mamma-stina

Alla inlägg under maj 2011

Av stina andersson - 10 maj 2011 21:53

Lilly och Moa sover, Julia tittar på kvällsfilmen, Ice äter (men lägger sig sen) och Perran tittar på tv.

Själv sitter jag med datorn en liten stund innan jag ska titta på big brother som börjar klockan 10.

Det är så himla lungt här i huset och tyst!

Man skulle NÄSTAN kunna höra en knappnål falla.. eller så inte... för tv:n är ju på!

Men annars så...

Jag har i flera flera månader nu velat hitta en bok som jag kan läsa antingen själv eller högt för barnen...

Men jag har inte hittat någon eller lagt ner någon tid direkt på att hitta en...

Men nu vill jag verkligen ha en BRA bok!

Så nu eftersöker jag en bok som jag kan läsa högt för barnen som inte har några bilder... eller har några få bara.


Tjo och tjohej, jag är en gla tjej! :D

Av stina andersson - 10 maj 2011 16:50

Idag har jag diskat och tvättat massor!

Sen har jag lekt ute med barnen och varit ner till Kläppe en sväng..

Men nu blev det tyvär lite mulet ute så vi gick in en liten stund.

Men jag hoppas  verkligen att det blir super soligt snart igen!


Dagens bild:

 

Nu har det blivit löv på träden! Nu är sommaren här äntligen!


Nu ska jag NOG gå och städa barnens rum... men det tar emot för det ser inte alls bra ut där! Huvva!

Av stina andersson - 9 maj 2011 21:51

Det här är låten som jag tycker är helt klart bäst just nu! Sjunger den HELA tiden!

(tycker synd om alla som måste lyssna på det!)


Av stina andersson - 9 maj 2011 21:27

Vad otroligt härligt det har varit idag.

Hela förmiddagen städade jag (som jag skrev om i ett tidigare inlägg) och på eftermiddagen var vi ute i solen.

För oj oj oj vilket underbart väder det har varit hela dagen!

Idag har vi fått en gungställning av våra grannar! Tack så himla mycket!   

Så idag satte vi upp gungor och barnen har gungat mycket!

Vi har också grillat! Det var gott! Vi gjorde en "bra att äta" grillning. Grillade majs, svamp, köttbullar, korv och paprika.

Sen hade vi en sallad på sidan om också!

Det blev kanon!


 

Barnen tycks tro att det är sommar nu ;)

SKÖNT MED SOL!


 

Idag var det jag som tände upp i grillen. Det gick ju bra det med! Jag är nog proffs på det ;)


 

Våran nya fina gungställning. Innan vi satte upp gungorna.


Lilly på väg till dagis för att lämna sina storasystrar.

Självklart hade hon med sig sin lilla bästis :D


  Vad är det här? Ca. 2-3 cm lång!


Nu på kvällen har vi badat barnen, fixat kvällsfika, borstat tänder och lagt dem.

Alla tre sov klockan halv 9.

Så jag har cyklat lite, men fick tyvär ont i mitt vänstra knä :(

Det blev bara 10 minuter. Vilket är för lite tycker jag!

Just nu tittar jag på "en unge i minuten" medan Perran är uppe i verkstan en liten stund.

men han kommer nog tillbaka snart!

Sen är det big brother och sen sova!

Go natt!

Av stina andersson - 9 maj 2011 12:51

Idag har jag skjutsat barnen på dagis, hälsat på perran uppe i verkstan, hängt tvätt två gånger, lagt Lilly, kört igång en ny maskin med tvätt, plockat i och ur diskmaskinen, plockat bort alla sakerna ifrån golvet i vårat sovrum, köket, hallen och i vardagsrummet.

Sen har jag också sopat bort allt grus ute i hallen.

Nu för första gången så sitter jag still en stund.

Jag har inte varit ute i finvädret någonting, utom när jag hängde tvätten.

Idag satte jag upp torkvindan ute så jag kunde hänga lite där.

Så nu kommer tvätten lukta gott (hoppas jag iaf)...


Lilly ligger fortfarande och sover medan jag sitter en liten stund vid datorn.

När jag har hämtat barnen från dagis så ska jag vara ute hela eftermiddagen.

Jag tänker inte alls städa då!

Nej, man måste ha någonting att göra imorgon också ;)

Tjo och tjing, nu ska jag göra ingenting!

Av stina andersson - 8 maj 2011 19:38

Idag åt vi grillade hamburgare ute på altan.

Det var hur mysigt som helst!

Här kommer lite bilder..

 

Grillmästaren själv! Hamburgarna blev super goda! Tummen upp!


 

Fram dukat på altan.


Ett glas rött? ;)


       

Riktigt gott med hamburgare och alla var glada och nöjda!


           

Moa (och Lilly men utanför bilden) vattnade blommorna idag. Mycket vatten gick det åt och nästan hälften kom på kläderna ;) Njae... kanske inte riktigt så mycket!


 

Lilly försöker lära sig att cykla :D


Nu i kväll såg vi ett gäng hjortar på en åker när vi åkte bil.

Det var ett tag sen man såg hjortar sist. Inte så vanliga, men ack så stora!


Nu ska jag lägga barnen och sen njuta av lugnet innan stormen. Stormen är alltså att vara tillbaka till vardagen!

Av stina andersson - 8 maj 2011 14:57

Här kommer lite bilder från idag.

 

Så här tokig ser jag ut idag. Helt oborstad och van vårdad ;)


    

Lite picknick mys på altan.


  

Ice som vill kasta pinne. 

      

Barnen gungade och snurrade på altan!



  Mina älskade barn. Så fina!   

Av stina andersson - 8 maj 2011 14:15

Barn är så himla härliga. De säger ofta så knasiga (och ibland smarta) saker.. :D


En dag satt Julia och funderade vid bordet... Så sa hon helt plötsligt:

"Det är faktiskt så här livet blir..."

Så sant min flicka lilla. Mig slipper du inte ;)


Julia när hon åt min spagetti och köttfärssås:

"mamma, du är världens bästaste mamma på att laga mat!"

Tack mitt hjärta!   


En dag satt Moa helt tyst och lyssnade inomhus. Sen sa hon:

"mamma, jag hörde nått! Kanske flugor... De finns här! Också finns de på tv!"

Vilken *aha* upplevelse hon fick då! Finns det flugor i Sverige, Jämtland?!


När Julia är stor så har hon bestämt sig för att hon ska ha 5 barn (som kommer genom snippan på något konstigt vis).

Hon ska jobba som fönstertvättare, för det älskar hon!

Jajamensan, mina fönster blir tvättade ofta! Med en disktrasa (med massor av sträck och fläckar) ;)

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards