mamma-stina

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

tisdag

Av stina andersson - 29 mars 2011 15:40

idag känns det precis som att jag har suttit i bilen hela dagen.

Imorse skjutsade jag barnen till dagis och på vägen hem svängde jag in till perran och frågade om vi skulle åka till myrviken för att hämta och lämna lite paket.

Han hade tid då så vi for dit, lämnade paketen, hämtade ett paket och sen tillbaka till garaget för att lämna perran igen.

Hem och hann städa lite. Eller igentligen inte städa alls. Jag hann rensa lite grejor på sovrummet, köra igång en tvättmaskin, bädda rent, sortera tvätten och diska.

Sen upp till dagis igen för att hämta barnen.

Hem igen och hämta perrans internet dosa som han bad mig hämta och upp till garaget igen. Inte förrän vid halv 3 var jag hemma och visste att jag inte skulle behöva köra bil något mer!

Känns riktigt skönt att bara får ligga i sängen en liten stund just nu!

Men alldeles strax ska jag gå ner och laga lite middag. Idag är det Julias favorit middag.

Blodpudding och bacon. Men jag ska äta gröt ;)

Är inte direkt super kär i blodpudding....

*hmm* undrar vad man ska göra mer idag då?!


 
 
Ingen bild

Linda

29 mars 2011 19:54

Näe usch för blodpudding.. Michelle älskar också de.. Så jag ska väl göra de nån dag jag å..
Åker ni ända till Myrviken för att hämta paket, varför? ;)

stina andersson

30 mars 2011 12:00

Det var med schenker-lastbil. Nu när macken är stängt så hamnar tydligen alla paket (som ska till Hallen) i myrviken.
Så *jippie* fick vi fara dit för att hämta paketet :D
Men vadå... det är ju super smaskigt med blodpudding :P
Nej... ursch å fy...!
Sjukt igentligen att barn kan ha de som favorit mat... Hur har vi uppfostrat barnen igentligen ;)
Ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stina andersson - 8 april 2015 14:36


Nu är det slut på påsken, men självklart finns det en massa godis kvar. Idag tog jag tag i det och vi gjorde små godispåsar av det. det blev 5st i var... Då slipper vi köpa godis i fem lördagar framåt :) ...

Av stina andersson - 6 april 2015 13:25


Det är inte lätt att vara sjuk när man är mamma. Oftast ska man ta hand om hus och hem iaf, men inte idag.Idag har jag fått sova! Idag har jag ätit frukost ifred. Idag har jag fått glass och te när jag ligger i sängen.Lyxen att få bli omhändertagen a...

Av stina andersson - 6 april 2015 12:58

Kan inte annat än hålla med #minionquotes på Facebook. Man gör egentligen inget annat än städar hela tiden, ändå är det alltid en röra.Av någon anledning hinner man inte med.Att vara småbarns förälder och sköta ett hem är ett heltids jobb, eller egen...

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.Vi påbörjade t...

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken? Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D Att måla påskägg. Att klä ut sig till påsk kärring. Att "köra" skoter. Att bara få vara och ta det lungt! ...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards