mamma-stina

Alla inlägg under maj 2011

Av stina andersson - 13 maj 2011 10:39

Oj då... nu är det visst fredagen den 13:e....

Förut var det min absolut bästa dag... men efter att pappa gick bort på just fredagen den 13:e så hatar jag den här dagen!

Och just därför gör jag absolut ingenting idag. För då kan inget gå snett ;)

Tittar på seventh heaven just nu, men ska alldeles strax gå och byta blöja på Lilly...


Sagt och gjort... nu har jag bytt blöja på Lilly. En härligt luktande bajsblöja ;)

Det gick fort va!?


Snart ska jag lägga Lilly och sen har jag egen tid med Julia och Moa.

Tror vi ska spela lite spel då! Då blir barnen så himla glada...


Imorgon är det lördag och då är det dax för invägning igen... Hoppas bara att jag tappat något kilo... eller iaf någonting överhuvudtaget!

Nu ska jag lägga lilly :)

Av stina andersson - 12 maj 2011 21:49

Per-Arne är fortfarande uppe i verkstan och jobbar.

Han kom hem vid 5 och åt middag. For igen runt halv 7.

Mycket positivt att han har jobb, men jag saknar honom   

Men imorgon är det fredag och det betyder att sen är det helg!

Fast iof så vet man ju aldrig... han kanske jobbar på helgen också... ;)


Av stina andersson - 12 maj 2011 20:43

Nu har jag tränat magen, låren och rumpan. Så man blir super tjusig till sommaren ;)

Man kan ju drömma iaf! 

Riktigt skönt var det och det känns så himla bra efteråt!

Tittar på "du är vad du äter" på tv4plus medans man tränar känns faktiskt riktigt skönt!

Jag vill inte vara den där lata människan som jag var förut. Jag vill bli aktiv och orka med allting som jag vill göra!

Är så himla nöjd över att jag har börjat träna! 

Nu ska jag sätta mig med träningsboken och läsa lite.

Lära mig lite nya övningar...


Alla barnen sover här hemma så man har lite tid för sig själv och vad är inte bäst att göra då... jo träna ifred! :D

      

Imorgon fortsätter jag titta på filmen Avatar också.. Jag har börjat med det att när jag cyklar på dagen tittar jag samtidigt på en film som jag vill se!

Inte ofta man kan välja film själv.

Så nu har jag ca 20 minuter kvar på avatar och det ska jag cykla till!

Skönt!

Av stina andersson - 12 maj 2011 18:49

Nu är middagen uppäten, barnen nybadade och vi har precis målat naglarna.

Anledningen till att vi gjorde det var att jag var uttråkad ;)

MEN, jag är as dålig på att måla naglar och barnen har så pytte pytte små naglar :D


   

Så tjusiga vi blev. Julia ville inte måla sina. Troligen är det p.g.a att hon inte hade tid ;)


Nu ska jag alldeles strax gå ner och göra kvällsfika, borsta tänder och lägga mina underbara barn!


Av stina andersson - 12 maj 2011 16:19

En sak som jag verkligen skulle vilja göra och som jag verkligen saknar!

Jag saknar att få gå på bio! Jag skulle verkligen vilja gå själv med per-arne på bio och se pirates of the caribbean... :D

Så nu behöver jag bara ha någon som är barnvakt när vi gör det... och såklart behövs det pengar till det också ;)

Men det är verkligen någonting som jag skulle vilja göra! Vi har inte gjort det på flera flera år! (4 eller 5 år, kan jag tänka mig)...


Nej, nu ska jag sluta drömma mig bort och istället gå ner och laga middag.

Idag har Moa valt att det ska bli köttbullar och spagetti.. Ibland måste barnen också få välja middag, så idag blev det Moas tur!


Av stina andersson - 12 maj 2011 16:09

Nu är kojan byggd och rasad nästan lika fort ;)

Men det är kul så länge det varar! Barnen tyckte såklart att det var super roligt och nu ligger de i halva kojan (som fortfarande är kvar) och tittar på film.

          

Insidan av kojan


   

 

Kojan, från utsidan. Lilly rev den mest på en gång, så jag fick bygga den lite stabilare ;)


   

Här är boken som jag läser för barnen just nu. Julia bara älskar den!

Den handlar om prinsessor och feer.

Bra text och underbart fina bilder!

Av stina andersson - 12 maj 2011 15:13

Idag har jag haft en icke städ dag och det har varit helt underbart!

Jag har gjort det allra viktigaste, alltså tvätt och disk.

Efter att jag hade lagt Lilly vid 11 så gick jag ner och cyklade. Det ar otroligt härligt att kunna cykla mina 30 minuter utan att bli störd mitt i!  

Fick tyvär inte så ont i benen, så jag får nog göra om det igen ;) *he he*

Just nu leker barnen skola på rummet medan jag lyssnar på favorit låten!

Milow, you and me (in my pocket)...   

Tänker på min underbara pojkvän när jag hör den! Love him  !!


Iaf.. idag har jag inte gjort mycket och fortsättningen av dagen kommer vara ungefär lika! Ska nu gå in på barnens rum och bygga en koja med dem och läsa en saga i den.

Det är verkligen underbart att ha mina hjärtan som man kan pyssla om!

Ha en bra fortsatt dag!

Av stina andersson - 11 maj 2011 23:38

Det är ju helt sjukt vad tiden går fort när man har roligt!

Idag har jag rensat ute på gården och lekt en hel del med barnen!

Vi åt ost och skink sallad till middag och barnen var hur glada som helst!

Det var ju mums fillibabba! ;)

Så nu slänger jag in lite bilder...


   

Barnens pyjamasar igår :D

Glömde lägga in bilderna då..

  

   

 

Middagen idag åt vi ute. Ost och skink sallad. Super gott OCH nyttigt!


     

Idag fick barnen ta ut "gatu kritorna". ¨De tyckte att det var super roligt att få rita på stenarna. Moa och Lilly ritade medan Julia "suddade" med en pensel.


Alla barnen sover, Per-Arne sover och Ice har precis slutat skälla så nu kan jag också gå och lägga mig.

Go natt alla glada! 

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards