mamma-stina

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av stina andersson - 24 mars 2011 16:04

Nu är det full rulle igen!

Hann sova ca 15minuter innan vi skulle hämta Julia och Moa på dagis.

Sen hem igen och bära in 2 sovandes barn och 1 välldigt pigg bus-unge i snöstormen.

In och fika lite bullar, vilket barnen blev glatt överaskade och väckta av att få!

Lätt att väcka dem ibland ;)

Sen har jag plockat ur diskmaskinen och sköljt av och plockat in disken.

Disken tar visst också aldrig slut ;)


Efter det har jag hängt tvätt och kört igång en tvättmaskin igen.

Nu leker barnen så snällt på rummet att jag kunde vila till mig lite igen innan man ska laga mat och lägga dem! För just då krävs det massor av energi! :)


        

Mina små änglar som leker så bra! "mamma, ta kort på mig när jag matar" . Det är Julias händer!


    

Moa med sin fina Isabella docka, Julia har nyss lärt sig att göra ett hjärta med händerna och Lilly leker med ladugården.



Vi har "skaffat oss" en hackspett här utanför nu också. Hoppas verkligen att den inte bor här på huset, utan i trädet!

De är stora och fina, men kan göra mycket skada tyvär!

       

Och Ice är inte så där över förtjust i den heller! Han skulla bra gärna vilja ta den ;)

(lycka till!!!)

Av stina andersson - 24 mars 2011 12:35

Det är verkligen vardag idag!

Det känns som att man alldeles nyss lämnat barnen på dagis och om ca en timme ska man dit och hämta dem igen.

Lilly sover så gulligt här bredvid mig medan jag slappar lite!

Hämtar andan helt enkelt.

Jag har precis kört igång en tvättmaskin, plockat undan leksaker och annat ifrån tv-rummet, vårat sovrum och barnensrum. Jag har även tagit ner den torra tvätten och rensat in den i garderoberna.

Den här tvätten... den tar verkligen aldrig slut!

Igår var jag så himla glad för då hade jag bara tvätt till en enda maskin kvar. MEN...

då tog jag ner tvättkorgen från övervåningen och tvätten från mellanvåningen, så nu har jag några maskiner där nere igen. Ca 5st!

Men.. det går iaf ganska fort att få bort den!

Om en vecka är jag färdig med den, men då kommer det ju ner ny tvätt ;)


Vad ska man göra sen idag då?

Jo... jag funderar på att baka snoddas, men man får se hur snälla barnen är när de kommer hem.

Är de trötta så blir de så himla gnälliga och skrikiga. Då vill man inte hitta på någonting sånt med dem. Men förhoppningsvis är de goa och glada!


Av stina andersson - 24 mars 2011 08:12

Idag är det ju torsdag och dax för dagis igen!

Ute blåser det storm och man vill knappt kliva ur sängen.

MEN... det behöver jag inte heller göra förrän runt halv 9, tidigast!

Lilly har jag klätt på medan Julia och Moa klär på sig själva just nu!

Sen får man se hur bra de lyckas :)

Sen blir det klä på sig själv, fixa frukost, äta frukost, klä på barnen ytterkläder, sätta in barnen i bilen, lämna på dagis och sen affärn med Lilly.

Hem igen och lägga Lilly. :)

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards