mamma-stina

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av stina andersson - 14 juni 2011 22:10

Nu kommer äntligen bilderna från barnfestivalen i lördags...

Bättre sent än aldrig, va?!


Barnfestivalen inleddes med ballong uppsläpp...

     

  

Nu är barnen redo för att ha mycket skoj på barnfestivalen!  


Brandmännens plats:

    

   

De hade en liten show där de gjorde en eld som de sen släckte. Julia och Moa var riktigt nyfikna på hur skummet kändes :D


  


   

 

Hoppborgen som barnen ÄLSKADE!


  

     

Moa och Julia var ju bara tvungen att vara den lila grisen längst ner (för de nådde inte upp till de andra) :P



Gratis hamburgare till alla barnen! (vuxna 40kr)...

 

     

Barnen älskar hamburgare   


                  

Lite blandade bilder från dagen...


Ice provade på agility också, men tyvär inga bilder därifrån eftersom det var jag som försökte :D

Det gick si så där eftersom hundarna runtomkring var roligare. Jag tyckte själv att det kändes konstigt och lite löjligt att heja på sin hund på det viset! Men en stor eloge till dem som kan det!!


 

Julia fick en super fin ansiktsmålning. En fjäril! Han var jätte duktig han som målade!


Johannes trollkarl var där och trollade lite. Tyvär tror jag inte att barnen förstod alla tricken ;)


Birger, det lilla storsjöodjuret var såklart där och busade med barnen.


  

Sagohäxan som läste sagor. Där hade Julia kunnat sitta HELA dagen ;)



Dagen avslutades med godisregn, vilket tyvär blev lite kaos artat när de äldre barnen flög över de yngre barnen som stod längst fram. :( 

 


        

Men barnen var hur glada som helst för mamma fick tag i några godisar som vi hittade bakom där de kastade godiset :D



Dagen avslutade vi hos Jan-olov och Linda (med barn). Vi var i.o.f bara dit en liten snabbis...

Men ändå... ;)

Av stina andersson - 14 juni 2011 21:27

Ja, nu sitter jag här och funderar på vad jag igentligen har gjort idag... Idag har Moa varit på dagis och medan hon var där sov Lilly, Julia hade det mysigt (för sig själv) på hennes rum och jag diskade, tvättade och städade nedervåningen. Efter att jag hämtat henne "kidnappade" jag några kompisar till dem på vägen hem så de hade några att leka med ;) Jag hämtade alltså upp Max och Michelle på vägen hem från dagis. De lekte jätte bra tillsammans och jag fick väl mest agera lekledare :D Vi lekte kurragömma på nederåningen, att jag var en "monster mamma", ritade och spelade lite wii. Sen lekte de själva också med t.ex dockskåpet, barbie dockorna och med bilarna. Det är så himla skönt att de här 4 (plus Lilly) leker så bra tillsammans!!

Sen lagade jag middag mellan 5 och kvart i 6 (ca)...

Idag blev det kyckling, pommes, bea och kokade grönsaker.

Alla tyckte maten  var god och blev mätta och nöjda.

Sen skulle max och Michelle hem och våra barn gå och lägga sig.

Nu sover Moa, Lilly, Ice och Per-arne.

Tyvär somnade Julia en liten mikro runt 7 så nu är hon klar vaken ett tag till...

Men det gör absolut ingenting för hon är ändå på hennes rum.

Själv så sitter jag med datorn och tittar samtidigt på filmen på tv11.

Jag försöker ladda upp många många MÅNGA bilder i från barnfestivalen i lördags.

Men tyvär tar det sån tid att jag inte knappast hinner lägga ut inlägget idag :(

Och filmen som jag ska lägga ut står det fortfanade "konfigureras" på.. trist!*
Men snart (kanske) kan jag lägga ut den också ;)

Nu blir det film tittning innan jag ska träna lite...


Jo... just det... i lördags vägde jag mig.

jag VISSTE att jag skulle ha gått upp i vikt eftersom jag helt har struntat  vad jag ätit hela förra veckan.

Jag gick upp 0,8kg, trist... men jag visste redan om det!

Så idag har jag cyklat igen och jag försöker komma igång med att äta rätt igen.

Men tyvär slinker det ner lite onyttiga saker någon gång ibland. Men, nu är det med måtta!!!


Av stina andersson - 14 juni 2011 20:28

Jag är så fruktansvärt tråkig att jag har många många favoritband... eller igentligen ingen favorit för många är så bra! ;)

Dessutom är jag verkligen en "allätare" så jag skulle kunna välja ett band från varje genre.

Många låtar och många band är bra, så vem skulle kunna välja bara en...

Men här har jag valt två låtar som jag har tyckt varit bra igenom hela livet (sen jag hört dem) och det är bra band som gjort dem. Bra band som gjort så många fler låtar som är bra!



Manowar är super bra, men favoritband? Jag vet inte :D


Och den här är också bra:

Håkan Hellström!!


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards