mamma-stina

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av stina andersson - 11 februari 2011 23:45

En dålig vana jag önskar att jag inte hade!

Att gå och titta i skåpen efter nånting gott.

Jag gör alltid det, även fast jag vet att det inte finns nånting

och att jag dessutom inte får äta det!

Visst kan man ibland ha turen att hitta något bortglömt gott...

Men eftersom jag nu försöker gå ner i vikt så

får jag ändå inte äta det!

Fast det här är ju ändå en dålig vana som inte är så svår att ändra på...

Det kommer troligen upphöra när jag inte har

det där socker suget hela tiden!

  

Av stina andersson - 11 februari 2011 23:22

den här dagen hade jag gärna kunnat varit utan.

Iallafall delar av den!

Dagen började med att Lilly vaknade tidigt, men perran va snäll

och tog henne så jag fick sova   

Sen när jag vaknde så tog jag barnen medan perran

slungade bort snön från vägen. Men då (såklart)

gick en del till slungan sönder så vi får hoppas att den går att fixa!   

Vägen blev halvslungad, men är iallafall körbar!


Igår natt (ca kl 1), när perran kom hem,  körde han fast nere

vid vägen. Den drog han loss imorse.

Så man kan väl igentligen säga att oturen började klockan 1..


När vi skulle starta Audin så var det ingen ström så

vi fick kabla igång den.


Sen kunde vi inte stänga ytterdörren för de va fullt med is

där. (kunde inte ens öppna den först)

jag fick gå och koka vatten och hälla på.

Efter många om och men så kom vi iallafall iväg.

Bara "några" timmar senare än planerat.


Längst med vägen till isvägen så stötte vi på två (inte direkt små) älgar.

Men det gick bra! Jag fick stopp på bilen ca 2 meter innan.


Sen skjutsade vi barnen till mamma där de skulle vara

medan vi var till stan och storhandlade mat!

Tack så mycket för hjälpen mamma!


Allting gick bra i stan.

Tills vi kom på willys, där Lilly var riktigt trött och grinig!

Hon skrek i princip sig igenom affären. Inte konstant

men tillräckligt för att det ska bli jobbigt att handla!


Allting gick bra med att hämta barnen igen och vägen hem likaså!

Väl hemma så ramlade Lilly ner typ 2 trappsteg i trappen och blev efter

det hur pigg som helst.

 Fast det kan även bero på att hon sov lite i bilen också.

Hon somnade inte förrän nu klockan 23.15

Julia har fortfarande inte somnat och Moa somnade ca kl 10.


Men nu är det äntligen slut på den här dagen

och vi har fixat i ordning allt för imorgon!

Min Lilla Moa fyller 3år! Grattis min älskling!

Man kan knappt tänka sig att för tre år sen

födde jag och perran henne kl 02.12 (som datumet) på isvägen!

Imorgon blir det tårtbak och uppassning på älsklingen!

Hoppas alla haft en bra dag...

Det ska jag ha imorgon istället

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards