mamma-stina

Alla inlägg under april 2011

Av stina andersson - 8 april 2011 12:16

Lilly sov nyss ca 30 min. Sen blev hon väckt av Julia och Moa som lekte för högt på rummet.

Nu ligger hon på min arm och myser medan jag har datorn i knät.

Hoppas hon snart somnar lite :)

Jag hann faktiskt köra igång en tvättmaskin, hänga en tvätt och plocka ur den rena tvätten in i garderoben.

Snart ska vi gå ner och fika lite, men först ska jag vila färdigt med lilly.


Idag är det fredagsmys och jag hoppas att vi ska hinna se trollkarlens lärling idag.

vi har ju hyrt den av Lovefilm via buzzador.

Så jag vill gärna lämna tillbaka den snart!


Go och glad, kexchoklad

Av stina andersson - 8 april 2011 09:17

Nu är det Lilly som har blivit vrål förkyld och har feber!

Inge kul alls för henne idag! Allt är jobbigt och hon orkar inte heller sitta still!

inatt vaknade hon hundra gånger och gallskrek p.g.a febern så jag är himla trött idag!


Julia har ingen feber idag, men är förkyld!

Moa har ingen feber heller men har också blivit tok snorig!

Men vadå... Det är ju helg snart så då måste alla ligga sjuka ju ;)


Igår fick jag världens känsla av att jag nog borde åka till stan och storhandla.

Så jag for iväg med barnen och handlade igår istället för till helgen.

En himla tur att jag gjorde det också för jag kan tänka mig att barnen är för sjuka i helgen för att kunna ha åkt till stan!

Min kära mamam hade Moa och Lilly hos sig medan Julia fick följa med mig och handla.

Julia tyckte det var riktigt kul!


Nu ska jag kliva upp, klä på mig och fixa lite frukost

Go morron alla!

Av stina andersson - 7 april 2011 08:37

Alla mina hjärtan har gått och blivit rejält förkylda.

Tur iallafall att jag håller mig relativt frisk!

För hur skulle det annars se ut... Ingen som orkar och ingen som får i sig nått...

Nej, huvva! Jag får hålla mig frisk ett tag till!

Snart är det helg och då ska vi storhandla... Det behövs verkligen!

Det ekar TOMT i skåpen just nu!

Snart ska jag kliva upp och klä på mig. Barnen är redan påklädda så det är redan fixat!

Sen blir de frukost!

Och OJ OJ OJ vad de kräk snöar idag! Hemskt!

goo morgon

Av stina andersson - 6 april 2011 12:55

Lilly sover, moa sover och jag hittade nyss julia sovandes i en leksakslåda ;)

jag tyckte att hon var lite väl tyst, men trodde hon lagt sig i sängen, men icke!

nu ligger hon däremot här bredvid mig och försöker somna om.

men det lär ju vara lite skönare att få sova i sängen eller?! ;)

själv har jag precis beställt trosor för presentkortet som jag fick av mamma i julklapp! tack min älskade mamma för det! nu behövdes det verkligen!


idag har jag visat barnen vad en "loppa" är. de gillade den verkligen!

speciellt när de fick upp "bygg en koja" eller "läs en saga" ;)

för då fick ju mamma göra allt *he he*


Idag mår jag bättre, medan Julia är lite sämre. hon har fortfarande energi kvar, men har feber och är väldigt snorig!

nu ska jag också vila lite innan de andra vaknar!

Av stina andersson - 5 april 2011 16:53

Jag och barnen har precis städat deras rum.

det blev riktigt fint

     


Sen har barnen busat en del... Men är relativt lugna ändå

       

Nej,vadå? Mina barn är väl aldrig dryga?! ;)

     

Först satt Moa och Lilly och lekte med dockskåpet själva medan Julia vilade. Sen ville självklart Julia också vara med lite.

  

Julia blev helt slut av att städa...

det komiska i det hela var att det mest var jag och Julia som städade. de två sjuklingarna alltså!

Julia ligger i sängen med en massa mjukisdjur runtomkring sig.


Nu ska jag alldeles strax gå ner och laga mat. Om jag inte kommer på någonting som perran kan köpa på affärn som är färdigt... men huvudet är för tomt just nu så jag kommer inte på någonting! :(

Av stina andersson - 5 april 2011 15:15

här är lite bilder från när vi va i kläppe i förrgår.

       

Jag och ungarna var ute och lekte lite i solen.

Riktigt fint klädda de små liven ;)


Och här är lite bilder från idag...

 

Julia är lika fånig som vanligt ;) Men ack så söt också!

 

Moa står och läser en bok.

 

Lilly gumman sitter i leksakslådan.

Av stina andersson - 5 april 2011 14:20

Igår fick jag nya filmer ifrån lovefilm.

De gånger som jag har råd att hyra filmer kommer jag definitivt hyra filmer ifrån lovefilm. Det fungerar hur bra som helst och jag sitter i lugn och ro hemma och bestämmer vilka filmer jag ska hyra.

den här gången blev det nanny mcphee (stavning?!) 2 och trollkarlens lärling...

Jag är ju med på buzzador och gör en buzzning om lovefilm så jag får hyra fyra filmer gratis. Och jag kan definitivt säga att jag rekomenderar lovefilm!

Av stina andersson - 5 april 2011 13:14

Idag mår man inte så himla bra heller... Både jag och Julia är sjuka.

Båda har feber, men som tur är så är den inte så hög!

Igår var vi till mamma som fyllde år. Grattis kära mor! :)

Sen gjorde vi nog inte så mycket mer igår... inget speciellt iaf.

jag städade och diskade... men det är ju lika som alla andra dagar.

Och apropå det... Idag (trots förkylning) har jag kört igång en tvätt, hängt tvätt, plockat ur diskmaskinen och plockat i den igen. jag har även plockat bort det värsta på undervåningen så det inte är världens bombnedslag...

Sen har jag också sovit ca 1 1/2 timme, det gjorde gott! Men kroppen säger tyvär att "några fler timmar sömn skulle sitta fint." ;)

Just nu leker barnen så fint på rummet och vi har alldeles precis ätit lite mellis. Så när de är nöjda och glada kan man få ligga i sängen lite till... helst hela dagen ;)

mamma var hit idag också en sväng. Vi fick låne en film av henne och hennes massage-dyna. Så nu "slåss" barnen om vem som ska få ha den... :D

MEN... jag har första tjing!

Nu ska jag vila lite innan man måste kliva upp igen...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards