mamma-stina

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av stina andersson - 18 februari 2011 22:00

DAGENS VILL HA: ledigt ;)

DAGENS KLÄDSEL: mjukisbyxor, huvtröja

DAGENS SMINK: INGET!

DAGENS FRISYR:  utsläppt.
DAGENS HÄNDELSE: Var till barnens farmor och lekte med barnens kusiner!

DAGENS LÅT: Bra, men sjuk låt!

Jag tänkte länka ett youtube klipp, men det vill inte funka!

Låten är iaf rise against- hero of war

DAGENS PLANER: njuta av solen och må gott! 
DAGENS SAKNAD: sommar!

DAGENS DUMMASTE: att jag blev sjuk idag!

DAGENS SJUKA: MIG!
DAGENS DROG: ingen. har haft svårt att äta idag pga att jag är sjuk!

DAGENS FAVORIT: När jag kramade Perran alldeles själv nyss!
DAGENS KÖP: ostbågar, cola och vilda western chips. De ligger så snällt kvar i skåpet!

DAGENS GODIS: japp (men jag har inte ätit den än) ;)

DAGENS HUMÖR:  trött men glad
DAGENS ORD: Prutt!

Av stina andersson - 18 februari 2011 20:16

Månen var så himla fin idag. Men jag kan säga att bilden ger inte ens hälften av dess skönhet!!! Inte ens en hundradel! Trist átt bilden blev så dålig!

  

Av stina andersson - 18 februari 2011 19:49

Idag har vi hälsat på perran i verkstan. Barnen blir så himla glada när de får komma dit en liten sväng. De tog t.o.m dit ritblock och pennor.

Satt där och mös ett tag innan vi skulle åka hem.


Påväg hem från verkstan frågade jag om de ville fara hem eller till farmor.

Självklart ville de åka till farmor! När vi öppnade dörren hos farmor så hörde vi en massa skratt och skrik, då var deras kusiner där!

Så då fick de leka av sig riktigt ordentligt idag!

Innan har de bara varit hemma i flera dagar pga att de har varit sjuka!


Själv har jag känt mig hängig och seg idag, så självklart har jag fått feber.

Men det är (som tur är) inte så mycket feber än. Det är säkert lungt imorgon...

Nu sover Lilly så gott bredvid mig och barnen leker fortfarande på rummet!

Men vi ska alldeles strax lägga dem!

Själv ska jag se Ncis (på 8an), nu klockan 8! Och ha lite fredagsmys med killen min!

Om det inte är så att jag redan har sett avsnittet för då tror jag att det blir sex and the city 2. Men tyvär så kanske jag får se den själv då?! (tjejfilm??)   

Fast han kanske är gullig och ser den med mig!!

Ha en super bra kväll alla!

Av stina andersson - 18 februari 2011 12:31

Kan någon hjälpa mig med saker som man kan göra hemma med barnen??

Saker som man kan göra med en 4åring, en 3åring och en 1åring!!!

Vi försöker spela spel, men Lilly river bara ner det!

De får leka med lera (playdoh) men då vill Lilly stoppa den i munnen!

Någon som kan ge mig ett tips??

  

Av stina andersson - 18 februari 2011 09:15

Innehållet i min väska.

Jag kan väl inte direkt kalla det här för min väska.

Men det närmaste man kommer en väska innehåller det här:
*blöjor

*tvättservetter

*idominsalva

*extra kläder till Lilly

*engångs skedar

*engångs haklappar

*underlägg (för byte av blöjor)

*strumpor till julia och Moa.

Sen har jag faktiskt ingen aning om den kanske innehåller något mer.

Men jag är super duper dålig på att ta med mig den,

så den används aldrig!



Av stina andersson - 18 februari 2011 09:10

Natten har varit riktigt lugn, när alla barnen väl somnade!

Det var faktiskt ingen som vaknade inatt!


Nu sitter vi och tittar på mysteriet på greveholm och tar det lungt innan vi ska klä på oss. Sen blir det till att kliva upp och äta frukost!

Julia ville busa på morgonen och gömma sig för kameran!

  Ice var såklart uppe och skällde på fåglarna. Precis som alla andra dagar! 
GO MORGON! 


  

Moa var riktigt trött imorse!

Ville inte kliva upp. Men nu är hon uppe och överallt!

Lilly är den som är mest pigg på morgonen och klättrar över mig hela tiden nu när jag försöker blogga!


Så go morron alla  och njut av en solig dag....

det ska iaf jag göra!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards