mamma-stina

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av stina andersson - 6 juni 2011 16:30

Idag for jag iväg med barnen för att fira sveriges nationaldag!

De hade super roligt och blev jätte glada över att de fick träffa lite kompisar. (det var väl 5 barn till där). ;)

Det var inte så mycket folk på ivarsgården och de flesta var äldre.

Men de hade skoj ändå!

Ögonen blev super stora när de fick se rulltårtan. :)

Jag fick mycket hjälp från folk där och de ska ha ett stort tack!

Med 5 barn (varav en Lilly i famnen) var det inte så lätt att bära både saft och rulltårta till barnen. Så de hjälpte mig först att bära ut brickan och sen in med den igen :)

Tack så mycket!

Vi sjöng så vackert jämtlands sången och sveriges nationalsång.

Tror nog att jag måste lära barnen dem senare :P

Det var en kör där som sjöng också och barnen blev helt stumma av att Marianne (deras dagisfröken) kan sjunga så där :D


Här kommer lite bilder från igår och idag:

     

Bilder från igår när vi va ute och lekte. Vad vacker jag va i håret ;)


   

Tårt ätarna! *mums*


   

Självklart fanns det plats för lite lek också!


             

Sveriges nationaldag! :)

              

Här sitter Max och Julia på "ljugar bänk" :D

Där satt de och ljög idag :P


Nu ska jag gå ner och laga middag eller om Per-Arne gör det :)

Vi får se... vi får se...

Av stina andersson - 6 juni 2011 00:20

Idag började jag dagen med att få sovmorgon :D

*åhh* vad skönt!

Sen när jag väl klev upp (drog mig lääänge), så kom jag ner till att Per-arne (och barnen) höll på att städa!    Oj oj oj vad glad jag blev då!

Idag har varit den bästa dagen på länge!

Sen har jag rensat lite ogräs ute och vi har tillsammans kört upp lite sopor på tippen.

Efter det har vi bara tagit det lungt och lekt med barnen hela dagen!

Det har bara varit så lungt!

Sen ville Moa sova hos farmor (och det fick hon) medan Julia ville sova hos Max. Det gick också bra, så nu är vi själva här hemma med Lilly!

Det känns super konstigt.

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag får en super bra dag imorgon också!

Go natt

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards