kort på mig nu när jag har fixat håret och gjort mig fin!

:D så självklart tog jag ett kort på prinsessan min!

Av stina andersson - 21 april 2011 21:06

  +     

Igår fick vi världens härligaste gungstol. Så idag när jag fick ca 2 minuter över satte jag mig ute i den. Hur härligt som helst!

 

 Idag var det BARA 25 grader inne... Inte så värst härligt varmt. MEN nu kan man iaf öppna fönstret när det blir för varmt.

Sen när det är för varmt på sommaren kan man inte göra någonting åt det.




Här kommer lite påsk-kärrings bilder från igår och kanske det är någon från idag.

För här har vi varit påsk-kärring i två dagar.

Annars hade vi inte hunnit med allting!

             

Mina fina små påsk-kärringar! Sötnosar!

Med (såklart) Lilly längst fram i bilden :D Min lilla hyssare!



         

Här är lite bilder från för några dagar sen som jag har glömt lägga upp...

Kan det tänkas vara kvällsfika där till vänster :D




Ja... idag har barnen alltså gått påskis... Men dagen började på dagis där de gick påsk-kärring på byn. Jag vet inte riktigt vart de var och vad de gjorde. Men de hade iaf någon form av ägg-jakt tror jag.

Så när jag hämtade barnen var de på samma avdelning... alltså där uppe. Moa var super nöjd över att hon fick vara på den "stora avdelningen" :D

Efter det så for vi till verkstan där vi påskade med barnens kusiner.

Sen till barnens gammelmormor och sen till mina svärföräldrar.

Då var barnen super trötta och somnade påväg till gammelfarfar.

Men jag och Lilly var som tur var vakna så vi gick in och hälsade på lite.

Så nu är barnen super pigga och kan inte somna inatt eftersom de sov på dagen...

Men det gör ingenting för jag ska ändå inte sova än på ett tag...



Nej, nu glömde jag nästan skriva att när barnen var på dagis så städade jag såklart huset så det nästan blänker ;)

Mycket viktigt vetande!

ha en mysig torsdags kväll

Av stina andersson - 19 april 2011 17:11

Nu är jag med och tävlar om en brudklänning på tlcsverige.se

Var med du också ;)


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards