mamma-stina

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av stina andersson - 25 februari 2011 15:33

Nu har Julia och Moa fått hitta på en lista med mig.

Och här kommer deras svar på den:


Julias svar:

Vilka är dina favorit kläder? Klänningar

Vilken är din favorit färg? alla färger, tillochmed vit.

Vem är din bästa kompis? Max och Edvin

Vilken är den bästa leken? kurragömma

Tycker du om att läsa sagor? japp!

Kan du hitta på en saga nu? En gång var en prinsessa som skulle gifta sig med en prins. hon hittade en groda. när hon kysste grodan förvandlades han till en prins. sen levde de lyckliga i alla sina dagar, slut!


Moas svar:



Vilka är dina favorit kläder? Pyjamasn

Vilken är din favorit färg? Vit och svart

Vem är din bästa kompis? Albin och Vilda

Vilken är den bästa leken? dega (baka med trolldeg)

Tycker du om att läsa sagor? mmm

Kan du hitta på en saga nu? en gång en liten Lilly och en häxa. lilly åt upp häxan och en kråka. Ett barn, Julia hon åt upp Lillysen. Också kommer en sån stor mamma och så åt hon Julia så hon hamnade i mammas mage.

Också kom en pappa som äter upp mamma. Elefanten åt upp pappan.

En häxa trollade bort elefanten.

Av stina andersson - 25 februari 2011 15:22

Här kommer en lista eftersom jag är uttråkad:


Är du allergisk mot någonting? Katter, kaniner, hästar, de flesta hundar mm mm. Har astma.

Vad gör du på dagarna? Jo... jag tar hand om barnen, städar, diskar, tvättar, tar hand om våran hund och vårat hus. Utan mig skulle allting rasa samman här hemme ;)

Vilken är din favoritfärg? Det måste jag fundera lite på... Tror det är röd. Den är fin. speciellt tillsammans med lite svart!

Har du några husdjur: En hund och säkert lite råttor på sommaren. Iallafall tills Ice har tagit dem!

Har du några favoritkläder? Jajamensan. Mina snygga jeans och huvtröjor! Dock ingen speciell huvtröja.

Vilken är den bästa boken du har läst? Harry potter... allihop!

Vilken typ av program ser du mest på tv:n? Jag måste nog säga barnprogram där ;)

Av stina andersson - 25 februari 2011 14:39

Glömde lägga upp bilderna igår.... så jag tar dem idag istället...

 

Lilly, Moa och Julia

 

Jag och Ice.

Jag är väldigt nyvaken och behöver färga håret!



Just nu ligger jag i sängen... igen... Med Lilly som ska vila.

Perran var precis hem en sväng och kramade på mig. Men han skulla bara hämta en grej så nu är han tillbaka i garaget!

Idag har jag kört två tvättmaskiner och en diskmaskin.

Tycker faktiskt att jag har varit riktigt duktig, med tanke på att jag är så himla trött och seg idag!

Snart blir det till att laga middag. Tror det får bli köttbullar och makaroner... men har inte riktigt bestämt mig än...


Jo... igår gjorde vi en sida på facebook till företaget. Den heter Ottossons mekaniska! Blev inte alls bra och det var många saker som jag ville ha med, men som jag inte förstår mig på än!

Ska försöka igen nu...


Av stina andersson - 25 februari 2011 11:23

Jag hör just nu vad Julia och Moa pratar om inne på rummet.

De pratar om att de saknar Moffen.
"Jag saknar min moffen som är uppe i himlen!"

Moa var inte ens född när han gick bort, men saknad är han definitivt ändå!



    Saknar dig pappa!  



Av stina andersson - 25 februari 2011 10:57

En låt som får mig att gråta.
Det här är en låt som FICK mig att gråta.

Nu gråter jag sällan och när jag väl

gråter så gör jag inte det till musik! ;)

Den här låten påminner mig om när jag va yngre!


Och som vanligt fungerare det nte att länka till youtube...men låten är


Håkan hellström med "nu kan du få mig så lätt"

Av stina andersson - 25 februari 2011 10:43

Idag är definitivt ingen bra dag!

Vi vaknade klockan 3 inatt av att Moa ropade efter välling.

Ibland när hon inte har druckit välling på kvällen vaknar hon av att hon är hungrig, vilket hände idag!

  

Hon väckte Lilly som gallskrek till halv 5. Sen fick man äntligen somna om igen, till klockan halv 8 då de vaknade igen.

Då var det bara att kliva upp och ta hand om barnen.

Så idag ska man definitivt inte retas med mig för jag är så himla trött!

Trött och grinig!


Dessutom så har jag ont i hela kroppen idag, vilket jag inte ens vet varför.

Men den ömmar också har jag ont i halsen.

Känner mig riktigt hängig idag!


MEN... imorgon är det lördag och jag har bestämt mig för att jag ska köpa en godispåse till mig själv. Det är typ första gången på flera år som jag ska göra det!

Annars är det bara till barnen man handlar och inte tänker på vad man själv vill ha!


Just nu ligger jag och slö tittar på 7th heaven medan barnen leker på deras rum.

De leker så bra med dockorna. Matar dem, byter blöja och sätter dem på pottan!

Det bästa med den leken är att Lilly kan vara med, för hon ha en egen docka!


Trött, tröttare, tröttast ska strax vila lite. När Lilly ska sova.

Go morgon, go natt!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards