mamma-stina

Alla inlägg den 7 september 2011

Av stina andersson - 7 september 2011 20:56

Dagen började med att vi idag var på dagis och tog kort.

Det gick relativt bra. När barnen skulle ta "kusin kort" skrek Lilly mest hela tiden, men på syskon kortet var hon hur glad som helst.

Julia och Moa var lika duktiga som vanligt   


Efter dagis for jag och Lilly hem för att SOVA!

Det kändes *mums* att få sova. Vi sov faktiskt ca 2 timmar så jag har mått hur bra som helst idag.

Efter sömnen blev det tillbaka på dagis direkt igen för att hämta Julia och Moa.

Sen till pappa på verkstan för en fika och sen hem igen.



     

Julia och Moa vilade efter dagis, medan Lilly bara var full av bus!


Hemma började jag fundera lite... Varför har man brandsläckare om man inte ens sätter upp dem?

Så idag har jag satt upp 1 1/2 brandsläckare.

Halvan betyder att den hänger i taket i en skruv, för jag fick inte i den andra   


Sen var det dax att laga middag som idag blev kyckling, pommes, bea och kokta grönsaker.

Hur gott som helst!

När vi satt och åt middag berättade Moa att de i måndags hade plockat kottar med dagis och att hon ville göra det.

Så då fick per-arne vara med Lilly medan jag, Moa och Julia gick till skogen!

Där plockade vi kottar, stenar, pinnar, löv och en massa annat som man sen kan pyssla med!


Julia och Moa bara älskade att få gå iväg själva med mamma!


   


 

De här hittade vi (plus en del efter kortet)


 

Underbart fina moln det var ute   


   

Bra nog fina, men jag tror inte jag vill äte den här va *he he*   


Efter att vi hade varit i skogen gick vi hem och plattade/torkade alla växter som vi ska ha på teckningar sen.

Sen var det såklart dax att baka lite! Idag blev det kladdkaka och muffins. Muffinsen var super god medan kladdkakan var mindre god. Till kakan blev det en kopp te och det var super gott!  

Just nu är alla barnen på deras rum, men sover tyvär inte.

Så nu ska jag gå och ta tag i det!

God natt   

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards