mamma-stina

Alla inlägg den 26 september 2011

Av stina andersson - 26 september 2011 22:08

Nu är det precis som vanligt i halsen igen...

Jag är inte svullen alls (eller känner iaf inte av det) så jag slipper åka till doktorn med det!

Känns hur skönt som helst!

Nu börjar allting lösa sig va?!


Nu ska jag sätta mig på cykeln och trampa några gånger innan jag ska göra sit ups och armhävningar.

För oj så bra mycket bättre man mår efter det!   

Av stina andersson - 26 september 2011 19:15

Jo, igår började jag med min träning igen.

Jag cyklade ca 10 minuter (sen lessnade jag) gjorde mina sit ups och mina armhävningar.

Det kändes riktigt riktigt skönt!

MEN jag kommer inte börja äta "ordentligt" än.

Än så länge kommer jag fortsätta äta vad jag vill, när jag vill.

Även fast det inte är särskilt hälsosamt eller ekonomiskt för mig.

Fast snart kommer jag sluta med godis och allt sånt igen också!


Av stina andersson - 26 september 2011 18:55

I lördags hade vi "ute-dag" hela dagen.

Vi fixade och donade inför vintern för vädret var riktigt fint.


   


    

Barnen hjälpte till med att ställa in leksakerna inför vintern.


 

Vårat hus. Fast nu har per-arne fixat jordgubbslandet så det ser inte likadant ut nu. (han fixade det på söndagen)



På söndagen (igår) hjälpte alla till med veden. Vi bar in den under tak så den inte blir förstörd under vintern.

Vi bar in 2 pallar av typ 9   

(idag bar jag in en till)

Men alla barnen var super duktiga och även fast jag ville sluta så vägrade Julia det.

Hon hade feber, men ville verkligen inte sluta!

 

Lilly hjälper till med veden.


 

Moa var mest trött och tittade mest på.


 

Julia, den super starka, hjälpte till jätte jätte bra!


Idag har alla barnen varit sjuka.

Lilly är "bara" snorig, Julia har hosta och Moa ligger i feber.

Så här har vi inte gjort så mycket idag.

Medan barnen sov staplade jag in lite ved och sen har jag diskat och tvättat.

Men annars har det varit riktigt riktigt lungt!


Lillys nyaste hyss är:

"Wajwaj bajsa böja"= "farfar har bajsat i min blöja".

Varje gång hon har bajsat så kommer hon och skyller på någon annan.

Just nu är det hennes farfar som alltid har bajsat i hennes blöja   


När vi var på affärn idag så frågade jag Julia och Moa vad de ville ha eftersom de inte skulle följa med in.

Julia var super snabb och sa att hon ville ha godis och då frågade jag om det var lördag.

Då sa Julia:

"Karlsson säger att det är kuckelimuck medicin".
Så julia och Moa fick chokladägg som medicin idag och blev säkert JÄTTE friska efter det!   


Nu ska jag alldeles strax lägga barnen så det blir lugn och ro här igen...


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards