mamma-stina

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av stina andersson - 10 mars 2011 22:05

OJ OJ OJ vad härligt det där var...

Jag har precis duschat!

Hur skönt som helst.

Alla här är hur lugna som helst.

Lilly, Per-Arne, Moa och Ice sover medan Julia ser på kvällsfilmen fortfarande.

Julia har blivit förkyld min lilla pärla! Så himla typiskt, men det är ju ändå

"bara" snor ännu... Hoppas det slutar där och inte utvecklas till något värre!


Själv sitter jag med datorn (konstigt va?!) och kikar lite på big brother.

De är bra nog borta en del av dem där! *ha ha*

Men gurkan är bra nog rolig då istället! :)

Jag skulle nog kunna kalla dem där inne för ett enda ord: SPECIELLA! *ha ha*



Av stina andersson - 10 mars 2011 19:58

Idag när jag och Julia hade egen tid fick Julia bestämma vad vi skulle göra.

Först fikade vi, sen spelade vi tv-spel.

Hon uppskattade verkligen att vi kunde spela en liten stund tillsammans.

Det blev såklart inte så länge för Lilly vaknade ganska fort.

Men man får ta vara på tiden som är!


Efter det for vi och hämtade Moa på dagis. Då ringde syster och var hos barnens gammelfarfar. Så vi åkte dit och hälsade på en stund.

Där blev vi bjudna på semla, som jag så fint tackade nej till.

Är ju inte så himla förtjust i semlor direkt.

Satt där och surrade en stund innan vi skulle hem igen.


Då var det dax att laga middag.

Jag skulle laga wokat med ris. Men såg (alldeles försent) att det inte fanns någon sås.

Så det fick bli utan sås, vílket inte var så där super gott!

Efter maten kom jag på att idag ska vi ha efterätt. (så man fick äta något gott vid middagen!!)

Då gjorde jag och barnen en kladdkaka med marsansås till.

DET blev däremot super gott!


Nu har jag precis badat barnen och vi har tillsammans städat deras rum innan natten.

Jag har märkt att de sover betydligt bättre om nätterna när det är städat, så nu städar jag deras rum mest varje dag. Med "viss hjälp" då såklart...

Trevlig kväll!


Av stina andersson - 10 mars 2011 11:13

Idag har vi lämnat Moa på dagis.

Nu är vi hemma igen och Lilly sover.

Julia leker med sina barbiedockor på rummet och jag ligger i sängen och små kikar på tv.

Vi har det helt enkelt riktigt lungt!

  

Lilly sover här bredvid mig!


Snart ska vi gå ner och fika lite.... jag och Julia alltså!

Sen ska vi ha lite egen tid bara hon och jag.

Men Lilly lär ju ha vaknat innan dess, för det har hon en förmåga att göra varje gång!

Undrar vad man annars ska göra  idag.

Jag har redan kört en diskmaskin och en tvättmaskin.

Men det blir nog både en diskmaskin och en tvättmaskin till!

Kul kul... :)


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards