mamma-stina

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av stina andersson - 8 augusti 2011 21:39

Igår var vi uppe på fjället och kikade ut över världen :D

För man kan verkligen se hur långt som helst!


Renarna ute på fjället!


   


Helt sjukt vad fint det kan vara på fjället och sååå långt man kan se!


     

   



 



     


 

Efter det for vi till mamma och anders för att lämna barnen.

Då bar det av på bio! Det kändes riktigt konstigt att lämna barnen för att hitta på lite nöje. Det var länge sen!

Tack så mycket för hjälpen mamma och Anders!!!

Vi såg iaf harry potter den sista delen.

Jag tyckte att den var rätt så tråkig. Alldeles för lik boken!

Men det värsta av allt var nog ändå att det stank ladugård om de som satt bredvid mig.

Så självklart fick jag astma pga det :D

dessutom kom det in en kille som satte sig framför dem som stank fotsvett!

Mums fillibabba vilken härlig lukt det blev tillsammans.

Men då fick jag iaf sitta lutad mot per-arne under hela filmen :D

På bion.


Ikväll gjorde jag och barnen en blåbärspaj av blåbären som vi plockade häromdagen.

Den blev rätt så god och det blev välldigt blått av att äte den ;)

   

Mycket bus under paj lagningen :D


   

Så fin den blev va?!


     

Ungarna gillade den. Men de åt nog mest utav marsansåsen...


Nu ska jag lägga barnen (igen) och sen lägga mig själv.

God natt

Av stina andersson - 8 augusti 2011 14:03

Jag kommer skriva lite senare ikväll (eller ev. imorgon) om vad vi gjorde igår. Anledningen till det är att jag har alla bilderna på per-arnes telefon och han jobbar.

Men det kommer ett litet inlägg om vad jag har gjort/gör idag istället.


Innan semestern städade, diskade, tvättade man. Men så fort man har kommit hem så undrar man verkligen vad som igentligen har hänt. För självklart ser allting mycket mycket värre ut än när man började städa innan semestern!

Så idag har jag städat, diskat och tvättat hela dagen.

Det kommer ta MINST en vecka innan jag har kommit igång igen och kan vila ;)

Just nu satte jag mig en liten stund med datorn för att ta en paus för Lilly är super gnällig idag eftersom hon helt vägrar sova!


Det mullrar så härligt utanför fönstret. Åska och datorn är kanske inte världens bästa kombination. Men åskan är (än så länge) långt bort!


Jag har inte slutat äta godis än (trots att jag sa måndag). Jag känner att det blir för mycket att sluta med socker, börja motionera, ta hand om mycket gnälliga barn och städa hela huset samtidigt.

Sakta, men säkert kommer jag komma igång med allting igen (hoppas jag iaf)...

Nej, nu ska jag försöka lägga Lilly igen. Men jag tror inte direkt att jag lyckas den här gången heller.

Hon har alldeles för roligt med Julia och Moa :D


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards