mamma-stina

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

har varit duktig idag!

Av stina andersson - 16 mars 2011 20:51

Oj oj oj

Idag har det hänt grejor här i huset!

Jag har städat (storstädat) vårat sovrum, barnens rum, köket, hallen och

vardagsrummet! Alltså nästan hela huset!

Nybäddat i alla sängar och det luktar LJUVLIGT!

Sen har jag dessutom kört två tvättmaskiner, hängt tvätten, plockat in den rena tvätten i garderoberna och diskat två maskiner.

Sen fick Perran fara iväg nu på kvällen också så jag fick ta

läggningen själv.

Har badat barnen, tagit på pyjamas, ätit kvällsfika, borstat tänder, lekt och nu ligger de i sina sängar.

Moa och Lilly tvär slocknade medan Julia fortfarande tittar på kvällsfilmen..

Sen när de två yngsta hade somnat gick jag ner och cyklade ca 15-20min.

Jag vill igentligen duscha ikväll också, men det går inte så länge Perran är borta ifall barnen skulle vakna precis då.

Just nu ska jag titta på greys anatomy!!! ÄNTLIGEN!!!

Tack å hej leverpastej


     

Lite bus bilder från ikväll

       

      

Moa och Julia leker med huset som vi tog in när de fick byta leksaker häromdagen!

Ritigt bra grej som de uppskattar!


       

Moa, Julia och Lilly precis när vi höll på och bäddade rent i Moas säng.

  

Och självklart ville Ice vara med på ett hörn så han la sig och sov i fönstret!


 
 
Ingen bild

Linda

17 mars 2011 09:09

Ja.. efter förlossningen fick jag skit ont och bara låg å grina av smärta, och sen sa jag till BM att nåt är fel (hon trodde bara jag hade kraftiga eftervärkar) så hon kom dit och då va det blod ÖVERALLT (!!) livmodern var alles för slut efter den snabba förlossningen så den drog inte ihop sig, vilket gjorde att dom fick göra jobbet, 2 va nere och i tuppa och 2 tryckte på magen DET kan vi kalla ren jävla smärta!! det slutade med att jag tappade över 2 liter blod och jag trodde jag skulle dö, fy fan så ont det gjorde, jag hade sköterskans hud under mina naglar, eftersom jag panikartat försökte få bort hon från min mage!
Så ja.. min förlossning va de absolut värsta jag nånsin gjort! Plus att de va riktigt vidrigt å se J-Os oroliga ansikte medans han håller nyfödda Maja :(

stina andersson

17 mars 2011 12:38

ursch vad hemskt!!! Jag hade ingen aning om det! :(
När jag fick krystvärkarna med Lilly var jag öppen 7cm så de tryckte tillbaka henne! Det är den värsta smärtan jag någonsin har upplevt!!!! Jag förstår hur du känner dig!

 
Ingen bild

Linda

18 mars 2011 08:10

Näe usch.. jag ska verkligen inte skaffa några fler barn, jag har 4 friska barn och efter den förlossningen så vill jag inte nå mer.. Tänker ganska ofta på hur de hade gått om jag inte TRYCK i BM att det va nåt konstigt å inte bara eftervärkar.
Lika med sjävla igångsättningen är jag missnöjd, den första BM som satt droppet hon satt bara droppet ökade det några gånger sen såg vi inte henne nå mer å de trots att läkarn sa att jag mest troligt kommer komma igång utan dropp, att hon ökade droppet så jag fick kraftiga värkar av det plus mina egna gjorde ju att det gick alles för fort! (jag öppnade mig ju från 0 till 10 å krysta ut hon på drygt en och en halv timme) magen var aldrig avslappnad utan jag hade en ända lång värk å mitt i de kom krystvärkarna (vart bara 2, sen va hon ute) så BM hann knappt dit å ta emot Maja.. Dom sa att hon bokstavligen talat flög ut.. dom hälsade på oss samtidigt som dom gav mig Maja ;) Näe skräck från början till slut va det här!

stina andersson

18 mars 2011 08:51

nej ursch vad hemskt! Då förstår jag verkligen att du inte vill ha fler!!!
Jag kan inte fatta att det finns sånna där sköterskor på BB...!!! Men tydligen smyger de kring en i varje hörn! ;)
Helt sjukt vad fort det gick för er! MEN, när du då fick ha sånna verkar kan jag tänka mig att det var den värsta 1 1/2 timmen i ditt liv!!

Alldeles efter vi fått Lilly ville jag absolut inte ha fler barn (p.g.a. förlossningen), men nu är jag inte alls lika kritisk. MEN skulle vi få fler barn skulle jag kolla upp vem som var där med oss och PORTA dem!!! :D

 
Ingen bild

Linda

18 mars 2011 16:06

Ja det gjorde ju de! Man vill ju ha snabba förlossningar, men inte huuur snabb som helst ;)
Haha, ja gör de, man har ju rätt att göra så.. typ ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stina andersson - 8 april 2015 14:36


Nu är det slut på påsken, men självklart finns det en massa godis kvar. Idag tog jag tag i det och vi gjorde små godispåsar av det. det blev 5st i var... Då slipper vi köpa godis i fem lördagar framåt :) ...

Av stina andersson - 6 april 2015 13:25


Det är inte lätt att vara sjuk när man är mamma. Oftast ska man ta hand om hus och hem iaf, men inte idag.Idag har jag fått sova! Idag har jag ätit frukost ifred. Idag har jag fått glass och te när jag ligger i sängen.Lyxen att få bli omhändertagen a...

Av stina andersson - 6 april 2015 12:58

Kan inte annat än hålla med #minionquotes på Facebook. Man gör egentligen inget annat än städar hela tiden, ändå är det alltid en röra.Av någon anledning hinner man inte med.Att vara småbarns förälder och sköta ett hem är ett heltids jobb, eller egen...

Av stina andersson - 5 april 2015 19:21

I December fick vi veta att majoriteten i Åre kommun ville lägga ner vårat högstadium.Vi förstod själva att en restid på ca 3-4h inte är rimligt för elever! Dessutom finns det inte en chans att våran bygd ska kunna överleva utan skolan.Vi påbörjade t...

Av stina andersson - 5 april 2015 12:18

Vad är det absolut bästa med påsken? Det finns så mycket godis hemma att man inte vill ha! :D Att måla påskägg. Att klä ut sig till påsk kärring. Att "köra" skoter. Att bara få vara och ta det lungt! ...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards