mamma-stina

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av stina andersson - 10 februari 2011 21:45

jag har tråkigt... så vad blir det då... LISTA!

Nämn något som gjorde dig glad igår: När jag vann över perran i kortspel (jag vann en gång, han vann typ 4 gånger!)
Vad gjorde du kl 08 imorse: väcktes av Lilly. somnade om lika fort.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Hängde tvätt med Moa.

Det sista du sa högt: Tack för hjälpen Moa!

Det senaste någon sa till dig: god natt mamma!

Vad har du druckit idag: te, saft, mjölk

Vad var det senaste du åt: en havrekaka med skinka på

Vad var det senaste du köpte: mjölk, grovlimpa, hårdbröd, fil, yoghurt.

Vad är det för färg på din ytterdörr: ny vit dörr!

Vad är det för väder hos dig nu: bäcksvart, men tror det snöar och blåser fortfarande.

Godaste glassmaken: choklad och vanilj tillsammans

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: ja. Har upplevt det!

Sover du tungt: alltid! Välldigt svår väckt!

Drömmer du mardrömmar: sällan, men det händer.

Trivs du med ditt jobb: jajamensan! Älskar att få vara med mina barn!

Favoritklädsel: mjukisar *hi hi*

Favoritlåt just nu: you can have what ever you like

Vad ser du om du tittar till höger: tv:n och Moa.

Vad gör dig glad just nu: att perran kommer hem!

Vad ska du göra härnäst:  Läsa en saga för Julia och Moa.

Höger eller vänsterhänt: höger

Humör just nu: lugn och glad

Favoritgodis: choklad

Kläder just nu: t-shirt, mjukis brallor.

Sommarplaner:  hoppas få åka till rättvik på ccw

Hur många kuddar sover du med: en under huvudet. men sen ligger det en kudde på varje sida om den ifall jag skulle behöva ligga där. :)

Spelar du något instrument: hammare och spik??

Morgon eller nattmänniska:  NATT!
Vad är viktigast för dig: att mina barn mår bra!

Är du kittlig: mycket!

Snarkar du: ibland. men oftast inte.

Stjärntecken: kräfta

Äckligaste insekten: spindel. Fast spindlar är ju igentligen ingen insekt. så då får det bli larver!

Längtar du mest efter just nu: att perran kommer hem!

Av stina andersson - 10 februari 2011 19:52

Lilly sover och perran lägger Moa och Julia innan han ska åka.

Känns trist och tomt att han ska vara borta på kvällen

Men ibland får man ta det, även fast det suger!

  


Men nu ska jag rycka upp mig och titta på

sveriges värsta bilförare!

Då kanske man kan få skratta lite ist...

Fast de kör ju så himla bra *ha ha*

  


Tack å hej, ha en bra kväll!

Av stina andersson - 10 februari 2011 12:50

Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Ja.. just nu skulle det sitta fint med en rejäl

frukt sallad... *he he*

Nej... allvarligt.. nånting jag skulle vilja ha nu...
*hmm*

Jag skulle vilja ha 24 timmar

 tillsammans med min kille, själva.

Så vi skulle kunna få ta hand om varandra ett tag.
Hela tiden är all fokus på barnen så

man glömmer helt enkelt bort varandra...

Att få gå på restaurang (vilket inte händer annars), gå på bio

och bara mysa av att vara med varandra!

Vilket super lyx!

Av stina andersson - 10 februari 2011 12:30

Idag har jag lämnat barnen på dagis, kört igång en diskmaskin,

sköljt disken efter middan igår, kört igång en tvättmaskin,

lagt Lilly för sin eftermmiddagslur, plockat av

golvet i köket, plockat av golvet i sovrummet, tittat på

tv och sitter nu och bloggar.

Och klockan är inte ens 13.. *he he*

senare kommer syster över och hälsar på och vi ska åka till farfar

en sväng. Men innan dess ska jag sopa golvet i köket och i sovrummet.

Ja... jag ska hämta barnen från dagis ca klockan halv 2 också.

Sen får man se om jag orkar städa barnens rum ikväll eller om

jag tar det imorgon istället.

För på lördag fyller min älskade Moa 3år!

  

Tror inte de blir nån vila för mig idag...

för nu vaknade Lilly.

Ska ta henne!

tack å hej


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards