mamma-stina

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av stina andersson - 8 maj 2011 19:38

Idag åt vi grillade hamburgare ute på altan.

Det var hur mysigt som helst!

Här kommer lite bilder..

 

Grillmästaren själv! Hamburgarna blev super goda! Tummen upp!


 

Fram dukat på altan.


Ett glas rött? ;)


       

Riktigt gott med hamburgare och alla var glada och nöjda!


           

Moa (och Lilly men utanför bilden) vattnade blommorna idag. Mycket vatten gick det åt och nästan hälften kom på kläderna ;) Njae... kanske inte riktigt så mycket!


 

Lilly försöker lära sig att cykla :D


Nu i kväll såg vi ett gäng hjortar på en åker när vi åkte bil.

Det var ett tag sen man såg hjortar sist. Inte så vanliga, men ack så stora!


Nu ska jag lägga barnen och sen njuta av lugnet innan stormen. Stormen är alltså att vara tillbaka till vardagen!

Av stina andersson - 8 maj 2011 14:57

Här kommer lite bilder från idag.

 

Så här tokig ser jag ut idag. Helt oborstad och van vårdad ;)


    

Lite picknick mys på altan.


  

Ice som vill kasta pinne. 

      

Barnen gungade och snurrade på altan!



  Mina älskade barn. Så fina!   

Av stina andersson - 8 maj 2011 14:15

Barn är så himla härliga. De säger ofta så knasiga (och ibland smarta) saker.. :D


En dag satt Julia och funderade vid bordet... Så sa hon helt plötsligt:

"Det är faktiskt så här livet blir..."

Så sant min flicka lilla. Mig slipper du inte ;)


Julia när hon åt min spagetti och köttfärssås:

"mamma, du är världens bästaste mamma på att laga mat!"

Tack mitt hjärta!   


En dag satt Moa helt tyst och lyssnade inomhus. Sen sa hon:

"mamma, jag hörde nått! Kanske flugor... De finns här! Också finns de på tv!"

Vilken *aha* upplevelse hon fick då! Finns det flugor i Sverige, Jämtland?!


När Julia är stor så har hon bestämt sig för att hon ska ha 5 barn (som kommer genom snippan på något konstigt vis).

Hon ska jobba som fönstertvättare, för det älskar hon!

Jajamensan, mina fönster blir tvättade ofta! Med en disktrasa (med massor av sträck och fläckar) ;)

Av stina andersson - 8 maj 2011 14:10

Idag har vi planterat frön ute och inne. Sen får man se om det tar sig också ;)

Sen for vi ner till Kläppe en sväng och hälsade på och bara latade oss lite i solen (och skuggan också för den delen)... För soligt har det ju inte varit hela dagen!

Nu har vi precis kommit hem och ska snart fika lite.

Är super trött idag och det är inte kul alls!

Har inte ens orkat cykla än...

Men nu ska jag gå ner och ta mig lite c-vitamin och kanske lite järntabletter.

För det känns som att det är lite brist på sånt nu...


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards