mamma-stina

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av stina andersson - 20 maj 2011 19:22

Hur många har du varit riktigt riktigt kär i? 1, gissa vem ;)

Vad tycker du om kärlek? Det bästa som finns. Har min kärlek här bredvid mig.

När kramade du någon sist? Goa, söta Lilly.

Saknar du någon speciell person? ja, min pappa saknar jag ofta. Men man får vinka upp till honom i himlen.

Har du svårt för att bli kär? Vet inte. Det var kärlek vid första ögonkastet med per-arne.

Är du singel? knappast! och enligt facebook är jag t.o.m förlovad :P
När fick du senast en komplimang? Vet inte om jag kan kalla det här för en komplimang. Men per-arne såg en kille som (enligt han) "spanade in mig" på färjan häromdagen:D

*he he* Det har inte hänt mig sen man gick i typ gymnasiet :P

 

HAR DU NÅGONSIN:
Varit medvetslös: Njae... det tror jag inte.

Hånglat med nån riktigt ful: knappast!

Hånglat med fler än 50 pers: NEJ

Hånglat med fler än 2 pers på en kväll? vet inte. kanske innan jag blev tillsammans med per-arne då...

Gjort något riktigt dumt? ja, why not ;)
Gjort något du verkligen ångrar? inte vad jag kan komma på nu
Åkt ambulans? ja, när jag ramlade med snowboarden och slog i ryggen.
Åkt polisbil? nej
Gjort nåt olagligt? det har väl alla?! ex. kört för fort...
Fått din mamma att gråta? det tror jag inte
Slagit ner någon? ja, SÅ stark är jag (inte)

Skämts över dina föräldrar? nej
Sagt jag älskar dig och menat det? Men SJÄLVKLART! :D
Tar du droger? nej, usch
Dricker du? inte nu för tiden. Jag är för smart för det va?!

Vilka kläder sover du i? t-shirt och trosor
Vad hatar du verkligen? att vara sjuk ;)

Varit kär? Är fortfarande kär :)
Är du ensam nu? nej, per-arne, moa och lilly ligger bredvid mig i sängen.

Vill du gifta dig? det återstår att se. vill INTE ha något stort och maffigt bröllop!

Vill du ha barn? hur kan du tro något sånt?


SENASTE PERSONEN SOM:
Sov i din säng? Lilly, jag, Per-arne och Moa (tror jag det var inatt)

Såg dig gråta? per-arne
Fick dig att gråta? tyärr per-arne själv
Du delade en dricka med? så länge sen jag drack en dricka. men det lär ju ha varit någon av barnen då.

Du gick på bio med? moa. vi såg pettson och findus.

Skällde på dig? ICE
Sa någonting till dig och vad var det? Per-arne sa precis om ett tv-program: "i should have hated that dog after that" sen kan man ju gissa vad den hunden gjorde :P


DE SENASTE 48 TIMMARNA HAR DU:
Gråtit? Nej
Kramat någon? ja
Pussat någon? nej, jag tror faktiskt att jag har missat det.

Köpt någonting? ja! mjölk, fil, start, gurka, badolja och mjukkräm

Sjungit? nej, faktiskt inte. annars brukar jag göra det. men jag har inte fastnat på någon låt idag.

Saknat någon? nej.


JAG HAR:
Digitalkamera? ja
Systemkamera? nej
Telefon på rummet? på rummet? jag har en i köket.

Egen dator? ja. men det är ju hela familjens. men det är mest jag som använder den.
Könssjukdom? NEJ

Av stina andersson - 20 maj 2011 19:14

Det är så himla skönt att Per-Arne är hemma nu! Han har tagit allt med barnen så jag får ligga i sängen.

Jag behöver verkligen den här vilan...


Undrar om det blir något spring meet imorgon då.. är jag fortfarande sjuk så tror jag varken att jag vill eller orkar det.

Antingen blir det bubbla eller så åker vi med mamma imorgon.

Ma får si, ma får si ;)


Nu ska jag fortsätta min vila, men först några bilder:

       

Mina fina tjejer idag. Lilly hade på sig min tröja.


Av stina andersson - 20 maj 2011 16:04

Nej... nu mår man inte gott heller. Är så trött så trött och dessutom har jag fått ont i halsen. Huvet bara snurrar hela tiden.

Men som tur är så kommer Per-Arne hem om ca en timme!

Har ingen ork att varken laga mat, diska eller städa. Så idag blir det tyvär ingenting gjort. Hoppas verkligen att jag får sova inatt!

Av stina andersson - 20 maj 2011 09:50

Jag har länge tänkt skriva vad jag äter under en dag. Nu hade jag lite tid över.

Jag äter ungefär samma sak varje dag. Ibland byter jag ut brödet och ibland byter jag ut yoghurten (till ett annat märke)


Frukost mellan 9-10: 2st grovlimps mackor med smör och gurka, ett halvt glas yoghurt och ett glas mjölk.


Lunsch: ingen...


mellis klockan 13 och 15: tre hårdbrödmackor med smör och gurka, ett halvt glas yoghurt och ett glas mjölk.


Middag klockan 17.30: Middagen varierar. Jag äter mindre portioner och absolut ingen hämtmat som ex. pizza.


"Kvällsfika" mellan 21-22 (ca): 3st hårdbröd mackor, ett halvt glas yoghurt och ett glas mjölk/saft (för vårat vatten smakar ILLA!!)


Så här blir det ungefär samma sak varje dag och jag håller lätt koll på vad jag stoppar i mig.

Så länge man äter med ett sunt förnuft och lite och ofta så går det nog bra :D


Sen motionerar jag ju såklart också. När Lilly sover middag cyklar jag ca 20-30 minuter. Då är klockan ungefär 12-13.

Sen gör jag mina övningar sent på kvällen. Ungefär klockan 21-23 nångång.

Då brukar jag göra antingen 5-minuters pass eller 10-minuters pass och träna mage, rumpa, lår och vader. Jag har inte börjat med bl.a. armar och axlar än.


Då börjar man nästa dag med att ha lite lagomt ont i kroppen ;)

Av stina andersson - 20 maj 2011 09:31

Jajamensan, idag blev det inte mycket till sömn. 4 timmar fick jag sova i sträck innan Lilly vaknade. Lilly var vaken mellan 4 och 8 på morgonen och gallskrek mellan varven.

Sen vaknade hon riktigt klockan 8 så då fick jag slumra lite igen!

Så nu är jag super dö trött idag!

Men... vad kan man göra åt det då... jo ingenting.

Det är bara att le och vara glad :D

Go morron alla glada

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards