mamma-stina

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av stina andersson - 27 maj 2011 22:02

Nu tittar jag på big brother...igen.

Det känns nästan som att man gör det varje dag (utom lördagar) :D *he he*

Julia sitter och myser med popkorn och film på rummet och Lilly sover.

Jag tror att Moa också tittar på film, fast nere hos hennes farmor! ;)

Jag har precis tränat mage och armar. Skippar faktiskt benen idag eftersom jag fick ont i knät igår!

Nej, nu ska jag lägga mig en stund och fortsätta titta på big brother...

Av stina andersson - 27 maj 2011 19:47

Vilken svordom använder du mest? Svär sällan. men det blir nog faan kan jag tro.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? På måndag, tisdag och torsdag står den på 08.30, 08.45 och 09.00 Sen snoosar man tills barnen vaknar :P

Var köper du dina matvaror ifrån? Ica och Willys

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Jag skulle lägga om taket på huset. (och helst bygga ut)

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej, alla vet att jag inte kan hålla en hemlighet?! :P *ironi*

När var senast någon stötte på dig? Han stöter på mig varje dag :D Så idag då..

Vad åt du till middag senast? hamburgare med pommes och bea

Kan du vissla? ja, lite.

Tittade du på tecknat när du var liten? mycket!

Äger du några popband t-shirts? Om AC/DC räknas som ett popband :P

När flög du senast? Oj, det var lääänge sen! Kanske när jag var 14år

Pratar du några andra språk? Engelska, men det är knackigt!

Har du gråtit offentligt? tror jag inte

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? nej

Vad har du med dig in på bion? sambo, popkorn, godis och dricka

Vad har du för väder? just nu regnar det...

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? historia

När sov du senast på golvet? har jag ens gjort det?

Vilken är din favorit drink? cola med lite cola i...

Gillar du din boendesituation? ja

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8-9

Är dina dagar fullbokade och stressiga? stressiga... nej absolut inte. Men det kan ofta vara full bokat för det!

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Det kan ha hänt, ja..

Hur gammal blir du nästa födelsedag? super gammal... 24år!

Tror du på liv på andra planeter? nej

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? ryck upp dig. Dina barn behöver dig!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? ja,varför inte...

Tycker du om att krama folk? ja, varför inte...

Äger du en digitalkamera? ja

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? troligtvis ingen!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? absolut!

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? varför skulle jag få de??

Är du mörkrädd? ja, välldigt mycket! Är så knäpp att jag tittar i fönstren ifall de skulle stå någon där :D

Tre saker du alltid har med dig? telefon, kläder och blöjor?


Av stina andersson - 27 maj 2011 18:53

Idag blev det som sagt hamburgare.

Det var super duper gott och barnen gillade det verkligen!

Efter maten fick Moa för sig att hon skulle sova över hos hennes farmor.

Så jag smsade henne för att fråga innan Moa fick ringa själv.

Det gick bra, så idag ska hon sova över där för första gången själv.

Förra gången var när Lilly kom till världen och det gick ju inte så där super bra.

Men det var helt andra omständigheter då!

Jag och Julia har precis städat deras rum och plockat bort alla sakerna från vårat sovrums golv.

Just nu gör vi absolut ingenting.

Julia tittar på barn tv medan Lilly sitter i mitt knä medans jag skriver!

Alldeles strax ska jag lägga barnen...


 

Idag somnade Julia och Moa tillsammans samtidigt som Lilly sov i min säng.


Julia försökte göra en gubbe av maten som var kvar efter att hon hade ätit färdigt.


   

 

Idag åt vi hamburgare och pommes. det var super gott och barnen blev jätte glada!

  

 

Lite bus efter maten...


 

När vi vinkar till Moa (och pappa Per-Arne) som ska till farmor (min svärmor).


Av stina andersson - 27 maj 2011 15:52

Jag gillar verkligen att det äntligen är fredag!

Lilly sover som en stock här bredvid mig och regnet öser ner utanför fönstret!

Det inbringar ett otroligt lugn!

Igentligen hade vi tänkt att vi skulle grilla hamburgare ute idag, men det får vi allt se...

Förvisso har vi en "grillbod" ute på gården, men det är inte så kul att stå ute med en sjuk Lilly och tända upp i grillen när det regnar...

Nej, det får nog bli hamburgare som är stekta i stekpannan idag!



Det regnar idag...


Nej, nu ska jag gå och väcka Julia och Moa som har somnat på deras rum. För annars får jag inte sova i kväll!    

Av stina andersson - 27 maj 2011 12:47

Idag frågade Julia mig en sak... Jag hade konstigt nog inget svar på frågan...

men frågan var så här:


"Mamma, hur försvinner hjärnan när man blir till skelett?"


Ja... vad svarar man på det... Vi kom iaf fram till att jag inte visste för jag aldrig hade varit med när den försvann...

Konstiga funderingar man har när man är 4år! :D

Av stina andersson - 27 maj 2011 12:45

Den här låten gör mig glad!!!


Av stina andersson - 27 maj 2011 12:27

Då var det Lillys tur att gå och bli sjuk då! Hon hade super hög feber inatt (och spydde) och idag är hon hängig och har fortfarande feber! Hon blir grinig hela tiden och ska bäras nästan hela tiden.

Just nu sitter hon här i mitt knä medans jag skriver.

I morse vaknade Lilly tidigt och väckte upp alla, men somnade som tur var om vid 9. Så jag fick somna om mellan 9 och 11 medan Julia och Moa tittade på tv:n.


    

Julia och Moa mår iaf bra idag!


Lilly gumman som är sjuk idag!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards