mamma-stina

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av stina andersson - 7 mars 2011 19:27

Nu börjar måndagen gå mot sitt slut.

Det enda jag har gjort är kört igång en tvättmaskin och en diskmaskin.

Alltså ingenting.

Jag har inte alls mått bra idag. Har varit trött och allmänt sliten.

Men så kan det få vara när man var på djungelhuset igår.

Lite mör helt enkelt :)


Moa somnade till efter dagis och gick inte att väcka förrän en timme efter.

Så nu lär hon vara vaken halva natten...

Lilly sov för lite förut så hon somnade ca kl 4 och sov till runt 5. Så hennes sömn kommer också komma betydligt senare. Normalt brukar hon somna runt 8, men somnar kanske runt 9-10 idag... Vilket inte är så farligt. direkt!


Sitter och små tittar på biggest loser just nu. Men är inte särsklit intresserad av det!

Men idag är det tv-kväll.

För först är det "familjen annorlunda" och sen är det "en bebis i minuten". Jag tror att det heter så iaf. Första avsnittet ikväll, vad jag vet iaf.


Nu ska jag försöka lägga barnen. Men får se hur bra jag lyckas med det!


Av stina andersson - 7 mars 2011 16:43

Jag skulle vilja åka till Boda borg någon dag.

Jag har velat gjort det lääänge nu!

Men man har inga pengar och Lilly är inte tillräckligt gammal

för att få följa med...

Visst att man har haft med sig barnen i bärsele, men det är inte riktigt samma sak!

Nu ska hon springa omkring som de andra.

Vilket inte är så lätt när man är så liten :)

Nej, jag hoppas verkligen att man ev. till sommaren kan få åka dit!

Nån som är på?

Av stina andersson - 7 mars 2011 13:06

Julia satt och tittade på tv med mig nyss.

Då sa hon helt plötsligt:

"Mamma, tänk om man hade lite guld som man stoppade i ett brev. Sen kom det tillbaka och blev till pengar"...

*hmm* undra vilken reklam det är va?! ;)


Häromdagen när det blåste som värst förklarade jag för Julia och Moa

att man inte kunde vara ute och leka för då kanske man flyger bort.

Då sa Julia:

"Då kan man leka änglar och spela vacker musik och sjunga".

:) Så himla sant!


För någon vecka sen så hade Julia hicka för första gången

(har glömt skriva det bara) då var hon hur glad som helst. Antagligen för att jag alltid har hicka och då var hon ju lik mamma!

Men efter ett tag så var hon less på hickan och sa att nu ville hon bli frisk och inte hicka mer :)


Av stina andersson - 7 mars 2011 12:55

Idag är det måndag igen och tillbaka till vardagen!


   


Ligger i sängen just nu och funderar lite...

Vad ska man göra idag?

Vet inte varför men jag känner verkligen inte för att göra någonting alls idag...

Trist eftersom jag har möjlighet att få ta hand om Julia och Lilly själva ett tag.

Men är så fruktansvärt trött och degig...


Ska alldeles strax fara och hämta Moa på dagis.

Men sen vet jag inte vad jag ska göra igen...

Eller "vet och vet".... jag skulle behöva både tvätta och diska, men

lusten fanns helt enkelt inte idag!


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards