mamma-stina

Alla inlägg under maj 2011

Av stina andersson - 24 maj 2011 16:49


Ha ha ha

Jag fastnade på den för ett väldigt långt tag sen. När jag nu tänker efter så var det väl ungefär ett år sen :D

*he he*


Av stina andersson - 24 maj 2011 15:54

Idag har jag blivit rejält förkyld igen, men som tur är... ingen feber!

Jag har inte gjort mycket idag, men är nöjd med det jag klarat av!

Jag har diskat, hängt tvätt, lämnat och hämtat barnen på dagis, varit på affärn, hälsat på perran i verkstan och cyklat mina 30 minuter.

Idag ska vi äta tacos till middag! Riktig helg middag tycker jag! Men nu blev det mitt i veckan! :D

Jag har redan fixat allting färdigt utom köttfärsen som jag ska steka i allra sista minuten :D


Det var hur skönt som helst att cykla idag, men jag blev ordentligt trött av det! Tyvär har orken inte kommit tillbaka efter det heller!


Per-arne är fortfarande sjuk, så jag ska ta hand om honom idag också! det gillar jag! Då vet jag att han inte kan sticka iväg :P *ha ha*

Nej då... han brukar inte göra det förutom om han måste jobba extra på kvällen!


Just nu ska jag bara sitta en stund och vila lite innan maten ska fixas färdigt runt halv 6.

Lunga puckar helt enkelt...

Av stina andersson - 23 maj 2011 22:34

Lilly sover, Ice sover, Moa sover, Julia tittar på tv och Per-arne sover.

Och tur är väl det att per-arne sover för nu har han åkt på att bli sjuk!

Så nu får jag ta hand om honom *gilla!*

Jag har precis tränat mage, rumpa och lår. Det kändes riktigt skönt!

Sitter nu och små kikar på big brother, men nu när gurkan har åkt ut så är det riktigt trist!!! Funderar starkt på att sluta titta, men man vill ju ändå se vem som vinner!


Det är så himla underbart att de har spridit "kobajs" (som barnen hade sagt) på åkern här utanför. Luktar verkligen mumma! Och jag älskar verkligen att inte kunna andas när jag är ute. Dessutom bara älskar jag att vara inne hela tiden när solen skiner!

*ironi på hög nivå!*

Hoppas verkligen att det regnar snart så det går över!

Av stina andersson - 23 maj 2011 19:07

Super bra låt! Perfekt låt att dunka i bubblan (när inga barn är med!!!)


Av stina andersson - 23 maj 2011 19:03

Vet inte varför. Men jag har fastnat på den.

Är en ganska bra reklam!


Av stina andersson - 23 maj 2011 18:30

Idag har jag städat iprincip hela dagen.

Jag tog en liten paus med barnen och spelade lite wii, men de lessnade så fort :P


Idag har jag:

  1. Plockat i och ur diskmaskinen. Sköljt all disk efter helgen
  2. Plockat bort alla leksaker och sopat köksgolvet, vardagsrummet, båda hallarna, vårat sovrum och barnens rum.
  3. Tagit ner all smutstvätt till källaren och rensat den.
  4. Plockat ner den rena tvätten från torkställningen och rensat in den i garderoberna.
  5. Dammtorkat på hela övervåningen.
  6. Rensat alla filmerna som var på barnens rum och satt in dem i hyllan igen.
  7. Flyttat runt lite möbler på barnens rum. De blev super glada!
  8. Badat barnen och duschat Ice.

Nu ska jag alldeles strax gå ner och fixa lite kvällfika, borsta tänder, lägga barnen, träna och sen (äntligen) ska jag lägga mig!


Så nu är det relativt städat här hemma. Då har jag bara tagit det allra grövsta. Sen är det allt det där finliren kvar som t.ex rensa bänkarna i köket och dammtorka överallt i köket och vardagsrummet. Sen vill jag gärna torka alla golven också!

Det är verkligen inte bra att ha varit sjuk för det såg verkligen bedrövligt ut innan jag började!

Nu loggar jag ut för att ta barnen...

Av stina andersson - 22 maj 2011 22:58

Här kommer några fler bilder från i lördags. per-arnes telefon tog slut på batterier, men jag fick med några bilar iaf... Så här kommer dem...

         

Helt sjukt vilken skillnad det är att ta kort med hans telefon i gemförelse med min!

Alla bilderna från igår var tagna med min...


OJ då.. jag tror faktiskt att jag har sagt god natt 3 ggr nu...

Om inte så säger jag det igen... Go natt!

Av stina andersson - 22 maj 2011 22:35

Oj då... Jag glömde visst helt bort att jorden gick under igår!

Förlåt mina kära läsare... men det här blir nog mitt sista inlägg för vi är ju igentligen döda   

Så god natt på er nu alla och njut av att jorden faktiskt fortfarande är rund   

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards