mamma-stina

Alla inlägg under maj 2011

Av stina andersson - 29 maj 2011 20:48

Så idag var det söndag och morsdag!

Jag började dagen med att få sovmorgon! Sov till klockan 12!!! Då hade Moa, Lilly och Per-Arne åkt till Kläppe. Julia hon sov hon med.

Julia väckte mig alltså runt 12 och då åt vi frukost. Då fick jag världens infall att vi skulle åka på djungelhuset idag!

Så när Per-Arne kom hem gjorde vi iordning oss för att åka dit!

Vi hann med halv 2 färjan och var på djungelhuset runt halv 3.

Vi var där till runt halv 5 (tror jag den var).

Sen for vi till min mamma med en blomma och sa grattis på morsdag!

Hem med färjan. Tror vi hann med 6 färjan?!

Då for vi hem en snabbis för att hämta mitt betyg som skulle skannas.

Sen for vi ner till Kläppe och sa grattis på morsdag och barnen fick lämna blomman som de hade valt själva!

Vi kom hem nu strax efter 8 och har precis lagt barnen.

Fast de sover inte än och Lilly är mest överallt ;)

Själv sitter jag och försöker ladda upp alla bilderna som vi har tagit idag.

Men det tar en sån himla tid! Jag ska ju se big brother nu klockan 9.

Så vi får se hur många bilder jag hinner ladda upp nu.

Här kommer ALLA bilder:

    

Det blev mycket skratt idag och barnen längtar redan efter att få komma tillbaka till djungelhuset!


 

Moa och Julia fick vara lite prinsessa!


  

Knasigaste bilden idag! Jag, Lilly och Julia lekte att vi blev uppäten :D


När vi satt och fikade.



På väg hem från stan. moa och Lilly somnade.


På färjan idag var det super konstigt väder. Regn till vänster och sol till höger :D

Av stina andersson - 28 maj 2011 21:20

Japp... Idag vägde jag mig igen!

-0,8kg! Känns underbart!


Just nu sitter jag dessutom och funderar på om man kanske ska utbilda sig till förskollärare. Men jag hittar ingen med distans som är enbart distans.

Det är alltid en massa sammanträden på orten och den närmaste är i Härnösand...

Trist, men man får se vad det blir. Funderar iaf på utbildning eller jobb... eller kanske båda samtidigt?!

Av stina andersson - 28 maj 2011 16:36

Jag sitter just nu och försöker mig på att skriva ett cv. För nu börjar det bli dax för mig att skaffa mig ett jobb!

Men att skriva ett cv var definitivt ingen barnlek!

Sen är det dax att skriva in sig på arbetsförmedlingen... För visst får man inte göra det när man har föräldrapenning samtidigt??

Jag kan verkligen ingenting om sånt här! Men någon gång måste ju vara den första!

Av stina andersson - 28 maj 2011 10:33

Jajamensan, idag är det lördag!

Och jag tänker inte göra mycket alls idag!

Vi ska hämta Moa i Kläppe och hälsa på min farfar en sväng också.

Sen vet jag inte alls vad vi ska göra. Förhoppningsvis ingenting :D

Nu blir det frukost

Go morron

Av stina andersson - 28 maj 2011 10:22

Här är en låt som jag var mycket ledsen till förr i tiden..

Men nu brukar jag oftast inte bil ledsen av/till musik längre!


Av stina andersson - 27 maj 2011 22:02

Nu tittar jag på big brother...igen.

Det känns nästan som att man gör det varje dag (utom lördagar) :D *he he*

Julia sitter och myser med popkorn och film på rummet och Lilly sover.

Jag tror att Moa också tittar på film, fast nere hos hennes farmor! ;)

Jag har precis tränat mage och armar. Skippar faktiskt benen idag eftersom jag fick ont i knät igår!

Nej, nu ska jag lägga mig en stund och fortsätta titta på big brother...

Av stina andersson - 27 maj 2011 19:47

Vilken svordom använder du mest? Svär sällan. men det blir nog faan kan jag tro.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? På måndag, tisdag och torsdag står den på 08.30, 08.45 och 09.00 Sen snoosar man tills barnen vaknar :P

Var köper du dina matvaror ifrån? Ica och Willys

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Jag skulle lägga om taket på huset. (och helst bygga ut)

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej, alla vet att jag inte kan hålla en hemlighet?! :P *ironi*

När var senast någon stötte på dig? Han stöter på mig varje dag :D Så idag då..

Vad åt du till middag senast? hamburgare med pommes och bea

Kan du vissla? ja, lite.

Tittade du på tecknat när du var liten? mycket!

Äger du några popband t-shirts? Om AC/DC räknas som ett popband :P

När flög du senast? Oj, det var lääänge sen! Kanske när jag var 14år

Pratar du några andra språk? Engelska, men det är knackigt!

Har du gråtit offentligt? tror jag inte

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? nej

Vad har du med dig in på bion? sambo, popkorn, godis och dricka

Vad har du för väder? just nu regnar det...

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? historia

När sov du senast på golvet? har jag ens gjort det?

Vilken är din favorit drink? cola med lite cola i...

Gillar du din boendesituation? ja

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8-9

Är dina dagar fullbokade och stressiga? stressiga... nej absolut inte. Men det kan ofta vara full bokat för det!

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Det kan ha hänt, ja..

Hur gammal blir du nästa födelsedag? super gammal... 24år!

Tror du på liv på andra planeter? nej

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? ryck upp dig. Dina barn behöver dig!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? ja,varför inte...

Tycker du om att krama folk? ja, varför inte...

Äger du en digitalkamera? ja

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? troligtvis ingen!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? absolut!

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? varför skulle jag få de??

Är du mörkrädd? ja, välldigt mycket! Är så knäpp att jag tittar i fönstren ifall de skulle stå någon där :D

Tre saker du alltid har med dig? telefon, kläder och blöjor?


Av stina andersson - 27 maj 2011 18:53

Idag blev det som sagt hamburgare.

Det var super duper gott och barnen gillade det verkligen!

Efter maten fick Moa för sig att hon skulle sova över hos hennes farmor.

Så jag smsade henne för att fråga innan Moa fick ringa själv.

Det gick bra, så idag ska hon sova över där för första gången själv.

Förra gången var när Lilly kom till världen och det gick ju inte så där super bra.

Men det var helt andra omständigheter då!

Jag och Julia har precis städat deras rum och plockat bort alla sakerna från vårat sovrums golv.

Just nu gör vi absolut ingenting.

Julia tittar på barn tv medan Lilly sitter i mitt knä medans jag skriver!

Alldeles strax ska jag lägga barnen...


 

Idag somnade Julia och Moa tillsammans samtidigt som Lilly sov i min säng.


Julia försökte göra en gubbe av maten som var kvar efter att hon hade ätit färdigt.


   

 

Idag åt vi hamburgare och pommes. det var super gott och barnen blev jätte glada!

  

 

Lite bus efter maten...


 

När vi vinkar till Moa (och pappa Per-Arne) som ska till farmor (min svärmor).


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards