mamma-stina

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av stina andersson - 2 mars 2011 22:01

När Lilly vaknade idag, efter att hon hade sovit middag så gick vi alla ner och städade ihop i köket och jag diskade undan lite.

Sen kom Anna och John förbi en sväng och lekte lite med ungarna.

Moa blev supér duper glad! När jag berättade för henne att de skulle komma så sa hon "MAMMA, DÅ blir jag SUPER GLAD!"

Vi spelade lite kludd och lekte med leksakerna som de fick. De små bortskämda trollen ;)

När de hade åkt lekte vi lite med leklera och sen bakade vi muffins.

    

När de var klara började jag direkt med maten.

Idag blev det kött, pommes, bes sås och kokta grönsaker.

Det va riktigt gott!

Sen har vi badat barnen, borstat tänderna och lagt dem.

Nu sover Moa och Lilly, medan nattugglan Julia vägrar somna.

Själv ligger jag i sängen och har precis börjat läsa en bok.

"vikinga saga"- demonjägaren heter den.

Verkar helt okej... de 5 sidor som jag har läst iaf.

strax ska jag sova så nu säger jag go natt :)

Av stina andersson - 2 mars 2011 13:05

När vi klev upp idag så bestämde vi att vi skulle äte frukost ute!

Vi gjorde iordning varm oboy och mackor...

Sen satte vi oss ute på trappen (där det var sol) och hade det mys pysigt!

  


Ice var super duktig också. Han tog en råtta idag! Då blir man glad på hundlurven!

  


Här är mina barn i morse innan de gick ut

    


Mina underbara barn!


Sen gick vi in igen, då perran kom hem en sväng. Han svängde förbi innan han skulle till stan.

När han hade åkt gick jag och la Lilly (som fortfarande sover).

Moa och Juila leker på deras rum medan jag gör allt roligt som jag ska göra idag.

Jag har städat vårat sovrum, kört en diskmaskin, hängt en tvätt och kört igång en tvätt till.

Det som är kvar är:

Plocka i det sista av disken i maskinen (fast först plocka ur den).

Städa köket och vardagsrummet.

Spela spel med barnen

Och till sist... ska vi leka lite med lera!

Tur att dagen är lång ;)

Av stina andersson - 2 mars 2011 08:50

Idag är det Onsdag och barnen är hemma hos mig HELA dagen!

Vilket känns hur skönt som helst!

Så idag ska jag ta hand om dem och mysa med dem.

Har funderat på att vi ska gå ut och leka i snön, spela spel och baka en kaka.

Men sen får man såklart se hur mycket av det som faktiskt blir gjort också...

Jag ska ju också köra igång en diskmaskin, hänga en tvätt, städa i köket och vardagsrummet och köra igång en tvättmaskin.

Sen hade jag hoppats på att jag hinner städa vårat sovrum också.

*hmm* nu börjar det låta som att jag ska göra värsta storstädningen idag ;)


Allra först ska jag klä på barnen och gå ner och äta frukost!

Sen bär det av på nya äventyr
  

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards