mamma-stina

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av stina andersson - 8 mars 2011 22:14

Ja... vad ska man säga! Det är definitivt en härlig reklam :D

Av stina andersson - 8 mars 2011 20:50

Vad har vi gjort efter att vi hämtat Moa då?

Jo... jag har städat sovrummet, tvättat och hängt två maskiner, diskat och städat barnens sovrum. Jag fick t.o.m lite hjälp från barnen med deras rum ;)


Vårat sovrum... så tjusigt så ;)

  

Barnens fina, men stökiga rum!

       

Någon som INTE tycker att det var stökigt?

  

Ser iaf helt okej ut nu!

Moa somnade så här på golvet igår :D Lill pluttan min!


Ja, jag har självklart lagat mat också ;)

    

Middag idag: Kött, pommes, bea sås och kokta grönsaker.


Och borstat barnens tänder, gjort välling och lagt dem.

           

Lilly har precis borstat tänderna

       

Barnen ha ritat så fina teckningar också!

       

Slänger in ett kort på mig också...

Så här såg jag ut idag... :)  


Idag har vi alltså gjort en hel del. Det känns riktigt bra att få gjort något!

Speciellt eftersom jag var så himla trött igår och inte orkade göra någonting!

Nu ska jag göra absolut ingenting, vilket jag faktiskt tror att jag

har gjort mig förtjänt av!!!!

 

GO KVÄLL :D

Av stina andersson - 8 mars 2011 12:32

Idag har jag, Lilly och Julia varit på kyrkis.

Moa är på dagis, men vi ska snart hämta henne!


När vi var på kyrkis fick Ice vara hos Per-Arne, men han

hämtade vi på vägen hem!


På kyrkis har Lilly äntligen slutat vara så himla blyg och vågar faktiskt

gå fram till andra barn!

Hon har hittat sin favoritleksak, en gummi häst.

En sån som man kan rida på.

Hon står hela tiden framför den och låter ungefär som en häst.

Men hon är nog lite rädd för den också för hon

vågar knappt gå fram till den :)

Julia var hur nöjd som helst över att att få följa med på

kyrkis idag. Hon satt och ritade, lekte med köket, testade en

hatt och var brevbärare.

Sen tyckte båda två att det var super kul att få sitta

och sjunga tillsammans.

Jag och barnen brukar ju sjunga en del här hemma till stereon

så det tycker de vekrkligen om!


Just nu sover Lilly medan Julia ligger bredvid henne och myser in sig.

Hon säger att hon är så himla trött att hon inte orkar följa med och

hämta Moa, men det får vi allt se!

Inte kommer jag lämna en 4-åring hemma själv!!!


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards