mamma-stina

Alla inlägg den 15 september 2011

Av stina andersson - 15 september 2011 15:36

Igår gjorde Lilly illa sin arm igen, då kände jag att nu var det dax att fara på akuten och kolla upp felet.
Den var tydligen ur led och det är jätte vanligt hos små barn.
Så nu har jag fått lära mig på ett ungefär hur man göra för att böja tillbaka den. Men jag hoppas verkligen att jag slipper göra det!
      

Vi kom in till sjukhuset klockan halv 9 och halv 10 var vi färdiga.

Doktorn kom in och berättade hur benen låg och hur de igentligen ska ligga.

Sen böjde han till det lite fort, gick ut i ca 5 minuter och när han kom tillbaka igen använde hon armen som vanligt igen!


Vi hade tur och fick ett rum fullt med leksaker. Lilly var överlycklig.


Jag och Lilly var lite brydd över blomman i taket. Hur kom den dit?!   

Lilly tittade på den och sa: "tänk tänk tänk", lika som nalle puh!



På väg hem från stan. Lilly somnade i bilen.

Det var världens storm när vi åkte färjan, så det gungade rätt så bra!



 

   

Igår till middag hittade vi på en egen maträtt.

Den smakade faktiskt helt okej ;)


Julia hittade på namnet på maträtten. Den fick heta "nudelbegetti"   


 

Igår hade vi lite mys pys vid tvn eftersom jag var super trött.

Vi tittade först på svärdet i stenen och sen på dumbo.


     

   

Här är det som vanligt bara bus ungar!   




   

För någon dag sen gjorde vi egna "bilar" som barne lekte länge och väl med.

Så länge att det var trasor kvar av dem när de var färdiga!


Just exakt nu sitter jag i sängen med alla mina bus ungar bredvid mig.

De leker med leksaker och läser böcker för varandra. De hittar alltså på ord till bilderna.


Snart är det dax att laga mat, men jag vet inte vad jag ska göra.

Har igentligen ingen som helst lust att laga mat, men mat blir det alltid iaf.

Tog iaf fram en korv ring...

Så man får väl se....

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards