mamma-stina

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

vad äter jag på en dag?

Av stina andersson - 20 maj 2011 09:50

Jag har länge tänkt skriva vad jag äter under en dag. Nu hade jag lite tid över.

Jag äter ungefär samma sak varje dag. Ibland byter jag ut brödet och ibland byter jag ut yoghurten (till ett annat märke)


Frukost mellan 9-10: 2st grovlimps mackor med smör och gurka, ett halvt glas yoghurt och ett glas mjölk.


Lunsch: ingen...


mellis klockan 13 och 15: tre hårdbrödmackor med smör och gurka, ett halvt glas yoghurt och ett glas mjölk.


Middag klockan 17.30: Middagen varierar. Jag äter mindre portioner och absolut ingen hämtmat som ex. pizza.


"Kvällsfika" mellan 21-22 (ca): 3st hårdbröd mackor, ett halvt glas yoghurt och ett glas mjölk/saft (för vårat vatten smakar ILLA!!)


Så här blir det ungefär samma sak varje dag och jag håller lätt koll på vad jag stoppar i mig.

Så länge man äter med ett sunt förnuft och lite och ofta så går det nog bra :D


Sen motionerar jag ju såklart också. När Lilly sover middag cyklar jag ca 20-30 minuter. Då är klockan ungefär 12-13.

Sen gör jag mina övningar sent på kvällen. Ungefär klockan 21-23 nångång.

Då brukar jag göra antingen 5-minuters pass eller 10-minuters pass och träna mage, rumpa, lår och vader. Jag har inte börjat med bl.a. armar och axlar än.


Då börjar man nästa dag med att ha lite lagomt ont i kroppen ;)

 
 
Linda

Linda

20 maj 2011 12:45

Gud vad olika alla är egentligen..
Såg det nu i ditt inlägg ang maten..
Jag äter, nu dricker(började idag igen) frukost vid 9-10, dricker lunch vid 11-12 och en frukt till mellis och middan den varierar ju som sagt, men sist jag "bantade" så åt jag middan efter GI (så mycket jag kunde då) och sen äter jag absolut inte på kvällarna efter middan, men då kan jag unna mig hämtmat ibland istället, tex imorron blir det de till middag.
Godis, läsk, kakor osv det har jag inge sug eller behov av så det skiter jag i helt.. (om vi inte äter ute då) kanske att det blir lite gott på tex helgerna..
Men sist jag körde som jag skrev nu minskade jag ca 10 cm runt midjan på ungefär 3-4 veckor!
Nu ska jag dessutom försöka mig på boken då och använda cross trainer´n :)
Jo... jag skulle kopiera idag men det är helt slut på färg iskrivarn så det kan dröja ett tag innan jag kan kopierar den så du får hojta när du vill ha tillbaka den :)

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

20 maj 2011 16:00

Ursch! Hur orkar du hålla dig på benen igentligen?? Om jag skulle äta så lite som du gör skulle min kropp gå utan energi. Då ökar jag bara i vikt eftersom den går på "energisparläge" ;)
Nej, jag skulle aldrig klara av att göra som du gör!
Om boken.. jag säger till... Men det lär nog vara inom kort iaf för jag saknar redan att göra nya övningar :D
Finns det inte färg i kläppe då?

 
Linda

Linda

20 maj 2011 16:42

Sen jag bestämde mig (efter Max förlossning) att sluta med att "små äta" så har jag hållt mig ganska bra till 2 eller 3 mål om dagen och det funkar super bra, visst kan jag bli hungrig och yr ibland, men då tjurar jag inte utan tar en macka eller nåt :)
Jag har ingen aning, kan ju höra.
Annars kanske vi ska köpa färg imorron.. Så det bli inom kort :)

http://joolinda.bloggplatsen.se

stina andersson

20 maj 2011 19:12

jag tycker att det låter som att du svälter dig själv snarare :(
MEN... jag tror ju knappast att fallet är så eftersom du har fyra barn som du måste ta hand om :D
Och jag vet att de går före all bantning i världen :D
De blir bra de! (boken alltså)

 
Linda

Linda

20 maj 2011 22:12

Näe.. jag som sagt äter så lite som möjligt men inte så det är farligt :)

http://joolinda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stina andersson - 8 april 2015 14:36


Nu är det slut på påsken, men självklart finns det en massa godis kvar. Idag tog jag tag i det och vi gjorde små godispåsar av det. det blev 5st i var... Då slipper vi köpa godis i fem lördagar framåt :) ...

Av stina andersson - 6 april 2015 13:25


Det är inte lätt att vara sjuk när man är mamma. Oftast ska man ta hand om hus och hem iaf, men inte idag.Idag har jag fått sova! Idag har jag ätit frukost ifred. Idag har jag fått glass och te när jag ligger i sängen.Lyxen att få bli omhändertagen a...

Av stina andersson - 6 april 2015 12:58

Kan inte annat än hålla med #minionquotes på Facebook. Man gör egentligen inget annat än städar hela tiden, ändå är det alltid en röra.Av någon anledning hinner man inte med.Att vara småbarns förälder och sköta ett hem är ett heltids jobb, eller egen...

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.Vi påbörjade t...

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken? Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D Att måla påskägg. Att klä ut sig till påsk kärring. Att "köra" skoter. Att bara få vara och ta det lungt! ...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards