mamma-stina

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av stina andersson - 16 augusti 2011 21:58

Idag har det ju regnat hela dagen.

Men till slut lessnade Lilly och ville gå ut.. självklart gjorde vi det   

   

Det regnade så mycket ute att det rann bredvid stupröret... Då regnade det inte ens som mest!


Moa och Lilly var ute och lekte lite. Blöta blev vi alla tre, men det var värt att se Lilly så glad.

Julia ville inte följa med oss ut så hon tittade på film medans...



 

Idag sa jag till lilly att hon fick sitta i trappen tills hon hade sagt förlåt till mig.

Det var första gången jag har sagt det till henne.

Hon gick direkt till trappen och satte sig och grät...

Hon har väl sett hur hennes syskon gör ;)

Strax efteråt sprang hon fram till mig och sa "låt". Jag fick världens kram :D


Idag gjorde Lilly världens roligaste grej.

Hon retades med mig och tog en godis av mig.

Sen sprang hon med händerna uppe i luften, rakt in i väggen :D

Hon blev välldigt förvånad att någon "fångade henne" på en gång...

Jag kunde faktiskt inte låta bli att skratta då. men försökte hålla mig ändå   


Nu sover alla barnen och per-arne försöker sova.

Själv har jag precis suttit på arbetsförmedlingens hemsida och sökt jobb.

Sökt ett jobb och skrivit till en annan hemsida. Men den kändes inte helt seriös...


På dagis idag frågade de om inte jag skulle ha Lilly på dagis.

Jo, jag har sökt på dexter (som aldrig fungerar) till den 1 september.

De visste ingenting om det och skulle prata med chefen.

Tyvär kommer vi inte hinna skola in Lilly innan september...

Men men... hoppas dexter försvinner iaf snart för det fungerar verkligen inte.

Det tog ungefär en månad innan vi ens fick tag i lösenordet och inlogget dit.


Nu ska jag kika lite på tvn innan jag ska sova

Go natt   

Av stina andersson - 16 augusti 2011 16:24

snart är det dax att laga middag.

Idag får det nog bli kyckling, pommes, kokta grönsaker och bea sås.

Låter smaskigt :D


Idag har jag städat köket och hallen, kört 2 tvättmaskiner och diskat bort all disk.

Jag hade också tänkt hinna med att plock av en bänk i köket och ringa en massa samtal idag... men nu gick ju klockan så fort så jag inte riktigt vet vad jag kommer hinna med.

men nu ska jag iaf sluta sitta vid datorn och slöa :D


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards