mamma-stina

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

I förrgår och igår...

Av stina andersson - 21 juni 2011 10:07

SÖNDAG!

I förrgår var jag och barnen på cirkus med ewa, hennes kompis och deras tillsammans 4 barn....

Vi hade det kul och mysigt och dagen var hur bra som helst! Efter att vi varit på zoo åkte vi till min mamma och åt middag där. Super god mat. Grillat :)

Tack för maten mamma   

Sen bar det iväg hemåt och var väl hemma runt halv 8-8 kanske.

Då började jag fixa i ordning fiskesakerna.

Grävde lite mask och sånt..

Sen for jag och barnen ner till bron och fiskade lite. Julia fick en fisk...

Hon var överlycklig!

Sen for vi hem och var hemma runt 10-11 tror jag.

Dax att lägga barnen för de ar SUPER TRÖTTA!


MÅNDAG!

Klev inte upp förrän runt halv 10. Underbara sovmorgon!

Då klädde vi på oss och åt frukost. Sen bar det iväg igen...

Vi for upp till stugan där ewa och gänget bor. Där badade alla barnen... eller rättare sagt 6 av dem för Moa gjorde inte det.

Där åt vi lunch och barnen lekte massor.

Sen for vi på affärn och sen vidare till min farmor för att hälsa på.

Efter det bar det iväg hem för att laga middag. Vi kidnappade min lillebror erik också och bjöd honom på middag.... Det blev kyckling, pommes, bea sås och kokade grönsaker...

Gott och nyttigt...

Sen skulle per-arne åka på jobbet igen så jag och barnen åkte och fiskade en liten stund.

Men det blåste så mycket att de istället ville åka till sin farmor och farfar...

Så då bar det av till kläppe istället :D

Där fick de glass och lekte av sig lite...

Efter Kläppe for vi upp på per-arnes jobb för att hämta hem honom.

Vi kom hem runt 11 (tror jag den var)...

Sent blev det och barnen var as trötta. Men å andra sidan innebär det också att jag får sovmorgan dagen efter ;)


TISDAG!

Idag fick jag sovmorgon till runt halv 10.

välldigt välldigt skönt!

Nu ska vi kliva upp, klä på oss, äta frukost och sen börjar vardagen lite.

För idag måste jag städa, diska och tvätta.


Sen kommer massor av bilder från frösö zoo :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stina andersson - 8 april 2015 14:36


Nu är det slut på påsken, men självklart finns det en massa godis kvar. Idag tog jag tag i det och vi gjorde små godispåsar av det. det blev 5st i var... Då slipper vi köpa godis i fem lördagar framåt :) ...

Av stina andersson - 6 april 2015 13:25


Det är inte lätt att vara sjuk när man är mamma. Oftast ska man ta hand om hus och hem iaf, men inte idag.Idag har jag fått sova! Idag har jag ätit frukost ifred. Idag har jag fått glass och te när jag ligger i sängen.Lyxen att få bli omhändertagen a...

Av stina andersson - 6 april 2015 12:58

Kan inte annat än hålla med #minionquotes på Facebook. Man gör egentligen inget annat än städar hela tiden, ändå är det alltid en röra.Av någon anledning hinner man inte med.Att vara småbarns förälder och sköta ett hem är ett heltids jobb, eller egen...

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.Vi påbörjade t...

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken? Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D Att måla påskägg. Att klä ut sig till påsk kärring. Att "köra" skoter. Att bara få vara och ta det lungt! ...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards