mamma-stina

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av stina andersson - 10 oktober 2011 20:41

Idag har jag haft astma hela dagen men jag vill inte ta någon sprej.

Eftersom jag var uppi en katt igår (eller igentligen bara i ett hus där det finns katt) så hade jag astma igår.

Då tog jag astmaspray ca 6-7ggr under hela dagen och det är för mycket för halsen.

Man ska ta så lite som möjligt för att man ska må bra dagen efter...

MEN jag satsade på att andas istället och just därför har jag astma idag också..

Trots astman har jag fått en hel del saker gjorda...

jag har rensat soffan (den lilla i hallen), tagit fram barnens vinterskor, rensat ett skåp där det är tomma burkar, diskat, lagat mat, tvättat och städat i hallen och köket.

Barnen hjälpte mig att plocka ur soffan sen ville de såklart "prov leka" i den en stund!


 

Det här skåpet rensade jag i fredags... MEN det ser inte ens rensat ut   

Det här är alltså barnens pysselskåp och det är massor av spel, målar saker, pennor, papper, pärlor m.m m.m



 

Det här rensade jag idag (med hjälp av barnen).

Vi slängde alla burkar/lock som det saknas lock/burk till...



Så här tjusigt är det nu i vårat kök med den nya soffan vi fick av mamma och anders!


Nu sover Lilly medan Julia och Moa tittar på kvällsfilmen...

per-arne var hem en snabbis vid middagen men for lika fort.

Men snart kommer han hem igen för att se på "two and a half men" med mig..

Själv tittar jag på "pengarna på bordet" på 4an...

Jag sitter och skrattar åt dem som inte ens vet vad pippi långstrump heter   

*he he* BARA för att JAG vet vad hon heter!

Pippi Lotta Viktualia Rullgardina Krysmynta Efraems dotter långstrump (stavning och ordning är jag inte helt säker på däremot)... :D


GOD NATT

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards