mamma-stina

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av stina andersson - 21 februari 2011 22:44

1. Det första du tvättar i duschen? håret

2. Gillar du kaffe? Ja det är JÄTTE gott... INTE! Nej, kaffe är inte min grej!

3. Hur mår du just nu? Super bra. Har egen tid!

4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du gillar? E
5. Berätta om din senaste dröm? Drömmer sällan. Minns inte ens senast jag drömde.

6. Vad vill du ha just nu? Ncis och en godispåse!

7. Har du räknat till 1000 nån gång? Ja, men de va LÄNGE sen nu!

8. Biter du i din glass eller slickar du bara på den?  När jag var gravid med Julia så bet jag alltid på både is och glass. Nu skulle jag absolut inte klara av det!

9. Skulle du kunna äta din favoritmat en hel månad utan att tröttna på den? Nej. Ingen mat är god!

10. Använder du smileys? Typ ALLTID :D

11. Har du träffat någon kändis? jajamensan. Men det betyder inte alltid att det är en kändis för dig! :D

12. Gillar du keso? Nej, ursch!

13. Vilken låt hade du sist på huvet? Lady antebellum med Need you now.

14. Hur många länder har du besökt? 3st! (sverige, finland, norge) :D
15. Är dina föräldrar stränga? Knappast! Jag är ju tredje barnet så då smiter man bara undan och skyller allt på de andra!

16. Skulle du kunna hoppa fallskärm? Ja, varför inte! skulle bara va kul!

17. Glittrar nånting i ditt rum just nu? tv:n då möjligtvis :D

18. Brukar du hyra film? Ibland, när man har råd! Men det är absolut inte ofta!

19. Var kommer du vara på Lördag? I verkstan och rensa grejor!

20. Har du barn? 3st små troll!

21. Vad åt du till lunch? ingenting?! äter aldrig lunch.

22. Har du lockigt hår? ja, när jag har sovit och gnussat huvidet mot kudden för mycket. annars är de platt å rakt!

23. När grät du senast? De va länge sen sist!

24. Har du gått in i en vägg nångång? Tror inte de!

25. Favorit årstid? sommar självklart!

26. Vem höll du senast i handen? Perran

27. Sover du med tv´n på? Nej kan inte de!

28. Tycker du att du är gammal? Ja, lastgammal! För jag är så

himla klok *he he*

29. Är du mörkrädd? VÄLDIGT!!! Hatar mörkret! Försöker lära barnen att det inte är farligt!

30. Gillar du ditt liv just nu?absolut!

31. Har du nångång valt att ta ett bad istället för en dusch? har inget badkar just nu. Men självklart har man gjort de nån gång!

32. Har du bra syn? ja ja ja, med glasögonen på!!!

33. Var är din föräldrar just nu? pappa är i himlen och mamma ligger nog och sover i sin säng!

34. Vad har du på dig just nu? t-shirt och långkalsonger! (ska sova strax)

35. Vad var det senaste du köpte? sex and the city 2, eftersom jag inte va på affärn idag som jag skulle!

36. Använder du sushipinnar? aldrig ätit sushi! Skulle aldrig testa heller, BLÄ!

37. Äger du ett vapen? JA, många knivar i köket!

38. Gillar du ditt hår? nej, ursch! Behver klippa mig och färga mig!

39. Gillar du dig själv? nej! Behöver tappa några kilon och behöver bättre motion!

40. Vem står dig närmast din mamma eller pappa? mamma helt klart! Jag har alltid kunnat prata om ALLT med henne!

41. Hur ofta använder du MSN? aldrig!

Av stina andersson - 21 februari 2011 22:28

  

Idag fick Moa välja vad jag skulle ta kort på!

Det blev ett kort på grodorna som hon lekte med i badet!

(Hon badade INTE i den här rosa baljan)   

Av stina andersson - 21 februari 2011 22:25

Perran ligger och tittar på Betnér på 5an och skrattar!

Julia ligger bredvid honom och helt plötsligt pruttar hon!

Perran skrattade precis då (åt Betnér) och Julia börjar gapskratta åt hennes prutt!!

HA HA

Av stina andersson - 21 februari 2011 19:13

Barnen har precis badat lite...

Mys pysarna mina :)

Nu har jag lovat att de ska få ligga i kojan och titta på en film innan de ska sova i sina sängar!

Men allra först blir det tandborstning!

 

        

mina små gosisar i pyjamas!


Av stina andersson - 21 februari 2011 16:06

Moa springer omkring och ropar:

"mamma och pappa är kär!"

"mamma är kär i pappa!"

Så himla sant min älskling!  

Av stina andersson - 21 februari 2011 15:53

Det funkade... men bara till viss del!

Självklart fick jag hjälpa till och "stötta" dem igenom städningen!

Men nu ser det iaf helt okej ut!

  

Och självklart blev det en koja också!

      


Idag skrev jag att jag inte skulle göra någonting.

Jag har rensat alla bänkarna i köket, plockat av bordet, plockat av allting från golven på hela nedervåningen och jag har städat barnens rum (med lite hjälp) :)

Så jag tror faktiskt att jag ljög imorse!

Fast det var en bra lögn, för nu är det fint då istället!

Nu sitter jag och funderar på om det ska bli köttfärssås och spagetti till middag eller

om jag kanske orkar göra lasagne.

Lasagne lät godare, men orken börjar tryta igen!

tack och hej leverpastej!

Av stina andersson - 21 februari 2011 14:28

Det är rena bombnedslaget på barnens rum.

  

Så nu sa jag till dem att om de städar sitt rum så ska vi bygga en koja där sen.

Så får vi se om de antar utmaningen! :D

Just nu så leker de iaf, så man får väl se!

Av stina andersson - 21 februari 2011 12:00

En bild på det jag köpte senast.

  
Det senaste jag köpte var sex and the city 2.

Jag tänkte att jag snabbar mig och lägger ut den nu, för

sen ska jag på affärn och handla bröd och mjölk mm

Vilket är betydligt tråkigare att ta kort på   

det va en bra film, men inte alls lika bra som serien!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards