mamma-stina

Alla inlägg under maj 2011

Av stina andersson - 15 maj 2011 20:36

Våran klocka stannade för tre dagar sen klockan 20.36 (exakt). Idag startade den igen, utan att vi hade bytt batterier. Gissa vilken tid den startade! EXAKT KLOCKAN 20.36

*hmm* vad ska det här betyda?!

Av stina andersson - 15 maj 2011 10:36

Ja... vad händer igentligen idag? Och vad gjorde vi igår kväll?

Igår kväll tittade vi på melodifestivalen... fast den för hela världen då såklart ;)

Jag kan så himla mycket om melodifestivalen att jag inte ens kan namnet på den stora finalen :D

*he he*

Nej, jag har inte sett ett enda avsnitt av melodifestivalen innan :D

Inte riktigt min grej. Nej, för min del räcker det med finalen!

Igår fick vi barnvakt av min kära svärmor! Tack så jätte mycket   

Och då var vi uppe i garaget.

Sen åt vi middag i Kläppe, köttfärssås och makaroner. Det var super gott!!!


Idag ska vi nog inte göra mycket. Det enda som jag riktigt vet är att vi ska få besök...

Det gillas!


Nu ska jag gå ner och äta frukost... välldigt tidigt va?! ;)

Av stina andersson - 14 maj 2011 13:09

Nu sitter jag uppe i verkstan och psykar per-arne med en massa "fastna på i huvudet" musik ;D

Ica reklamen och låten från big brother... och jag mår så mycket bättre nu :D

*ha ha*

skadeglädjen är den bästa glädjen!

Av stina andersson - 14 maj 2011 11:11

Det här kommer definitivt bli den värsta och längsta helgen någonsin!

Jag är trött, less och allmänt irriterad idag.

Idag ska ingen komma och jävlas med mig helt enkelt!

Nej... huvva... idag lägger jag mig i sängen och deppar bort hela dagen!

Av stina andersson - 13 maj 2011 19:45


Så fort den här reklamen kommer på radion ropar Julia "KOMPIS PRIS!" :D


Av stina andersson - 13 maj 2011 19:18

Åhh vad härligt det är nu...


klockan 4 gick jag ner och badade barnen samtidigt som jag duschade.

Sen på med pyjamas ca halv 5.

Ner och laga middag, äta middag och sen har vi haft fredagsmys!!

Vi tittade på trubbel i sagoland... men inte hela, för jag lessnade ;)

Dessutom ville barnen titta på en annan film på deras rum istället så jag kan ju inte säga nej ;) *he he*

Så nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli halv 8 så jag kan lägga barnen.

Sen får man vara alldeles ifred med Per-Arne   

Det är inte ofta det... men å andra sidan.... man vet ju aldrig! Barnen kanske är vakna hela natten?!


 

Ny bäddade sängar på barnens rum! Med LITE mjukisdjur :D

  

    

Lilly, Moa och Julia test ligger i deras ny bäddade sängar!


Barnen städade deras rum innan de skulle bada!


Jag gick precis in på barnens rum för att titta vad de gjorde. Det var liksom lite för tyst...

Jo då... Moa sover! Hon hade gått och lagt sig själv...

Nu ska jag gå och lägga de andra små busarna!

Go natt

Av stina andersson - 13 maj 2011 14:55

Nu har jag städat hela nedervåningen, cyklat mina 30 minuter och tittat på film med barnen.

Vi såg alliens in the attic. Så barnen fick blunda på vissa ställen där det var för läskigt (enligt mig)... Vill ju inte att de ska få mardrömmar!

Här kommer lite bilder också... (fast inga från när vi tittade på film)


   

Lilly och Julia sov, medan Moa bara vilade sig lite...


   

Så här ser det ut på våran gård idag... grått och trist och rörigt ;)


"Inner hallen" och trappen upp. bakom dörren är trappen ner.


   

Vårat vardagsrum. Där jag cyklar på dagarna.


 

Köket... relativt städat! :D


 

Våran hall... Lite skor va?!



          

Här sitter jag och cyklar medan jag tittar på film.

Bilden till höger är det som jag åt efter att jag hade cyklat.

3st hårdbröd mackor, mjölk och juice.

        

         

Julia och Moa var så himla goa med varandra.. Det gillas!

de två bilderna till höger är Julias fina frisyr idag som hon har hittat på.


  

Mina goa tjejer kramas!   


Lilly har alldeles precis vaknat så nu ska vi gå ner och äta lite mellis. Vi brukar äta runt 3 för att vara hungriga kring halv 6 när Per-Arne kommer hem.

Ikväll blir det fredagsmys med popkorn och morötter. Och såklart har vi dipp till det som vi gör av filmjölk och en sån där dipp mix påse :)

Mys pys

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards