mamma-stina

Alla inlägg under oktober 2011

Av stina andersson - 19 oktober 2011 19:02

Idag har jag haft fin besök i form av en viss syster...

Anna panna var här idag...

Så idag har vi städat huset (som om jag aldrig gör något annat?!) Fast idag fick jag ju massor av hjälp, inte bara ifrån barnen, utan av Anna   

Vi bakade snoddas också som blev super goda.

Så vi åkte både till per-arne och till farfar för att bjuda dem på snoddas! *mums*

Tack för all hjälp idag Anna, det måste vi göra om... *he he*


Nu har per-arne åkt tillbaka till verkstan en sväng (var hemma ungefär en timme) och sen ska vi se på tv mest hela kvällen och bara mysa och må gott!

Men allra först ska jag lägga barnen

God kväll

Av stina andersson - 18 oktober 2011 22:46

Nu ligger jag här i sängen med datorn i knät och väntar på att Per-arne ska komma hem ifrån jobbet...

Lyssnar på adele- someone like you medan Lilly sover, Moa sover, Julia sover och Ice sover..

Här är det verkligen lungt!

Av stina andersson - 18 oktober 2011 19:45

Idag har det varit fullt upp mest hela dagen!

Har städat Julias och Moas rum medan de var på dagis så att jag kunde rensa ut leksaker utan att de såg!

Alla leksakerna som Lilly och jag bar ut från Julias och Moas rum.


Sen har jag också rensat in den rena tvätten i garderoberna, diskat, hängt tvätt två gånger, lagat mat och städat köket...

Nu funderar jag starkt på att jag ska dra med mig barnen ner och duscha/bada...

Per-arne är på verkstan och lär nog bli där ganska sent i natt vilket är rätt trist.

Men som tur är så vänjer man sig rätt fort och njuter av den tiden man har tillsammans istället!


Av stina andersson - 17 oktober 2011 21:41

Moa och Lilly hade lite bus i sängen min...


Lilly bus korv med söta bebis mössan ;)


Söta rara Moa!


Världens bästa låt just nu som jag bara har hört en gång men love it already!

Den ville inte fungera på youtube men jag hoppas länken fungerar!


Av stina andersson - 17 oktober 2011 16:46

Idag har jag knappt varit hemma någonting.

Började med att skjutsa barnen på dagis och var sen både på Allshopen, Ica och hos Per-arne.

Vi kom inte hem förrän runt 12.

Då tog jag och Lilly det bara lungt innan vi skulle hämta Julia och Moa på dagis igen.

Klocka kvart i 2 for vi på dagis, Allshopen igen (moa och julia fick önska julklappar) och till per-arne igen då barnen sov.

Så vi kom alltså precis hem nu, runt 4.

Ska alldeles strax laga mat och sen vet jag inte.

Det blir troligen såna där "vardags sysslor"..


Av stina andersson - 16 oktober 2011 18:43

I går (lördag) var Berit barnvakt så att jag och per-arne fick rensa och städa lite på verkstan...

Det blev bra! tack för hjälpen berit och tack för den super goda maten!

På kvällen tittade vi, hela familjen, på en film som vi har lånat via lovefilm.se

Det var "gnomeo och julia". Riktigt bra barnfilm!


Idag (söndag) har vi träffat Anna, John och min farfar.

Vi spelade kort, fikade hos farfar och umgicks en massa!

Trevlig dag måste jag säga    och tack för hjälpen Anna och John med städning av altan iför vintern!

känns skönt att ha en sak mindre på listan som man ska ha gjort allting på innan vintern...

Nu ska jag alldeles strax lägga barnen och sen lägga mig själv.

Imorgon är det dagis så vi ska kliva upp runt 8...


God natt

Av stina andersson - 14 oktober 2011 20:42

En bild säger mer än tusen ord, så de här bilderna säger flera tusen ord då?!


    

Mina älskade trollungar, Ice och jag var idag ute och krattade löv...

Speciellt Ice!

Julia krattade STORA högar, Moa körde bort löven och Lilly busade mest!


 

Lilly hjälpte till att slänga löv överallt! Mycket kul, lill flickan min!  



   

Somliga "hjälper till" och andra HJÄLPER till! *he he*


 

Mina fina barn hjälper mig med löven!


   

Lilly hällde löv och Ice grävde bland löven!

Men en hel del löv försvann så jag är rätt nöjd...

MEN mycket mycket löv finns det kvar!


Uppradade framför tv:n imorse efter att de hade klätt på sig och väntade på mig!


Nu ska jag fortsätta titta på idol och äta lite godis!

Mums

Av stina andersson - 13 oktober 2011 19:14

Igår var det städning av julias och moas rum.

Sen rensade vi en massa saker och bar in en del färghinkar inför vintern.

D.v.s vi hade en riktig städ dag!

Fast Julia var jätte nöjd och sa någonting i stil med:

"Vilken underbar dag vi har haft idag, mamma!"   


Idag har jag städat en del.

Fast inte lika mycket som igår eftersom Julia och Moa var på dagis så då blir det inte lika mycket tid till övers...


Jag har även slagit in julklappar. De som jag redan ha köpt då alltså.

Men i november ska jag inhandla lite mer...

Är nöjd än så länge med julklapparna.

har handlat för ca 250kr vilket är rätt lagomt...   


Jag känner att jag har verkligen ingenting vettigt att skriva så jag tror helt enkelt att jag struntar i att skriva så mycket idag..

Ska alldeles strax lägga barnen och sen försöka ha lite egen tid...


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards