mamma-stina

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av stina andersson - 24 maj 2011 19:58

lite bilder från kvällen!


            

när jag kom in på rummet klättrade alla tre på saker. de kanske lekte "inte nudda golv"?!



Igår städade vi, idag ser det ut så här! Alltid lika roligt att städa??


Nu ska jag borsta tänder på barnen för de har precis ätit yoghurt (och en del välling) tills kvällsfika!


Av stina andersson - 24 maj 2011 18:18

Nu är tacosen uppäten och det var super gott, men onyttigt! :D

Jag satt och funderade på en sak när jag såg barnen äta.

Moa åt allting för sig. Brödet för sig, grönsakerna för sig och köttfärsen för sig.                    

Lilly kladdade med allting över hela bordet och hennes stol.

Julia och per-arne åt som man "brukar äta". Alltså med händerna! En "inlindad rulle"

Jag, själv smulade ner brödet på tallriken och blandade allting där. Sen åt jag med bestick.

Hur äter du din tacos?


Men ursch och fy vad mycket kalorier det måste vara i tacos, igentligen.

Ost, köttfärs (med margarin) och guacumale mix (som vi visserligen hade fil istället för creime freich)... Nej, nyttigt är det igentligen inte!


Här kommer några bilder som jag har glömt bort att lägga in:


   

I söndags när jag hämtade mina små troll hos svärmor sov de som stockar!

De var helt utslagna :D



   

Idag lekte Lilly med dockorna! Hon matade dem och tog hand om dem!


 

Julias fina frisyr som hon gjorde nyss! Super fin!



Nej, nu ska jag lägga barnen innan det är dax att träna lite!


Av stina andersson - 24 maj 2011 16:49


Ha ha ha

Jag fastnade på den för ett väldigt långt tag sen. När jag nu tänker efter så var det väl ungefär ett år sen :D

*he he*


Av stina andersson - 24 maj 2011 15:54

Idag har jag blivit rejält förkyld igen, men som tur är... ingen feber!

Jag har inte gjort mycket idag, men är nöjd med det jag klarat av!

Jag har diskat, hängt tvätt, lämnat och hämtat barnen på dagis, varit på affärn, hälsat på perran i verkstan och cyklat mina 30 minuter.

Idag ska vi äta tacos till middag! Riktig helg middag tycker jag! Men nu blev det mitt i veckan! :D

Jag har redan fixat allting färdigt utom köttfärsen som jag ska steka i allra sista minuten :D


Det var hur skönt som helst att cykla idag, men jag blev ordentligt trött av det! Tyvär har orken inte kommit tillbaka efter det heller!


Per-arne är fortfarande sjuk, så jag ska ta hand om honom idag också! det gillar jag! Då vet jag att han inte kan sticka iväg :P *ha ha*

Nej då... han brukar inte göra det förutom om han måste jobba extra på kvällen!


Just nu ska jag bara sitta en stund och vila lite innan maten ska fixas färdigt runt halv 6.

Lunga puckar helt enkelt...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards