mamma-stina

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av stina andersson - 18 mars 2011 19:04

Nu är äntligen vardagen slut!

Och vi tog verkligen en rejäl vardags dag idag!

jag och ungarna har stor städat vardagsrummet och fräschat upp det.

Fixat så att man trivs där inne helt enkelt!

tagit ut en möbel och dammsugit mest överallt!

Dammtorkat och torkat golv!

 

Min älskade Julia dammsuger köket!

Sååå skönt att de fortfarande vill hjälpa till när man städar.

               

Alla fick dammtorka.

Men det gick nog bäst för Lilly för hon dammade bara av sig själv!

 

Moa dammsög soffan och Lilly dammsög... ja såklart... sig själv!

       

Men allra roligast var nog att sitta bakom dammsugaren där det blåser! :D


Ja... vad har vi mer gjort idag...

Lagat fredags mat. Det blev kött, pommes, bea och kokta grönsaker! *lyx*

En stund efter maten hade vi lite fredags mys!

Då satte vi oss allihop i vårat nystädade tv-rum och spelade lite wii. (mario kart och  donkey kong returns.)

Riktigt roliga spel båda två!

Barnen fick äta lite pringles och lite cola medan jag så fint tittade på ;)

Men jag är inte alls sugen, så det rör mig inte ens i ryggraden.

Skulle jag helt plötsligt bli sugen skulle jag göra lite dipp eller lite pop korn!

Sen byggde jag en koja på deras rum som de nu har te-party i!

Själv ska man alldeles strax lägga dem för natten, men jag tror faktiskt att de ska få bada idag... Så nu drar jag :)


Ja just det... här är Lilly när hon sov bredvid mig igår... sötnosen min!

  

Av stina andersson - 18 mars 2011 09:01

Just nu hör jag ungarna inne från deras rum skrika:

"imorgon är det lördag! Imorgon är det lördag!" *hmm*

Jag tror nästan att de längtar efter lördagen just nu...


men vad ska vi göra idag då?

Jo... jag vet inte!

Min mamma ska komma hit en sväng, det är i princip det jag vet.

Annars är det det vanliga! Alltså diska, tvätta, städa, klä på barn, göra frukost m.m m.m

Men allra först ska jag ligga en stund till i sängen!

Härligast på hela veckan är när man kan få ligga kvar i sängen en stund och bara dra sig sakta upp! *gillas*

Go morron!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards