mamma-stina

Alla inlägg under april 2011

Av stina andersson - 19 april 2011 13:16

bilder från igår.

  

ice, hur busig som helst!

     

nu har bubblan kommit fram.

     

bilder från när vi va ute.

  

lilly testade julias stövlar. eller rättare sagt... hon går omkring med julias stövlar hela tiden!


Idag har jag inte gjort många knop :)

försökte få lilly att sova i över 1 timme. hon har precis vaknat så nu sitter jag och skriver med bara höger hand, vilket tar lite tid!

jag har ringt en del viktiga samtal och skickat in julias deklaration.

sen har jag diskat också.

alldeles strax ska jag och lilly åka till dagis och hämta igen busarna!

sen får man se vad dagen bjuder på!


ja just det... imorse kändes julia varm om pannan så jag tempade henne. jag visste inte om värmen berodde på att hon grät eller om hon var sjuk.

tempen visade på 41,9 grader!

så jag tempade mig själv också, den visade på HI (high)...

så... det är batterierna i tempen som måste bytas :D

Tog en annan temp och hon hade ingen feber ! :)


Av stina andersson - 18 april 2011 21:06

Jo, vi började dagen med att skjutsa barnen på dagis.

Sen hem och lägga Lilly (som tog mig ca 1 1/2 timme) sen började städningen. Den vanliga, vardagliga städningen. Plocka i och ur diskmaskinen, köra två tvätt maskiner, hänga tvätt, ta ner tvätt, plocka undan leksaker och annat smått ocg gott från hela nedervåningen och hela övervåningen. Sen har jag också bäddat rent i sängen.

Sen klockan halv 2 gjorde jag och Lilly oss iordning för att hämta på dagis.

Sen när vi var hemma igen lekte vi ute en stund. Eller rättare sagt barnen lekte medan jag plockade sten och krattade löv på våran tomt.

Sen laga mat. Idag blev det lasagne som blev super god (som vanligt ) :D


Bada barnen, äta kvällsfika, borsta tänder och sen i säng.

Idag sov alla mina tre trollungar klockan 9. Det är inte vanligt!

Just nu små tittar jag på en unge i minuten.

Men alldeles strax ska jag ringa barnens kusin och säga grattis på 1-årsdagen. fast hon sover nog nu så jag säger grattis till syster min istället ;)

Det kommer bilder från dagen senare eftersom min telefon har slut på batteri.

Trevlig kväll :D

Av stina andersson - 17 april 2011 17:12

Har varit i Kläppe hela dagen och nu ska vi alldeles strax ha lite film mys.

Titta på the last airbender... :)

trevlig kväll :D

Av stina andersson - 16 april 2011 22:23

Först börjar jag med lite bilder ifrån igår på Per-Arnes födelsedag.

    

Mina små busungar leker med ballongerna.

  

På bilden till höger håller Julia på att trolla för mig.

Först är armen borta sen är den där :D *hokus pokus*

Bild på bordet... Det var fullt med ballonger där också, men barnen smällde de flesta. super rolig bild *ha ha* (varför tog jag ens med den)


Alla mina tre små busungar gungar tillsammans.


   

Här har vi en larv som barnen hade hittat. Den andra bilden är vattnet som håller på att svämma över i ån vid vägen till bryggan...

Jag och barnen gick ner till sjön igår.


         

Lilly, Julia och Moa. Mina fina älsklingar.


Idag har vi gjort en hel del. Först var vi uppe i garaget och tittade på medan pappa Per-Arne lagade våran bil.

Så nu fungerar våran saab igen (ett tag till iaf)...

Sen for vi över till min farfar och hälsade på där även Anna och John var.

Sen hade vi planerat att vi skulle grilla här hemma hos oss tillsammans.

Det blev as gott och var hur trevligt som helst.

Efter maten spelade vi lite spel och for sen ner till sjön och kollade lite vid stranden.

Både Julia och Moa hittade några skatter. (3st drag) :D

De var riktigt nöjda med sina skatter!

Nu ligger Lilly och sover medan Julia och Moa tittar på en kvällsfilm...
Om de inte har somnat nu då....


Själv ligger jag och små tittar på tv:n.

Funderar på att titta på "the last airbender" med Perran, men vet inte om jag orkar.

Är riktigt riktigt trött!

Go natt

Av stina andersson - 15 april 2011 15:33

Nu har vi äntligen städat färdigt. Har varit upp till Perran en sväng i garaget.

Sen har vi bara städat hela dagen.

Men nu ska jag sitta och vänta in fin besök! :)

Barnen tittar på Nalle puh och Lilly lyser om ögonen.

Hon är helt kär i Nalle puh! ;)

Hoppas att alla har en lika bra dag som jag har idag!   

Av stina andersson - 15 april 2011 11:16

Idag fyller Per-Arne 24år! Så idag ska han firas med tårta och kalas! :D

Barnen längtar efter honom så vi ska nog åka upp till verkstan snart!

Grattis älskling!

          

Av stina andersson - 14 april 2011 07:53

Idag lyser solen så varmt och skönt rakt in i ansiktet direkt på morgonen ;)

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är så otroligt trött, men vem kan sova med den rakt i ansiktet.

Idag har jag världens träningsvärk i hela kroppen och vill väl igentligen inte ens kliva upp!

Men, idag är det torsdag och barnen ska på dagis.

Så om ca 30min är det bara att ta sig i kragen och kliva ur sängen!

Go morron

Av stina andersson - 13 april 2011 22:42

 

R.I.P min älskade pappa och "moffen".

Nu har det gått fyra år sen du lämnade oss och Mina barn (speciellt Julia) saknar dig otroligt mycket. Hon tittar På kortet på moffen och berättar att han är i himlen och att de träffas där när hon dör!

Saknar min pappa något otroligt mycket!

R.I.P pappa!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards