mamma-stina

Alla inlägg under juli 2011

Av stina andersson - 24 juli 2011 21:50

Jag kan början av den här.. :)

Den har pappa lärt mig. Och nej, det är inte på banjo ;)

det är på gitarr!

Av stina andersson - 24 juli 2011 21:40

Idag åkte vi till mamma och anders för att hämta husvagnen.

Lillebror Erik hade städat ur den så den va jätte fin :)

Tack så mycket erik! Nu slapp jag en sak på listan :D


Idag har jag dessutom städat köket, hallen, Julias rum och Moas rum.

Har kört 2 diskmaskiner och bara hållt igång hela tiden till runt 2 för då for vi till mamma.

Så nu kan man njuta av att vara hemma en stund istället för att man ska må dåligt över hur det ser ut.

Nu gäller det bara att man håller det rent till man far till Rättvik ;) (lycka till!!)


Julia, Moa och Lilly tittar på film nu en stund innan de ska sova.

Men alldeles strax ska jag hämta Lilly så hon får somna hos mig.

Per-arne är inte hemma och inte Ice heller.

*he he* Det är ju faktiskt "kill fritt" just nu ;)


Nej, nu ska jag lägga Lilly så jag får träna och sen lägga mig själv också.

För imorgon fortsätter packningen för min del...

Go natt (för just nu. Men man vet aldrig med mig.... jag kanske skriver mer sen)

Av stina andersson - 23 juli 2011 21:42

Påminner om när man var "ung och dum" :)

*HA HA* Har jag varit det?! ;)

Av stina andersson - 23 juli 2011 21:28

OJ vad det blixtrade där ute.. Känns rätt så konstigt eftersom alla sover som stockar här inne.

Alla mina tre trollungar somnade innan 8 idag och det var verkligen skönt.

Med mina få timmars sömn förra natten behöver jag få komma i säng i tid idag.

Så jag håller tummarna för att barnen sover hela natten.


Just nu sitter jag här och njuter eftersom jag nyss har både duschat och tränat.

Så allting är färdigt för sängen. Utom tandborstningen då förstås.


Per-arne mekar och Ice sover...

Jag tittar på filmen på 3an. "Uptown girls". Rätt bra film, men jag har sett den förut.

Men nu ska jag borsta tänderna och sen lägga mig...


Go natt

Av stina andersson - 23 juli 2011 14:06

...Vi kom hem med massor av saker som vi skulle ha när vi sov i bussen.

Men då blev det ändrade planer ;)

Ja, man vet aldrig med oss. Semestern kommer visst tidigare i år.

Vi åker redan på fredag strax efter 5 (på kvällen) när per-arne slutat jobbet.

Och vi tar med oss husvagnen som jag ska hämta imorgon eller på måndag hos mamma och anders.


Så igår kväll (när vi kom på att vi skulle åka tidigare och med husvagn) började jag packa mina kläder.

Julias, Moa och Lillys kläder är (sågottsom) färdig packade.

Mina kläder är också relativt färdiga... :D

Iaf... igår började jag testa en massa kläder som jag inte har kunnat haft på flera år och jag kom i de flesta! Kan ha skärp som jag inte kunnat ha innan och jag kunde välja jeans utefter utseende istället för om de passar i midjan.

Det kändes underbart att kunna ha en massa linnen som man inte kunnat haft innan och mina huvtröjer passar äntligen igen!   

Just nu är jag så sjukt nöjd!!!


Igår for jag en snabbis förbi farfar också för att väga mig.

När jag vägde mig så vägde jag 73,4kg och när jag flyttade vågen en liten bit så vägde jag 73,6. Men hursomhelst har jag gått ner!

Innan vägde jag 74,3kg. Så jag har antingen gått ner 0,9 eller 0,7!

Så jag är super nöjd för det också!

Känns underbart att allt slit verkligen fungerar!


Igår kväll cyklade jag också mina 30 minuter (intensivt), gjorde 100 situps och mina 20 armhävningar. Man blir tok slut efter det och man känner sig nöjd med dagen då!

Det blev så himla sent igår med all packning och all träning så jag var inte i säng förrän runt 1 på natten. Dessutom vaknade Lilly runt 6 i morse och somnade inte om förrän vid 8. Moa vaknade runt halv 9 och väckte alla!

Själv har jag precis tagit en liten mikro sömn medan barnen såg på tv i samma säng som jag sov.

Nu ska jag lägga Lilly och sen fortsätta packa för helt plötsligt blev det bara 6 dagar kvar till rättvik!  


Av stina andersson - 21 juli 2011 21:06

Idag har jag varit ute med barnen hela dagen och röjt på gården.

Det blev riktigt fint här ute. Men det behövs ganska mycket gräsfrön ;)

Jag har burit saker från höger till vänster och en del från vänster till höger också.

Det var saker spridda över hela gräsmattan. Men nu ser det riktigt bra ut!


Idag hade jag dessutom på mig ett linne bland folk för första gången på flera år.

Det kändes jobbigt. Mest för att jag fortfarande har ganska mycket mage kvar och känner mig inte särskilt snygg än.

Men förhoppningsvis så vänjer jag mig med att gå med linne innan rättvik så man slipper svettas ihjäl ;)

Jag måste ju börja använda linne innan rättik för att få en jämn solbränna innan.

Inte så snyggt att ha världens rand där t-shirten slutar :D *ha ha*


Idag använde jag min stegräknare för första gången på ca ett halv år.

Jag har just nu gått *tittar på stegräknaren* 11 454 steg idag. Men dagen är inte slut än och jag har fortfarande inte cyklat. Fast när jag cyklar tar jag av mig stegräknaren.

Jag har ABSOLUT gått mina 10 000 steg idag :)

Mycket nöjd!


Har ju helt glömt bort att skriva att jag vägde mig i lördags (eller var det fredags?!). Hade gått upp 0,5 trots att jag inte hade ätit något godis och börjat cykla igen.

Måste bero på att jag börjar bygga muskler istället?!

Hoppas det iaf....

Men snart är det dax att väga sig igen och jag hoppas att jag har gått ner någonting eftersom jag cyklar 30 minuter intensivt, gör 100 sit ups och mina 20 armhävningar varje dag! Håller tummarna!


Just nu små kikar jag på sleepy holow på tv11, men har ingen lust att se den. så jag ska strax byta till någon egen film som jag kan cykla till.

Ha en trevlig kväll :)

Av stina andersson - 18 juli 2011 22:57

Samma låt som jag lyssnar på "när jag är ledsen". Fast nu behöver jag inte vara ledsen för att behöva lyssna på den.

Sjunger den hela tiden och lyssnar på den OFTA :D

Av stina andersson - 18 juli 2011 22:40

Idag började jag och barnen packa deras kläder till rättvik :D

LITE tidigt va?! ;)

Men jag vill gärna veta vad som saknas och inte behöva stressa i sista minuten.

Allting ska stå färdigt helst en vecka innan vi far ;)

Jag har också städat vårat sovrum. Bäddat rent, dammat, sopat och plockat undan.

Även toaletten sveptes med av städningen.


Jag cyklade alldeles nyss mina 30 minuter och det kändes så otroligt härligt att slippa vara sjuk!

Orken är inte helt tillbaka, men den finns med tillräckligt mycket.

Jag har också gjort över 100 sit ups och mina 20 armhävningar (fusk armhävningar).

Känns bra,ja!

Sitter just nu och kollar färdigt på filmen "xxx" på tv4film. Det var länge sen man såg den sist... Så pass länge sen att jag inte mins den över huvudtaget.


Just nu:

     

Tittar Julia på tv (men låtsas sova när jag kommer) medan Moa och Lilly sover som stockar!


Här kommer världens sötaste "sov bild" på Lilly som jag tog idag.

Det såg ju så himla mysigt ut att jag ville lägga mig och sova jag med...

Dagens bild:

    



Nu ska jag borsta tänderna och lägga mig...

Go natt...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards